אשקלון מציגה: קידר VS תומר גלאם סיבוב נוסף בבית המשפט – ניצחון נוסף לקידר בדרך?

במהלך דיונים בנוגע לתשלומים של עיריית אשקלון לפייסבוק עבור מימון הדפים של רה"ע גלאם והעירייה חשפה עו"ד קידר מסמך עלויות.

על פי המסמך העלויות של הפרסום והקידום מגיעות לכשבע מאות אלף ש"ח, סכום אסטרונומי, ובעירייה ניסו לטעון שמדובר במסמך מזוייף.

בין היתר, מיהרו בעירייה להגיש תלונה במשטרת ישראל בנוגע לאמינות המסמך והאופן בו הוא יצא ממשרדי העירייה.

אולם, חשיפת פורטל 'אשקלנייעס' גילתה כי מדובר במסמך שהועבר ממנכ"לית העירייה אירית נתן ליו"ר ועדת הביקורת בעירייה רמי סופר.

 

מנכ"ל עיריית אשקלון – אירית נתן, צילום: דוברות עיריית אשקלון

למרות שבעירייה ידעו כי כך הדברים, לא מיהרו למשוך את התלונה אולם החשיפה הביאה לכך שהעירייה שלחה עובדים לבטל את התלונה במשטרה.

במקביל ולאורך כל הדרך, עמדו עו"ד תמר קידר וד"ר שלומי סויסה על חפותם ועל כך שמדובר במסמך שיצא ממשרדי העירייה.

בנוסף, הם הזהירו כי הניסיונות של גורמים בעירייה להכפיש את שמם הטוב יתבררו בבית המשפט ולאחרונה שיגרה עו"ד קידר מכתב התראה בנושא לגלאם ואחרים.

הנמענים על המכתב לא מיהרו להתרגש מבקשותיה של קידר, והיום היא הגישה תביעה בבית משפט השלום נגד גלאם, נתן ו2 עובדים.

בתביעה, דורשת קידר התנצלות ופיצוי כספי על מה שנעשה לה ובין הסעיפים היא כתבה:

  1. ….המסמך מציג הוצאות של עשרות אלפי שקלים מידי חודש במהלך שנת 2018 ממנו עולה כי עיריית אשקלון הוציאה עבור מימון דף הפייסבוק של הנתבע 1, למעלה מ- 700,000 ₪ במהלך שנת 2018 ובתקופה שבה היה תלוי ועומד צו של יו"ר ועדת הבחירות האזורית, כנגד העירייה והנתבע 1 במסגרת התר"מ 23/21 אברהם אבי עייש, והן מאחר והיה מדובר בתקופת בחירות. לנתונים במסמך זה, מלבד הביקורת הציבורית הרבה שעוררו בקרב הציבור באשקלון, יש לכאורה היבט פלילי של עבירות בניגוד לחוק מימון בחירות, הפרת צו שיפוטי, והן בהיבט המנהלי – חיוב אישי נגד כל המעורבים אשר אישרו את ההוצאה האסורה.
  2. הנתבע 1 ו/או עיריית אשקלון לא מצאו לנכון להגיש תגובה לבקשה זו, או להתייחס אליה, או להפנות את תשומת ליבו של כבוד השופט מלצר לאמור בה, אלא המתינו לקבלת ההחלטה על ידי כבוד השופט מלצר, אשר בסופו של יום לא התייחסה כלל לבקשה להוספת ראיות מיום 12.12.19.
  3. ואכן, ביום 18.12.19 נשלחה על ידי מזכירות ועדת הבחירות המרכזית, בשעה 9:13 החלטה שנחתמה ביום 17.12.19 על ידי כבוד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, כבוד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט ח. מלצר הן לעניין הער"מ 11/21 והן לעניין התר"מ 1/22.
  4. כבוד השופט מלצר דחה בהחלטתו זו את הערר של עיריית אשקלון והנתבע 1, על החלטת כבוד השופט א. ביתן יו"ר ועדת הבחירות האזורית מיום 31.3.19 וקיבל חלקית את עתירתו של ד"ר סויסה, לעניין מימון עיריית אשקלון את דף הפייסבוק הפרטי של מר גלאם, עימו הוא ניהל תעמולת בחירות לפני הבחירות.

 

פרסום 1 : ההודעה לעיתונות מיום 18.12.19

 

  1. עוד ביום מתן ההחלטה הנ"ל, 18.12.2020, בשעות הערב (בסביבות השעה 19:00) הוציאה דוברות עיריית אשקלון באמצעות מי מהנתבעים, ו/או באישורם, ו/או בהנחייתם ו/או בהוראתם הודעה לעיתונות שמהווה הוצאת דיבה ולשון הרע על הח"מ ועל מרשה, ד"ר סויסה כדלקמן: "דוברות עיריית אשקלון: לפני זמן קצר הגישה עיריית אשקלון תלונה למשטרת ישראל שעניינה חשד לזיוף מסמך רשמי של העירייה וחשד לשיבוש הליכי משפט.

במסגרת עתירה שהוגשה על ידי שלמה סוויסה באמצעות עו"ד תמר קידר שעניינה בקשה להפסקת הפעילות הממומנת בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה הוגש מסמך על ידי העותר שלגביו נטען כי הוצאות מימון הפרסום בפייסבוק הינם בסכומים של 700 אלף שקל למול טענת העירייה כי הסכום מסתכם בכ-180 אלף שקל בלבד.

אלא, שבדיקה של המסמך שהוגש על ידי שלמה סוויסה ועו"ד תמר קידר (לטענתם על ידי גורם שמבקש להישאר בעילום שם) העלתה שמדובר במסמך אשר אינו תואם את המסמכים המצויים בספרי עיריית אשקלון וכי הסכומים הנקובים בו גבוהים באופן מהותי מאלו המופיעים בספרי העירייה.

מכאן עלה החשד של גורמים מקצועיים בעיריית אשקלון שלא רק שהמסמך שהוצג על ידי העותר נמסר לידיו בדרך בלתי חוקית, שכן מהווה הוא מסמך פנימי של העירייה, כי אם גם זויף במטרה להטעות את ועדת הבחירות הארצית והיושב בראשה, השופט חנן מלצר, תוך שיבוש הליכי המשפט.

בשל כך הגישה עיריית אשקלון תלונה רשמית במשטרת ישראל ובימים הקרובים יוזמנו גורמים שונים למתן עדות בעניין.

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה עולה חשד כי מסמכים מזויפים מוגשים במסגרת עתירה לוועדת הבחירות והחלטה בנושא כבר ניתנה בעבר על ידי השופט אליהו ביתן במסגרת ערעור בחירות.". (להלן: "ההודעה לעיתונות מיום 18.12.19"). (ההדגשות אינן במקור – ת.ק.)

  1. יודגש כבר עתה, כי ההודעה לעיתונות מיום 18.12.19 והאמור בה, רצופה בדברי הבל ושקר, והוצאת דיבה ולשון הרע ואין בה שום אמת (למעט הדיווח על הגשת תלונה – כוזבת – למשטרה על ידי העירייה, שגם היא כשלעצמה מהווה הוצאת דיבה, בנסיבות שבהן היא הוגשה).
  2. בהודעה לעיתונות מיום 18.12.2019 יוחסו לתובעת ולמרשה ד"ר סויסה,  ביצוע עבירות פליליות של זיוף, קבלת מסמך בדרך לא חוקית, שיבוש הליכי משפט וזיוף בנסיבות מחמירות תוך ניסיון להטעות יו"ר ועדת בחירות מרכזית שהינו שופט של בית המשפט העליון. מדובר בהאשמות שווא חמורות מאין כמוהן, דברי שקר ובדיה, שאין ולא היה בינן לבית המציאות והאמת דבר וחצי דבר.

כן נטען כי היתה זו העירייה שהגישה את התלונה במשטרה, בעוד שעיריית אשקלון מעולם לא החליטה, לא במועצת העיר ולא בועדה מוועדותיה, ו/או על ידי כל גוף מוסמך כדין, להגיש את התלונה נגד התובעת "

מנכ"ל עיריית אשקלון אירית נתן ותומר גלאם, צילום ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

בהודעתה לתקשורת אמרה עו"ד קידר: " לצערי הרב, ובלית ברירה, הגשתי היום כתב תביעה נגד כל מי שהיה מעורב למיטב ידיעתי, בפרסומים המשמיצים נגדי – בדבר זיוף ושיבוש הליכי משפט.

 

מימין לשמאל: שלמה כהן, עו"ד תמר קידר, ד"ר שלומי סויסה. צילום: פרסום עצמי

 

הנתבעים לא מצאו לנכון להתנצל כלפי וכלפי מרשי, ד"ר שלמה סויסה, וזאת למרות שאין מחלוקת כי אין בפרסומים אמת והכל נעשה במטרה לפגוע בי.

התביעה הוגשה נגד תומר גלאם באופן אישי, וכך גם נגד אירית נתן, מר מרקו סויסה ודב' דנה גרינבלט. התביעה כאמור הינה אישית, ועל סך של 200,000 ש"ח לצרכי אגרה בלבד"

רוצים לדבר על זה? הגיבו:

 

 

צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן