ארגון א.מ.א בפניה דחופה למבקר המדינה: אפליה קשה של משרד הרווחה בענף מעונות היום בפיקוח מביאה לקריסה כלכלית שתשאיר רבבות ילדים בבתים

ארגון א.מ.א בפניה דחופה למבקר המדינה: אפליה קשה של משרד הרווחה בענף מעונות היום בפיקוח מביאה לקריסה כלכלית שתשאיר רבבות ילדים בבתים

ארגון א.מ.א – איחוד מעונות יום ארצי, מייצג סקטור של בעלי מעונות פרטיים הפועלים בשליחות משרד הרווחה (700 מעונות ו- 50 אלף ילדים), הוציא באמצעות עו"ד שולי אשבול מכתב דחוף אל מבקר המדינה במטרה לחקור את התנהלות משרד הרווחה המפלה לטענת הארגון,  בין 50 אלף ילדי המעונות שלהם, לבין ילדי המעונות בפיקוח של הארגונים הגדולים והרשויות המקומיות.

בהודעת הארגון הסבירו ואמרו: " מדובר ביזמי חינוך והוראה אשר הקימו את המעונות בפריפריה הגיאוגרפיה והחברתית של מדינת ישראל במקומות בהם לא נפתחו מספיק מעונות. "

מהארגון נמסר כי: " ההורים משלמים מחיר מוזל ע"פ מבחן הכנסה, והמעונות עומדים בכל החובות של משרד הרווחה, אולם לא נהנים מאותם הזכויות- שכן אינם זוכים לקבלת נכסים מהמדינה, מה שהביא אותם כבר כעת לקריסה כלכלית בשל התחייבויות, הלוואות, שכירות ומשכנתאות שממשיכים לשלם גם כעת כאשר אין להם כל הכנסה.

למרות ההבדלים הברורים, משרד הרווחה מתעלם לחלוטין מהפניות החוזרות של בעלי המעונות לקבלת סיוע מיידי שיאפשר את חילוצם ואת החזרה הלימודים, וכעת נערכים במעונות לאפשרות שלא יוכלו להחזיר את הלימודים בבוא העת, דבר אשר ישאיר עשרות אלפי ילדים, הנמצאים בעיקר באזורי הפריפריה, בבתיהם". "

משפחתון. צילום: יח"צ א.מ.א

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן