תושב אשקלון הואשם ברצח שבוע אחרי ששוחרר ממאסר, לאחר מכן שיחד סוהר וכעת ישוחרר שוב לביתו

תושב אשקלון הואשם ברצח שבוע אחרי ששוחרר ממאסר, לאחר מכן שיחד סוהר וכעת ישוחרר שוב לביתו

תושב אשקלון שהואשם ברצח מזעזע שאירע בעיר לפני 14 שנים ישוחרר לביתו בעקבות מצבו הרפואי, כך נקבע בתום דיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

 

פרקליטתו של התושב, עו"ד לימור רוט חזן, ייצגה אותו בבית המשפט לאחר שנפתח דיון שעסק בערעור הפרקליטות נגד ההחלטה לשחרר אותו בועדת השחרורים לביתו באשקלון.

עו"ד רוט חזן מאשקלון טענה בבית המשפט כי התושב סובל ממצב רפואי מורכז ויש לשחררו על מנת שיוכל לקבל את הטיפולים על מנת לשמור על בריאותו.

נציין שלפני כ14 שנים הוא הואשם ברצח שבוע בלבד לאחר שהשתחרר מבית הסוהר, אולם לבסוף הוחלט להמיר את האשמה להריגה בתיק שזעזע את העיר.

ויכוח שפרץ בינו ובין חבריו על מכשיר טלויזיה הביא לכך שהוא החליט להרוג את חברו, וביצע זאת תוך זמן קצר באמצעות כלי חד.

לבית המשפט הוגשה על ידי הפרקליטות עתירה במטרה למנוע את שחרורו של האסיר, שכן מייחסים לו מסוכנות לציבור ובעתירה נכתב:

" …. השאלה הנשאלת היא אם באיזון בין מצבו הרפואי של המשיב למסוכנותו הגבוהה יש להעדיף את שחרורו הזמני.

שנית, בהנחה ותשובה זו חיובית, יש לקבל תמונה מלאה ומפורטת ביכן צפוי האסיר לשהות, בפיקוח מי וכן לקבוע תנאים מגבילים ביותר שיאיינו את מסוכנותו.

העותרת סבורה כי שגתה הועדה עת לא נתנה משקל ראוי והולם למסוכנות הרבה הנשקפת מהמשיב, והורתה על שחרורו הזמני לפרק זמן לא מידתי, וללא תנאים הולמים ומספקים, שיש בהם כדי לאיין את מסוכנותו.

העותרת תטען כי הועדה לא איזנה נכונה בין החלטתה להורות על שחרורו הזמני של העותר לבין התנאים שקבעה לשחרורו.

העותרת תטען, כי מכלול נתוניו של המשיב שפורטו לעיל, בין היתר, חומרת העבירות בהן הורשע, עברו העשיר בפרט בעבירות אלימות, העובדה שביצע את העבירות מיד עם שחרורו ממאסרו הקודם, התיק הפלילי שנפתח נגדו לאחרונה, הרקע ההתמכרותי שלו, העובדה שלא עבר טיפול ממשי בכלא והתנהגותו השלילית – לרבות המשך מעורבותו באלכוהול וסמים בכלא – כל אלה מעידים כי המדובר באסיר מסוכן ביותר. על כן היה על הועדה לנקוט משנה זהירות עת הורתה על שחרורו הזמני.

 

ויודגש – מדובר במי שמעולם לא יצא לחופשה במאסרו הנוכחי! בהתחשב בעובדה שהעבירות החמורות, בהן קטילת חיי אדם, נעשו תחת השפעת אלכוהול, ובהתחשב בכך שהאסיר לא עבר כל טיפול ממשי ואפקטיבי בתחום, ומעבירות המשמעת והחמ"נים עולה כי יש עדיין מעורבות הן באלכוהול והן בסמים – הרי שמסוכנותו בעינה נותרה!

עניין זה מקבל משנה תוקף נוכח תסכולו והכאבים בעקבות מחלתו – ועל כן אין לדעת כיצד ינהג, וכיצד הדבר ישפיע על התנהלותו.

העותרת תטען כי שגתה הועדה עת יצאה מנקודת הנחה שהמשיב יהיה מאושפז במסגרת הטיפול שיקבל.

כאמור, בהתאם לחוות דעתה של מנהלת המכון האונקולוגי בביה"ח קפלן מיום 12.2.20, ומחוות דעתה של ד"ר ליאל מדר מיום 13.2.20, הטיפול הכימותרפי שלו נדרש האסיר, ניתן במשך 3 ימים רצופים כל שלושה שבועות באופן אמבולטורי, וסה"כ 4-6 טיפולים.

הטיפול ניתן בעירוי תוך ורידי באשפוז יום אונקולוגי בבית החולים קפלן, ואינו מצריך אשפוז, אלא אם יהיו סיבוכים הדורשים זאת.

משמע – הלכה למעשה 3 ימים האסיר יקבל טיפול, אך לא בתנאי אשפוז מלאים, וביתרת הזמן יהיה משוחרר ללא מעש, ללא טיפול, ללא פיקוח וללא כל תנאים מגבילים של ממש. "

למרות הדברים בית המשפט קיבל את טענותיה של עו"ד לימור רוט חזן מאשקלון ואישר את שחרורו של האסיר ורוט חזן אמרה בסיום הדיון: " מדובר באדם ששוחרר מטעמים רפואיים, לאחר שחלה במחלה קשה הדורשת טיפולים מסכני חיים.

בנסיבות הללו החלטת השחרור של וועדת השחרורים הייתה סבירה והומנית וכך גם החלטת בית המשפט המחוזי בערעור. "

עו"ד לימור רוט חזן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן