דור מול דור: שורדי שואה וקולן של משפחות החטופים נשזרים בקמפיין מרגש

שורדי שואה מאשקלון נושאים את תמונות החטופים: קמפיין מרגש ליום הזיכרון.

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הפיקה עיריית אשקלון, באמצעות אגף דוברות ובשיתוף עמותת עמך, קמפיין חוצות מרגש ועוצמתי במסגרתו מצולמים שורדי שואה מאשקלון אוחזים בתמונות חטופים, תושבי העיר אשקלון או כאלו שיש להם בני משפחה באשקלון.

בשילוב בין שורדי השואה לחטופים, מצליח הקמפיין לשלב בין זיכרון השואה וגבורת השורדים לבין המלחמה הנוכחית שהחלה בעקבות מתקפת השבעה באוקטובר ומעלה בכך את המודעות לחטופים שעדיין מוחזקים בשבי החמאס לצד שורדי השואה שבינינו. מטרת הקמפיין היא לזכור ולא לשכוח – לא את שורדי השואה ולא את החטופות והחטופים.

במסגרת הקמפיין, הגיע הצלם אדי ישראל לבתיהם של שורדי השואה וצילם אותם אוחזים בתמונות החטופים. שורד השואה ברוך ברדה אוחז בתמונתו של החטוף אלכס לובנוב; שורדת השואה גאולה בן אהרון אוחזת בתמונתו של החטוף מישל ניסנבאום; שורד השואה חיים ארביב אוחז בתמונתו של החטוף אברה מנגיסטו; שורד השואה שלמה שינגוט אוחז בתמונתם של החטופים יאיר ואיתן הורן ושורד השואה רחמים כחלון אוחז בתמונתם של החטופים זיו וגלי ברמן.

שורד השואה, ברוך ברדה, שמשתתף בקמפיין:

"התרגשתי מאוד לקחת חלק בקמפיין. כשהגיע הצלם עם התמונה של החטוף אלכס לובנוב, לקחתי את התמונה, הצמדתי אותה אליי והתייחדתי עם המצב הבלתי נתפס שבו הם נמצאים. במהלך כל המלחמה היינו באשקלון ובמשך כל התקופה אנחנו בתפילה גדולה ובאהבה גדולה לארץ שלנו, אנחנו חייבים לאחוז בה חזק. רק לאחוז בה".

ראש העיר, תומר גלאם:

"השנה הקמפיין של יום השואה עוצמתי יותר מתמיד. שורדי שואה תושבי העיר אשקלון ששרדו את הנורא מכל ונלחמו ברוע במהלך השואה, אוחזים בתמונותיהם של החטופים שלנו, תושבי העיר אשקלון או שיש להם בני משפחה באשקלון. הקמפיין הוא תזכורת למשפט "שבכל דור ודור קמים לכלותינו", ויחד אנו נמשיך לעמוד איתנים ומאוחדים אל מול כל אויב, יחד ננצור, נזכור ונישא את לפיד הזיכרון בראש מורם. נבטיח לזכור ולא לשכוח".

גם משפחות החטופים הביעו התרגשות גדולה מהקמפיין ומהנוכחות שלו במרחב הציבורי והודו על היוזמה המרגשת.

מעמותת עמך נמסר: "השנה, אנחנו כולנו דואבים את הכאב של אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שעדיין מתקיימת. עם זאת, אנחנו רוצים לשאוב כח, מהשורדים ששרדו את התופת של השואה, אנחנו רוצים להתאחד יחד ולתת תמיכה בימים קשים אלו".

בנוסף לקמפיין

יתקיימו בעיר אשקלון שורה של טקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. העירייה מזמינה את תושבי העיר לקחת חלק בטקסים, לחלוק כבוד לשורדים ולזכרם של הנספים.

משפחות החטופים הביעו התרגשות מהקמפיין ומהתמיכה הציבורית הרחבה.

הקמפיין החשוב הזה הוא תזכורת עוצמתית לכך שאסור לנו לשכוח את זוועות השואה, ואת המאבק המתמשך בטרור ובשנאה. עלינו להמשיך ולפעול יחד למען עתיד טוב יותר, שבו שורדי השואה וכל האנשים יוכלו לחיות בשלום ובביטחון.

צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל
צילום: אדי ישראל

גריל חכם ויישומון ל"על האש" – זה מטורף!!! Weber GENESIS EPX – תכניסו טכנולוגיה לצלחת – כיף

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן