סיכום סבב הלחימה הנוכחי באשקלון וצילומים מיוחדים

אילוסטרציה. עובדי החברה רואים את היירוטים מהמזח באשקלון עובדי חברת חשמל בעבודה רצופה. צילום: דוברות חברת החשמל

למעלה מ 24 שעות של טילים על אשקלון ויישובי עוטף עזה הגיעו לסיומם ( אולי… ) לפני כשעתיים. סיכום סבב הלחימה הנוכחי

ביום ראשון, דקות ספורות אחרי שקיעת החמה החל ירי הטילים מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה והעיר אשקלון.

הירי, נמשך זמן רב, וכבר בשעות הערב המוקדמות קיבל ראש עיריית אשקלון תומר גלאם החלטה נכונה והודיע בזמן על ביטול הלימודים למחרת.

כעבור שעות אחדות הצטרפו להודעה גם אנשי פיקוד העור ורשויות נוספות באזור שלא רצו לקחת סיכונים מיותרים על רקע הירי מהרצועה.

כאמור, ההורים שיכלו להתארגן בפרק הזמן הרחב ביותר, היו האשקלונים, וההוראה הזו של גלאם שהתקבלה לאחר התייעצות עם גורמי הבטחון בעירייה הביאה להם את האפשרות לנסות ולתארגן בזמן ככל הניתן.

במקביל, כוחות הבטחון עבדו יומם וליל על מנת לאפשר שגרת חיים נורמאלית לתושבי הדרום, אך לא רק הם.

גם עובדי חברת החשמל עבדו מסביב לשעון על מנת לאפשר את הספקת החשמל לעיר ובמקרים רבים, תוך סיכון נפשם כשעבדו על הגובה ללא יכולת להגיע בזמן למיגון.

יאיר מור-יוסף,סיפר לנו שבמסגרת תפקידו כאיש אחזקה ומפקח במזח הפחם בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, הוא ושאר חבריו לעבודה חיים ועובדים בימים אלו תחת התקפות טילים לא פשוטות, כמו שאר התושבים באזור.

רואים את היירוטים מהמזח באשקלון עובדי חברת חשמל בעבודה רצופה. צילום: דוברות חברת החשמל

" ה"חוויות" האישיות שלי לא קלות, כי לעבוד מהמזח ומהעגורן, בגובה 40 מטר ולראות את הירי של העזתים ושל כוחותינו מלמעלה, זה נשמע אולי כמו מופע. אבל זה מאוד מאוד מפחיד. אמר מור יוסף והוסיף:

" אין לנו יכולת לרדת מספיק מהר למרחב מוגן. אנחנו עובדים 24/7 , בכל מצב, גם בחרום, כדי לספק חשמל אמין וזמין לתושבים בכלל ובעת חרום בפרט. כי חשמל זה חיים.. "

עם השכפץ והקסדה בתא על העגורן בתחנת הכח רוטנברג אשקלון. צילום: דוברות חברת החשמל

עוד הוא סיפר על אמצעי המיגון היחידים העומדים לרשותם ואמר: " ביום זה אנחנו לבושים בשכפ"צ וקפל"ד, וכל שנותר זה להתפלל שלא יקרה דבר "

נפילה בים של טיל עם ראש נפץ גדול. צילום: באדיבות הצלם לאתר אשקלניייעס

בחמ"ל העירוני עבדו ללא הפסקה במשמרות הכוללות גם את מוקד 106 תחת ניהולם של יוסי גרינפלד וארז שטרית שהוכיחו שוב שהניסיון הרב שצברו הואיל מאוד לעיר ואמש ראיינו את ראש העיר אשקלון תומר גלאם שסיפר על יום הלחימה:

כמו כן, המשטרה היתה ערוכה ללחימה וניצב משנה סמי מרציאנו, קצין האג"מ של מחוז דרום במשטרה סיכם את הפעילות:

 

גם לוחמי כב"ה שבשנים האחרונות כבר הורגלו לשריפות כתוצאה מפעילות טרור הכוללת הצתות הנגרמות על ידי מחבלים, בלוני נפץ ועפיפוני תבערה היו בכוננות גבוהה ומפקד מחוז דרום בכב"ה טפסר שמוליק פרידמן סיפר לנו על ההיערכות:

 

נדגיש שעדיין לחקלאים אסור להתקרב לגדר וחלק מהנחיות הביטחון עדיין תקפות בביישובים הסמוכים לגדר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן