מחדל מיגון מוסדות החינוך באשקלון: יובל זוזט חשף את הנתונים המלאים

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך בדיון על המיגון - רם זהבי, צילום מסך מערוץ הכנסת

דיון מיוחד בנוגע לעיר אשקלון בועדת החינוך: יובל זוזט חשף את הנתונים על מחדל המיגון

המצב של מערכת החינוך בעיר אשקלון בתקופת המלחמה מגני ילדים ועד אקדמיה הביא לדיון מיוחד בועדת החינוך בכנסת, המתנהל בשעה זו בירושלים.

יובל זוזט מנהל אגף החינוך בעיריית אשקלון חשף את הנתונים הלא מובנים על המחדל הגדול של המיגון באשקלון והציג את כמות המבנים הממוגנים בבתי הספר, לעומת אלו שלא ממוגנים.

יש צורך בבניית 383 ממ"דים

בנתונים שהציג זוזט הוא סיפר על פערי מיגון בבתי הספר בעיר אשקלון הביא את הנתונים הבאים: "  במערכת החינוך לומדים 28,403 תלמידים ב- 63 בתי ספר.

במצב הנוכחי קיימים 217 ממ"דים המספקים פתרון ל- 14,756 תלמידים הלומדים ב-434 כיתות לימוד מתוך 1,197 כיתות לימוד.

להשלמת הפער לטובת 13,647 תלמידים הלומדים ב- 765 כיתות הלימוד הנותרות יש צורך בבניית 383 ממ"דים. (ממ"ד אחד מספק פתרון מיגון ל-2 כיתות לימוד)".

מתוך המצגת שהציג יובל זוזט על המיגון במוסדות החינוך באשקלון
מתוך המצגת שהציג יובל זוזט על המיגון במוסדות החינוך באשקלון

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך: " בתי ספר ל 500 תלמידים באשקלון מאכלסים 700-800 "

רם זהבי, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך עוד חשף : "בתי ספר שנבנו לפני 60 שנים, עם דרישות מיגון קלות יותר ובנויים ל 500 תלמידים מאכלסים 700- 800 תלמידים".

המחדל וההפקרות של התנהלות העירייה בכל נושא המיגון ברחבי העיר בשנים האחרונות כאמור הגיע גם למוסדות החינוך אולם כעת בועדת החינוך מתנהל דיון בנוגע לעיר אשקלון אליו הוזמן גם ראש העירייה תומר גלאם ומנגד פעילי ציבור שפועלים למען העיר, בהם גם המועמדת לראשות העירייה עו"ד תמר קידר שנלחמת עבור תושבי העיר גם בנושאי המיגון והחינוך.

כמו כן, החמיא זהבי לעורף האזרחי בעיר אשקלון וסיפר על הפעילות של בני הנוער והצוותים בעת חירום והיכולת לעבור תוך זמן קצר ממצב שגרה למצב חירום.

עוד אמר זהבי כי החלטות הממשלה נתנו מענה בהיבט הרגשי והפדגוגי ונוספו יועצות לבתי הספר על ידי משרד החינוך בהיקפים של עשרות תקנים והרחיבו את המענה הקבוע, נתנו אותו קולקטיבית לכל המערכת. עוד סיפר כי הביאו תקציב לבתי הספר באשקלון שאפשרו להביא קבוצות תגבור לעיר אשקלון.

בנוסף אמר זהבי ששר החינוך קיבל החלטה להתאמת מודל ההיבחנות במוסדות החינוך בעיר אשקלון בשנת המלחמה, ובעקבות העצימות התאימו את המודל לעיר אשקלון בה לומדים למידה היברידית ובשבוע הבא יחזרו ללימודים בשגרה מלאה.

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך בדיון על המיגון - רם זהבי, צילום מסך מערוץ הכנסת
מנהל מחוז דרום במשרד החינוך – רם זהבי בדיון על נושא המיגון, צילום מסך מערוץ הכנסת

גלאם ביקש להפריד את הנושא מתכנית התקומה – איתי סהר עצר את זה בזמן ואולי הצליח להשפיע

ראש העירייה תומר גלאם ביקש להפריד את הנושא של מיגון מוסדות החינוך מתכנית התקומה, אולם חבר מועצת העיר והמועמד לראשות העירייה, איתי סהר אמר: " אי אפשר להפריד את העיר אשקלון מנושא התקומה ואי אפשר להרחיק את העיר ממתווה העוטף כמו שנעשה גם בנושאים אחרים. כל פעם אנחנו נדרשים לתפור חליפה מיוחדת. אני לא מסכים עם מידת הניתוק שהוצגה פה היום ואני חלוק על מה שהוצג פה היום על ידי ראש העירייה אבל אנחנו נדון על זה באשקלון.

לכאן באתי כדי לדאוג לעיר אשקלון ויש פקטור חשוב שאנחנו מתעלמים ממנו, יש פגיעה כלכלית קשה שנגרמת להורי העיר אשקלון והיא בלתי ניתנת לניתוק ממערכת החינוך.

כשהילדים בבית, ההורים לא עובדים וחסרים כאן בדיון גורמים שיושבים גם בצד הכלכלי. נושא דיון הפינוי לגבי העיר אשקלון הסתיים כבר בנובמבר, לא חסר אשם לגבי הנהלת הרשות המקומית אבל על זה נדון כבר בבית.

הפגיעה הכלכלית הולכת ונצברת וכל פרק הזמן הזה דורש מענה כלכלי ייחודי לעיר אשקלון כיוון ששאר העוטף או חבל התקומה שבו אנחנו צריכים להיות חלק משמעותי ומאחר וכרגע אנחנו לא, מחייב פיצוי לאותם הורים שנאלצו להפסיד את העבודה ואני מבקש שההחלטה שתתקבל היום תתייחס גם לכך".

פעילת הציבור לימור נעים אמרה: " אני אמא ל2 ילדים עם צרכים מיוחדים שלומדים בכיתה רגילה. אנחנו גרים בבית ללא מיגון. אחד הילדים שלושה ימים נמצא בבית והוא לא יכול להפעיל מצלמה בזום ויש לו קושי כי הוא על הרצף, הוא בבית בגלל הקפסולות, למרות שאנחנו מוגדרים ברמזור כעיר ירוקה.

אין לנו מיגון וכל הקושי עם כל מה שעובר באשקלון זה בלתי נסבל, הילדה חזרה להרטיב והיא מפחדת ללכת לשירותים לבד. באתי לאסוף אותה מבית הספר ומצאתי את עצמי שוכבת על הרצפה כי אין מיגון באשקלון".

עו"ד תמר קידר: " אני מייצגת למעשה למעלה מ 3200 הורים מאשקלון, אהבתי שמציגים את הנושא המקצועי ומדברים ולגופם של דברים – המצב העובדתי שהוצג כאן לא מדוייק וחשוב שתדעו מה המצב האמיתי כדי שניתן את המענה האמיתי כדי שתדעו בדיוק מה ההורים מרגישים.

כל עוד יש עזתים בעזה חייב להיות מיגון באשקלון, העיר הכי מטווחת ומקבלת את הכי פחות מענה. חייב לעשות תוכניות בינוי וחייבים להביא מיגוניות גם לדרך לבית הספר. אחרת הורים לא ישלחו ילדים לבית הספר גם אם תחזירו אותם לבית הספר או לא. אני מדברת בשמם. הנושא הוא שחייב להתחיל לשים מיגוניות והצענו כבר פתרונות פרקטיים.

אפשר להשמיש מתנ"סים יש גם מקלטים לא שמישים באשקלון. ילדים בעיר לא לומדים כמעט מיולי, ספטמבר היו חגים ואז התחילה המלחמה, אנחנו כמעט שישה חודשים בלי לימודים רציפים בעיר אשקלון. להגיד כאן שאתם מורגלים למצב חירום? זה לא נכון! התחלתם את הזום, אבל בעיר אשקלון לא חולקו טאבלטים לילדים.

רק חודש אחרי תחילת המלחמה העירייה התחילה את החלוקה והעירייה החליטה לקנות טאבלטים".

בשלב זה תומר גלאם התחיל לצעוק ולנסות לקטוע את דבריה אולם יו"ר הועדה החליט לאפשר לה להמשיך לדבר והיא פנתה למשרד החינוך גם בנושא המשפחות החרדיות שאין להם אפשרות להשתמש בנושאי הטכנולוגיה וטאבלטים העלו".

לאחר דבריה של עו"ד תמר קידר, רם זהבי, מנהל משרד החינוך במחוז דרום סיפר לנוכחים: " לעיר אשקלון היו 5432 מחשבים שהוקצו וחולקו על ידי משרד החינוך לתלמידים".

יובל זוזט ענה לעו"ד קידר המועמדת לראשות העיר על נושא הטלפונים הכשרים ואמר: " הפרמטר למשפחות החרדיות הוא מהילד החמישי לקבל מכשיר טלפון. הזמנו טלפונים עבור המשפחות שנותרו".

ניקיטה, תלמיד כיתה ח' בעיר אשקלון אמר: " למרות שיש מיגון הוא מאוד חלקי וכשעשינו תרגילים היינו צריכים כיתה שלמה להדחס. יש פתרונות של פיקוד העורף ואפשר ליישם אותם. הם לא מלאים אבל הם ימגנו מרסיסים. היו פגיעות במוסדות לימוד ואם היו תלמידים בזמן הזה הם יכלו להיפגע.

צריך להביא את המעטפת של המיגון כי ללמוד בזום זה לא כמו ללמוד פרונטלית. שבוע הבא מתחילים המבחנים וצריך מיגון גם בדרך למוסדות החינוך ולהביא החלטה במיידי כדי שפשוט לא נמות.

מתכון לשוקו חם ופינוק לכל המשפחה

 

4 תגובות

  1. ממה שעולה בועדת החינוך בכנסת המחדל והרשלנות של ראש העיר אשקלון עוזרו והמנכ"ל חמור יותר ממה שחשבתי בהתחלה העמידו בסכנה חיי ילדינו חייב לבדוק ע"מבקר העירייה ומבקר המדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן