לימודי סייבר – הדרך להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים החדשים

העולם המודרני וההתקדמות הטכנולוגית מזמנים לפתחנו בכל עת אתגרים ביטחוניים וכלכליים חדשים. בעולם בו כל האקר צעיר יכול לקבל גישה למחשבים של חברות ואנשים פרטיים, הצורך בהגנה והשבת לחימה הופך להיות קריטי.

shutterstock

ההגנה על המידע העצום שמצוי באינטרנט ובמחשב האישי שלנו היא תחום רציני אותו יש ללמוד בצורה מעמיקה ומקיפה. על כן, הדרך לפריסת רשת הגנה נרחבת על פני הציבור הישראלי בכללו, ועל העסקים והגופים השונים בפרט – עוברת דרך לימודי סייבר מקצועיים.

המהפכה העולמית שהובילה לצמיחת ענף לימודי הסייבר

בימינו, המידע הפך להיות פופולארי ונגיש להמונים. כל דורש וכל מבקש יכול לבצע חיפוש קצר במנגנוני החיפוש ברשת ולהגיע למידע אותו הוא מחפש. כיום רשת האינטרנט גדושה בסוגי מידע עצומים וכל אדם, גוף ממשלתי, חברה, תאגיד, גוף פרטי וכיו"ב, מאפסנים את המידע החיוני להם במחשב, ובמקביל מתפעלים אתר אינטרנט ראוי. יתירה מכך, כיום קיימות מערכות המאפשרות ללקוחותיהם לנהל את כל התקשורת ביניהם דרך המחשב בלבד (למשל: ביטוח לאומי, משרד הפנים, בנקים ועוד).

המהפכה שחלה באגף המחשוב והאינטרנט הקלה בצורה משמעותית על החיים שלנו, לא רק על גופים ממשלתיים ועל חברות ציבוריות, אלא גם על האזרחים הפשוטים שלא מחזיקים במידע ביטחוני או מנהלים מעצמות כלכליות. אין זה סוד שכיום אחסון המסמכים והמידע הפך להיות מאורגן מאוד ונוח לשימוש, כך שבמקום להגיע עד לבנק, לצורך העניין, ולבזבז זמן על מציאת חנייה – כמעט כל הפעולות יכולות להתבצע דרך לחיצת כפתור.

אך "אליה וקוץ בה" – מציאות זו יצרה אתגרים חדשים בכל מרחב הרשת והאבטחה. כעת, המרחב הפרטי שהיה עד לא מזמן באמת "פרטי", נאלץ להתמודד מול ניסיות אין קץ לחדור אליו ולשאוב ממנו נתונים.

מדוע לימודי סייבר כל כך נחוצים?

לימודי סייבר מקנים ללומדים כלים וידע שיסייעו להם להתמודד עם הנגישות למידע שקיימת בעידן המחשוב, ולהגן בצורה אופטימלית על חברות וגופים מפני שימוש בלתי מורשה במידע שלהם.

כאמור, הקידמה הביאה ליתרונות רבים אך בד בבד היא הערימה קשיים בתחום הגנת המידע. כך נוצר מצב שמומחי מחשבים ופושעי סייבר מנסים לפלוש למידע הרגיש של האזרחים התמימים. ולמה להם לעשות את זה? המניע יכול להיות מגוון: פלילי, ביטחוני-פוליטי-מדיני, ריגול תעשייתי, תחרותיות או סתם רצון להזיק ולחבל לאדם שיושב בצד השני של המסך.

פושעי הסייבר הללו מחדירים וירוסים למחשב של הקורבן, מפילים אתרים, מסלפים את המידע השמור במחשב, מבצעים שלל עבירות פליליות ועוד שאר פעולות הרסניות. הפעילות הזו של פושעי הסייבר הופכת לנפוצה מאוד בשנים האחרונות, כך שבכל יום צצות התראות רבות על ניסיונות חדירה של פושעי סייבר לגופים שונים.

המציאות הזו עוררה את מכללת קרנליוס, מרכז הידע לסייבר, להתחיל לפעול בשטח ולהקים מרכז לימודים מקצועי המכשיר מומחי סייבר רבים לצאת לשוק העבודה. בעיני המכללה הידועה, תפקיד בוגריה ברור: להעניק ביטחון לחברות ולארגונים השונים בהם הם ישתלבו.

מה הם תנאי הקבלה לקורס סייבר?

תנאי הקבלה משתנים ממקום למקום. יש מכללות בהן תנאי הקבלה ללימודי סייבר דורשים ניסיון תעסוקתי בעולם מערכות המידע, ידע באנגלית, מעבר ראיון אישי ולפעמים תואר אקדמי בנוסף. במכללות אחרות קיימת אפשרות לעבור "מכינה" קצרה עבור כל אותם שלא עמדו בתנאי הקבלה. ומכללות אחרות מאופיינות בהליך המכונה "מאפס למאה", קרי: באמצעות ידע בסיסי באנגלית ומחשבים ניתן להגיע להתמחות גבוהה בעולם הסייבר, כזו שתכשיר את הלומדים בהן להתקבל לחברות יוקרתיות עם סיום לימודיהם.

מעוניינים להתמחות בעולם הסייבר? מכללת קרנליוס היא הכתובת הנכונה עבורכם

מכללת קרנליוס, המכללה המובילה כיום בארץ בכל הקשור להכשרת לוחמי סייבר, מציעה לציבור הרחב מגוון קורסי סייבר, בהיקף שעות ובהיקף נושאים משתנה, שמטרתם אחת – להכשיר את הסטודנטים ברמה הגבוהה ביותר למאבק הלאומי נגד פשעי הסייבר; הן נגד פושעי הסייבר שמנסים לפגוע בגופים ממשלתיים, והן נגד פושעי סייבר שמנסים להזיק לגופים פרטיים.

במסגרת הקורסים במכללת קרנליוס ילמדו הסטודנטים כיצד להגן על מכלול המערכות השונות שקיימות – מערכות התקשורת וההפעלה, שרתי הגישה, תחנת הקצה, האינטרנט והרשת המרחבית ועוד. כמו כן, המשתתפים בקורסים יכירו כלי אבטחה שונים, יבינו את דרכי הפעולה של ההאקרים ואילו מתודולוגיות עומדות לרשותם, וילמדו כיצד לבנות מערך אבטחה שמותאם באופן מדויק לארגון, ובכך להגן בצורה היעילה ביותר עליו.

לאתר החברה – https://www.kernelios.com/

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן