הרב כהנא ראוי? טור מיוחד של חבר מועצת התלמידים

אחרי שהצליח להביא כבוד רב לבית הדין הרבני באשקלון, שהוא עומד בראשו, ונבחר להיות נציג הציבור הד"ל בבחירות לרבנות הראשית, שמו של הרב מאיר כהנא הצליח לעורר סערה בציבור החרדי.

מי שיוצא להגנתו הוא חבר מועצת התלמידים בישיבת צביה, אביתר יעקב מיכאלשוילי שכתב טור מיוחד בנושא.

המערכת לא אחראית לנכתב בטור ולא מביעה תמיכה במועמד כזה או אחר כמו גם לא אחראית למילים שנכתבים בטור אך מעניין לקרוא, מה דעתכם? כתבו לנו במערכת התגובות בסוף הכתבה. הנה הטור המלא:

(הכותב הינו קומונר בסניף אריאל אשקלון, תלמיד בישיבת צביה אשקלון וחבר הנהגת נוער הציונות הדתית)

" הבחירות לרבנים הראשיים לישראל מתקרבות, ובעוד מספר חודשים ייבחרו שני רבנים ראשיים חדשים, שיעמדו בראש הרבנות הראשית לישראל.

תחת אחריותם תהיה מערכת בתי הדין ובראשם בית הדין הרבני העליון, מועצת הרבנות הראשית, מערך הכשרות, הגיור, הנישואין והגירושין, ענייני קבורה ועוד.

האתגר המרכזי העומד בפני הרבנים הראשיים הבאים הוא להחזיר את הרבנות הראשית למצבה בימי תור הזהב שלה, לחבר את עם ישראל לרבנות הראשית ולהחזיר אותה להיות גוף המאחד בתוכו רבנים מכל המגזרים יראי ה', בו מתקיים שיח ודיון משותף בנושאי הלכה והנהגה העומדים על הפרק מתוך מטרה לתת מענה עמוק ואמיתי לשאלות העומדות על הפרק מצד המדינה והעם, ולקדם את עם ישראל לגאולה השלמה.

השקפתנו הדתית-לאומית תופסת את מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו, ומתוך כך רואה חשיבות רבה ברבנות הראשית, במעמדה בקרב הציבור ובקרב רבני ישראל ובהשפעתה על מדינת ישראל ועל התהליכים שעובר עם ישראל.

הרבנות הראשית צריכה להיות נוכחת בכל הצמתים, ולספק מענה תורני איכותי בכל צומת.

לכן, באופן טבעי, חשוב לציבור הדתי לאומי למנות רב ראשי שרואה את התהליכים שעוברים על עם ישראל ואת תפקיד הרבנות באופן הזה, דהיינו למנות רב ראשי ציוני.

כי כמו שכתב מרן הראי"ה זצ"ל (אגרת שע"ח): "ואם יבוא אדם לחדש דברים עליונים בעסקי התשובה בזמן הזה, ואל דברת הקץ המגולה ואור הישועה הזרוחה לא יביט, לא יוכל לכוון שום דבר לאמיתתה של תורת אמת ".

לשיטתנו, תלמיד חכם שאינו רואה את ראשית צמיחת גאולתנו ואת ייחודיות דורנו דור הגאולה יהיה מנהיג מוצלח פחות לרבנות הראשית, כי הוא פחות מבין את ייחודיות התקופה והדור ואת צרכי עם ישראל.

אך נראה שדעתם של עסקני "דגל התורה" לא נוחה מהרעיון. מה שווה רבנות ראשית אם הם לא שולטים בה? ואכן, בעיתון "יתד נאמן" דאגו העסקנים החצופים לכתוב שמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל, הרב מאיר כהנא שליט"א, אב בית הדין בעירנו אשקלון, הוא סוג של רפורמי.

או אם נצטט: "עם היוודע שמו של המועמד מטעם הציונות הדתית הודיעה דגל התורה כי היהדות הנאמנה תאלץ לתמוך במועמד המחויב לפסיקה ברוח מסורת רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א ולגבש את כל בעלי זכות ההצבעה בגוף הבוחר הנאמנים להלכה ולפסיקה ברוח שדעת חכמים נוחה הימנה." עד כאן ציטוט דברי הבלע של יתד נאמן.

מיותר לציין שמדובר בקשקוש מוחלט ובביזוי תלמידי חכמים למהדרין.

הרב מאיר כהנא שליט"א הוא תלמיד חכם עצום, דיין ותיק ואב בית דין, שמשמש כראש נציגות הדיינים ומייצג את דייני ישראל מכל הזרמים, ובוודאי שהוא מחויב באופן מוחלט להלכה ולפסיקה לפי מסורת רבותינו. אבל למשה גפני וחבריו זה לא באמת משנה.

הרבנות הראשית לא חשובה להם, הדה-לגיטימציה למגזר והשליטה ברבנות בהחלט כן. ואם המחיר הוא הכפשה הזויה ומודעת של תלמיד חכם, אז הם ישלמו אותו בשמחה.

אחר המחאה על הוצאת שם רע על תלמיד חכם חשוב, כמה מילים בשביל משה גפני וחבר עסקניו: תקפצו לנו בזיגזג.

למרות הקמפיין המכוער והבזוי שלכם, בע"ה הרב הראשי הבא יהיה אב בית הדין באשקלון, שהוא גם סגן אלוף במיל' ומלמד בישיבת ההסדר בירוחם (למרבה האימה), הרב מאיר כהנא.

הרב כהנא יעבוד קשה כדי להרים את קרנה של הרבנות הראשית, ולהפוך אותה לגוף משמעותי עוד יותר בתהליך גאולת עם ישראל, כי זה מה שעם ישראל צריך. למגזר הדתי לאומי מגיע למנות רב ראשי, ולעם ישראל מגיע רב ראשי ציוני.

כואב לכם? קחו אקמול, או שפשוט תעבדו על מידת הענווה".

אביתר יעקב מיכלשוילי, צילום: אלחי נפש

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן