היום צפויה הממשלה לאשר את הרחבת דוראר מדרום לאשקלון

היום צפויה הממשלה לאשר את הרחבת דוראר מדרום לאשקלון.

למרות שזמן רב שפעילי איכות הסביבה מתריעים מהרחבת המתחם שיהפוך את אשקלון לספק משמעותי עבור ערים אחרות, נראה שמישהו נרדם בשמירה והממשלה תוציא את התכנית לפועל.

עו"ד תמר קידר הודיעה אמש שבכוונתה להגיש עתירה בנושא וכתבה: "שבוע טוב ואחרי שבועות שמח, תושבי אשקלון היקרים. מקווה שעבר עליכם חג שמח ומהנה.

בזמן שישנתם, וחגגתם, האם ידעתם? האם חשבתם שיש מי שמגן ושומר עלינו? השמעתם?

מחר, 28.5.2023 תעלה לאישור הממשלה הצעת החלטה להרחיב את דוראד המזהמת מאשקלון, כדי לספק חשמל לתושבי תל אביב וגוש דן.

ככה זה בחיים: הם יקבלו חשמל, ואנחנו נחטוף סרטן. ככה יעשה לעיר שהממשלה חפצה ביקרה (עוד זיהום ועוד גזים רעילים).

ההצעה שתעלה היום על שולחן הממשלה

למרות שחברת נגה לניהול ותכנון משק החשמל בישראל, הציגה בדו"ח מורחב פתרונות איכותיים יותר למשק החשמל הישראלי, ובהם טענה כי יש לחדש את תחנת הכוח רידינג ת"א, בכל זאת, מרחיבים את הזיהום אצלנו.

לא מספיק שיורים עלינו ללא מיגון כעת, גם ממשיכים להרעיל אותנו. על תושבי תל אביב לממשלת ישראל אין כוח, אבל על תושבי אשקלון? הם יודעים שאנחנו פרייארים. הם יודעים שאף אחד כאן לא נלחם נגד זיהום אוויר (חוץ מכמה בודדים).

לא משנה שהתחלואה מסרטן וריאות באשקלון היא מהגבוהים בארץ. אנחנו מתים, וחולים במחלות קשות, בגלל שאנחנו נושמים גזים רעילים וההחלטה עוברת לנו מתחת לאף.

אם תהיתם שמא אנחנו לא מסוגלים להיאבק על החיים של הילדים שלנו? והאם ממשלת ישראל צודקת? התשובה היא כן.

עברו לנוח, מחר ההחלטה הזו תעבור, כי אף אחד לא סופר אותנו. ממשלת ישראל תצביע שוב נגדנו. ואנחנו נמשיך לשבת בשקט. נמשיך לנשום אוויר רעיל כדי שלאחרים יהיה חשמל. ואנחנו נמשיך להיות תושבים סוג ב'. התרגלנו. זו המציאות וזה המצב."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן