איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

תמונה: envato

כיום כל אחד כמעט מבין, שפרסום ושיווק באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט צריך להיות חלק מתוכנית השיווק של כל עסק. יחד עם זאת, כשהשיווק מבוסס על חיפוש ועל תוצאות לחיפוש, חשוב גם שנדע מה הלקוחות מחפשים כדי שנוכל להתאים את עצמנו. במילים אחרות, אנחנו צריכים להבין מהן מילות המפתח שיביאו אלינו הכי הרבה לקוחות. אם כך, איך עושים מחקר מילות מפתח?

להזיז את הסל

דמיינו לעצמכם שאתם מנסים לקלוע כדורים לדלי או לסל. אצל רוב האנשים, חלק מהכדורים יכנסו וחלק לא. עכשיו דמיינו לעצמכם שאתם רוצים שייכנסו לסל כמה שיותר כדורים. מה תעשו? פשוט – תזיזו את הסל בהתאם לכיוון ועוצמת הזריקה של השחקנים. כשאנחנו עושים מחקר מילות מפתח, המטרה שלנו היא בדיוק כזו – להזיז את הסל כדי שכמה שיותר כדורים ייכנסו אליו. באופן כזה, יותר לקוחות יראו את המודעה או האתר שלנו בחיפוש שלהם, יקליקו, ייכנסו לאתר, ואולי גם יפנו לקבלת שירות. איך עושים זאת בצורה המיטבית? כדי לדעת איך עושים מחקר מילות מפתח צריך להכיר ולבצע כמה דברים.

מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך עבודה שייעודו לעזור לנו למצוא את הביטויים שיש להם פוטנציאל להגדיל את תנועת הגולשים אלינו לאתר, או במילים אחרות -לספק לנו טראפיק. לקוחות שמחפשים שירותים באינטרנט, משתמשים בכל מיני ניסוחים ובמגוון ביטויי מפתח. אם נחזור לדוגמה שהצגנו קודם, כדי למקסם את כמות הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שנחשפים אלינו, אנחנו צריכים להציב את הסלים הנכונים כדי שכמה שיותר כדורים ייכנסו אליהם. בהתבסס על איתור מילות המפתח הנכונות, נוכל למקד את מאמצי הקידום של האתר שלנו, כך שהוא יופיע כתוצאת חיפוש עבור מילים אלה – מה שיוביל לחשיפה של הלקוחות שצריכים אותנו בדיוק. אז איך עושים מחקר מילות מפתח?

איך עושים מחקר מילות מפתח באופן יעיל?

כדי להתחיל את המחקר שלנו, אנחנו צריכים למפות את השירותים שאנחנו מציעים ואת האופן שבו אנשים רואים אותם. אנחנו בעצם מחפשים להבין גם מי הקהל שלנו ואיזה שירותים או מוצרים אנחנו מספקים לו, אבל לא רק. השאיפה היא שהאתר שלנו יספק לגולשים ערך מוסף ויוכל לתת להם מענה על שאלות ולא רק לקדם מכירות. אם זה המצב – מצוין, אפשר להשתמש בכך כשעושים מחקר מילות מפתח. ההבנה לגבי השאלות שהאתר עונה עליהן יכולה לספק לנו ביטויי מפתח נוספים, שיובילו את הגולשים לראות אותנו ולהיכנס לאתר.

איתור רעיונות למילות מפתח

הרעיונות למילות מפתח יכולים להגיע מכל מיני כיוונים. גם בלי להיעזר בשירותי מקדם אתרים תוכלו למצוא מילות מפתח טובות. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לזהות את הנושאים והשאלות שהאתר שלכם מספק להם מענה. מתוך זה, כדאי לאתר ביטויים קצרים יותר שאנשים משתמשים בהם בחיפוש. כדאי כמובן גם לנסות בעצמכם לחפש את הביטויים האלה ולראות אם באמצעותם אתם מגיעים לאתרים דומים לזה שלכם – אם כן, אלה כנראה ביטויי מפתח רלוונטיים.

שימוש בתוצאות של מחקר מילות מפתח

אחרי שאספנו את רשימת הביטויים הרלוונטיים, צריך לבחור מתוכם מה יהיו הביטויים שנרכז מאמצים עבורם. עלינו לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום שלנו (ולא את אלה שקשורות בעקיפין או קצת). מעבר לכך, חשוב להשתמש בכלי המחקר שלנו, כמו סקרימינג פרוג, או מתכנן מילות המפתח של גוגל, ולבחור מילות מפתח שראינו שהן יעילות ושעוד אתרים משתמשים בהן –אלו כנראה ביטויים שמרבים לחפש אותם, והם יועילו גם לכם.

אם נסכם, לפני שמתחילים לפרסם בפועל, חשוב מאד לערוך מחקר מילות מפתח. מחקר זה ינחה אותנו איך כדאי לדייק את האתר והמודעות שלנו, כך שיציעו ביטויי חיפוש ומילות מפתח שיובילו לכמות חשיפות מקסימלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן