כך שלום דומרני מהעיר אשקלון סייע לאיתמר בן גביר מול המשטרה והשב"כ – זוכרים את זה?

לפני כחמש שנים, במהלך דיון בבית משפט בו התנהל הליך משפטי מול נער שעבר עינויים על ידי השב"כ, החליט השר לבטחון לאומי – איתמר בן גביר, שבזמנו כיהן כעורך הדין המייצג את הנער לעשות מהלך מבריק.

בן גביר זימן לבית המשפט את שלום דומרני, אחד המפורסמים שיצאו מהעיר אשקלון כעד מטעם ההגנה על מנת שיסביר את החוויות בבית המעצר ומה בדיוק מתכוונים החוקרים והמדובבים שמוכנסים לתאי הכלא לצד העצורים.

החקירה שהתקיימה בזמנו, עסקה בפרשיות 'דומא' ודורמציון, בה ניסו להעליל כי יהודים הם אלו שהציתו את הדירה בה התגוררו בני המשפחה של התינוק שנהרג והכנסייה.

בהגנה טענו כי חוקרי המשטרה והשב"כ גנבו אוכל מהנער, נתנו לו הוראות שונות ואיימו עליו בתא השירותים.

לעומת זאת, בבית המשפט טענו החוקרים כי מדובר בתהנהלות שגרתית בבית המעצר, אך בן גביר לא זרם עם הטענות שלהם והחליט לזמן לבית המשפט את ראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני למתן חוות דעת מקצועית.

בחוות הדעת שמסר דומרני הוא קבע כי "ההתנהלות שמתוארת ושהוא שמע בהקלטות אינה שגרתית בבית מעצר וכי אם הוא היה מתנהג כך כלפי עצור כלשהו היו מאשימים אותו בעבירות של סחיטה באיומים".

דומרני סיפר כי בבית מעצר לא גונבים אוכל אחד מהשני והוסיף כי אסירים, גם כאלה שמציגים את עצמם כמשפחות פשע, לא מכניסים עצור לחדר שירותים, ואפילו "לא משתמשים בשפת דיבור כל כך נמוכה ובאיומים כה קשים על החיים".

בנוסף, הוא הפריך טענות נוספות של בית המעצר לגבי האפשרות של הנער לבקשת שחרור או מעבר תא, ואמר: "אם הוא היה עושה זאת ומבקש מסוהר לצאת, הוא היה נותר עם אותם מדובבים שהציגו את עצמם כמשפחות פשע ודווקא בהתנהלות רגילה של בית מעצר במצב כזה, שבחור צעיר מתלונן נגד משפחות פשע, הוא עשוי להיפגע".

כמו כן, דומרני ניתח בעדותו את שפתם של המדובבים ותיאר את המציאות האמיתית בבית המעצר ואת המשמעות של כל המלל שנאמר לבחור, ובין היתר התייחס לכך שנאמר לצעיר כי הוא 'ילדה עם קוקיות' ולאחר מכן, נאמר על ידי אותו מדובב לאותו צעיר, כי הוא "עדיין לא אנס ילדה". דומרני הסביר כי מדובר כאן "באיום מפורש והקטין יכול היה להבין כי משמעות האמירה היא שמתכוונים לפגוע בו ולאנוס אותו".

בסיום הדיון, איתמר בן גביר מסר בתגובה כי: "הייתי צריך להביא את מר שלום דומרני, ואני מאוד שמח שהעדות שלו הקרינה יושר ואמינות ובעיקר הסבירה את המצב נכוחה בבית המעצר. המדובבים האלה צריכים לקבל כתב אישום ולא להיות עדים נגד ילד שהם פגעו בו, והתעללו בו".

איתמר בן גביר וקציני המשטרה, צילום: דוברות השר לבטחון לאומי

כעת נותר לקוות שלשר לבטחון לאומי יש עוד מהלכים מבריקים לפניו, לקראת ההתמודדות מול חודש הרמאדן הקרוב בתפילה לקב"ה שיעבור בשלום וללא פיגועים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן