משרד המשפטים פתח בבדיקה לגבי כהונתו של תומר גלאם

אין יותר חותמת גומי. חברי האופוזיציה החדשים פועלים לסדר. צילום: אשקלנייעס

משרד המשפטים פתח בבדיקה לגבי כהונתו של תומר גלאם, כך נמסר השבוע לעו"ד תמר קידר שפנתה למשרד במכתב יממה לאחר הישיבה הראשונה של חברי מועצת העיר הנבחרים.

משרד המשפטים פתח בבדיקה לגבי כהונתו של תומר גלאם. צילום: אשקלנייעס
משרד המשפטים פתח בבדיקה לגבי כהונתו של תומר גלאם. צילום: אשקלנייעס

למרות שהבטיח לפני יותר מחצי שנה שמיד לאחר הבחירות יעזוב את חברת החשמל, רה"ע אשקלון תומר גלאם עדיין נותר בחל"ת מהחברה, זו השנה השמינית ברציפות.

לאחר חשיפת עצם היותו עובד חברת החשמל למרות תפקידו כראש עיריית אשקלון ומי שמשתתף בדיונים הנוגעים לזיהום האויר בעיר עם התייחסות לחברת החשמל, פתחה עו"ד תמר קידר, כיום כבר חברת מועצת העיר, במאבק שימנע ממנו לעסוק בנושאים הקשורים לחברת החשמל, בסופו היא ניצחה והוא לא השתתף יותר בדיונים בנושא.

עם זאת, גלאם לא עזב את עבודתו הקודמת וחברי הקואליציה שוב אישרו לו את המינוי הבעייתי מה שהביא את קידר לפנות למשרד המשפטים במטרה לבדוק את כהונתו של גלאם באיגוד ערים לאיכות הסביבה באמצעות הועדה לניגוד עניינים.

"לא אתן יד לקומבינות ולחגיגת הג'ובים" חברת מועצת העיר תמר קידר פתחה במלחמה למען התושבים

שלשום פנתה קידר לועדה לניגוד עניינים ומסרה: " לנוכח אישורו מר גלאם כחבר במועצה לאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, פניתי לועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים בדרישה לקבוע כי כל עוד מר גלאם עובד חברת חשמל (בחל"ת), הרי שיהיה עליו להמנע במסגרת תפקידיו כראש העירייה ו/או כיו"ר הועדה לתכנון ובנייה או כחבר מועצת איגוד ערים מלטפל בכל עניין הנוגע לחברת החשמל, למתחרותיה ולתחום החשמל בכללותו, ויש להעביר עניינים אלה לטיפולו של אדם אחר. כמו כן, מאחר ולא הוצג הסדר ניגוד עניינים של גלאם, כי יעודכן מחדש ויוצג מחדש בפני חברי מועצת העיר אשקלון, ההסדר למניעת ניגוד עניינים של ראש העיריה בהתאם

אתמול מונו 3 סגנים שלכל אחד מהם אושר שכר של 800,00 ש"ח לשנה. על פי עדכון חוזר מנכ"ל מיוחד נבחרי ציבור 4/2017 מיום 10.3.2024 עירייה שהגרעון השוטף שלה עולה על 2% נדרשת בקבלת אישור מנכ"ל משרד הפנים לתשלום השכר לסגן. למרות פניה מפורשת שלי לגזבר העירייה ליתן מענה לשאלה האם הגרעון השוטף של עיריית אשקלון עולה על 2% לא ניתן מענה. הדברים חמורים יתר שאת, לנוכח הודעת מהנדסת העירייה על גרעון של 100 מיליון ש"ח בתקציב העירייה, לשנת 2024. יובהר כי האישור נדרש בין אם התנאים מתקיימים במועד אישור השכר במועצה ובין אם הם מתקיימים במועד תחילת כהונת הסגן בשכר.
חברי מועצת העיר ובעיקר ראש העירייה – הטמינו ראשם בחול.

כמו כן, למרות שאושרו 2 סגניות ממלאות המקום לא ידוע מי מהן תשמש כראשת עיר בפועל, ככל ויבצר לראש העיר הנוכחי לכהן. משמעות אי ההודעה אתמול מי מהן מהווה ממלאת המקום הינה שגב' מיריי אלטיט היא זו שתמלא מקומו (כנציגת סיעה גדולה יותר) – וזאת בניגוד לסיכום של גלאם עם הגב' ביילין.

אני לוקחת את תפקידי כחברת מועצה ברצינות הראויה. כחברה בועדות החשובות ביותר: מכרזים, מינוי עובדים בכירים, תכנון ובנייה וכספים, וכן כדירקטורית נבחרת ציבור בחכ"ל, אשמש גם כשומרת סף.

בכוונתי לפעול ללא משוא פנים, לקידום העיר ותושביה בכל ההיבטים תוך שמירה על סדרי שלטון ומנהל תקינים. בשקיפות ובטוהר מידות. אני לא מתכוונת לשמש כחותמת גומי או להיות מריונטה של עסקים ועסקנים. כספי הציבור שייכים לציבור ויש לפעול לגביהם בחרדת קודש, ובאחריות וזהירות רבה. לא אתן יד לקומבינות ולחגיגת הג'ובים. אני אופוזיציה לשלטון שמתנהל בצורה לקויה. תושבי אשקלון, טובתם, בריאותם ואיכותם חייהם, הם אלו שמנחים אותי והנר לרגלי".

עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל
המועמדת לראשות עיריית אשקלון – עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל

מהועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים מסרו לקידר כי נפתחה בדיקה בנושא.

חרבות ברזל: עסקים בדרום בין הפטיש לסדן – זעקת חסיד בעלזא – אשדודים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן