הניצחון על הטרור: הקמת הישוב החדש במועצה האזורית שדות נגב תופסת תאוצה

צעד משמעותי להקמת יישוב קהילתי חדש בחבל התקומה: הבוקר אושרה בישיבת מועצה ארצית לתכנון ובנייה הפקדת התוכנית להקמת הישוב "חנון" במועצה האזורית שדות נגב

לאחר אישור הצעת שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בשיתוף רוה"מ ושר הפנים על הקמת יישוב קהילתי חדש בממשלה, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה היום להפקיד את התוכנית להקמת היישוב החדש. הדיון הבוקר החל בדקת דומיה לזכר הנופלים באירועי ה-7 באוקטובר.

הקמת יישוב קהילתי חדש ראשון מסוגו עם כ-500 משפחות דתיות וחילוניות כחלק מביסוס ההתיישבות בחבל התקומה, פיזור האוכלוסייה והבאת משפחות צעירות לעוטף, הינו צעד משמעותי בחוסן ההתיישבותי, במענה לביקוש לבנייה כפרית ובהזרמת תקציבים לפיתוח העוטף והסביבה.

המועצה, לאחר ששמעה את המוזמנים ואת לשכת התכנון המחוזית וקיימה דיון בתכנית בהתאם לסעיף 13 לתמ"א 35, ולאחר שבחנה את השפעתו של היישוב על העיר נתיבות ועל היישובים הכפריים הקיימים במרחב, השתכנעה בחשיבות להקמת היישוב החדש נוכח מיקומו המוצע במרחב חבל התקומה.

דיון זה מתקיים בהמשך להחלטות הקודמות בוועדה המחוזית, בוולנת"ע ובמועצה הארצית, כחלק מתהליך המשכי שמטרתו חיזוק האזור. מדובר בשלב ראשוני של תכנון מתארי מחוזי שיאפשר את קידום תכנונו העתידי של היישוב, ואין בהחלטה זו בכדי לתעדף הקמה של יישוב חדש על פני שיקום וחיזוק פיזי וחברתי של יישובים קיימים במרחב, כפריים ועירוניים כאחד.

המועצה סבורה כי הקמתו של היישוב תצטרך להיבחן בעתיד כחלק מסל פתרונות שיוצע לשיקום האזור, בראייה רחבה של כל המרחב.

שר הבינוי והשיכון בסיור ביישובים שנפגעו במתקפת הטרור. צילום: דוברות

לדברי שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "אישור הפקדת התוכנית הינו צעד נוסף בחיזוק עוטף ישראל, בימים אלו אני עורך סיורים ביישובי קו העימות בצפון ובדרום, בהם עולה קול ברור על הצורך בביטחון וקידום התיישבות בארץ.

אישור ההפקדה היום נותנת מענה לכך ומקדמת את בניין הארץ. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול לתכנון, לבנייה, לפיתוח ולחיזוק ההתיישבות ביתר שאת, תוך שמירה על רציפות תפקודית למשק על כל מרכיבו."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן הוסיף: "היום אושר צעד משמעותי נוסף לקידום בניית היישוב החדש חנון, המינהל לענייני הכפר במשרד יחל בשלב הבא תכנון תב"ע וקידום התוכנית לקראת שיווק. זוהי תקומת ישראל הלכה למעשה. בניה ויישוב כל חבלי הארץ הינה מטרת המשרד ונמשיך לפעול לקידום וביצוע מטרה זאת."

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן מסביר: "ההחלטה על הקמת יישוב חדש בחבל התקומה, מקבלת משנה תוקף בעת הזאת בו מדינת ישראל מדברת על היום שאחרי המלחמה. הקמת היישוב הינו צעד חשוב לחיזוק ההתיישבות באזור, ויהווה כלי נוסף עבור מנהלת תקומה כחלק ממגוון הפתרונות הנבחנים בימים אלה לאזור".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח התייחס לשיתוף הפעולה עם מנהלת התקומה: "מינהל התכנון פועל כתף אל כתף עם מינהלת התקומה כדי לתת מענה לפתרונות שייתנו מענה לכלל האוכלוסייה ובדגש על קהילות חבל התקומה, תוך הבנת הצרכים מהשטח.

הקמת היישוב חנון כיישוב קהילתי יחזק ויהיה חלק משיקום חבל התקומה, תוך הזדמנות של הסתכלות חדשה על המרחב, וחשיבה תכנונית חדשה. זהו רק חלק מסל הפתרונות שאנו מגבשים לשיקום האזור".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן