הרסיס שפשף את הקסדה: הנס של פולינה מאשקלון

פולינה קוסטיוקובסקי אחות מיחידת הבקרה במאוחדת, לעולם לא תשכח את המראות הקשים של הפצועים וגופות הנרצחים בבית החולים ברזילי מפרוץ המלחמה. מאז, היא עובדת סביב השעון בבית החולים ומסייעת לפצועים ומשפחותיהם, וזאת תוך כדי מטח של טילים וירי בלתי פוסק לעיר מגוריה- אשקלון.

ביום שבת, ה-7 באוקטובר, עם קבלת שיחת הטלפון הראשונה ממנהלתה – אתי אביר שקוראת לה להתייצב מיד בבית החולים ברזילי והבנת גודל האירוע, פולינה קוסטיוקובסקי אחות מיחידת הקשר רצף בבקרת בתי החולים במחוז דרום של במאוחדת, הגיעה מהר ככל שניתן לבית החולים ברזילי.

פולינה המתגוררת באשקלון יחד עם משפחתה, עזבה הכל למרות מטחי הטילים הבלתי פוסקים על העיר והבינה כי היא חייבת לסייע בכל מחיר, סיוע לרידוד בתי החולים לצורך פינוי מיטות ומעקב אחר תכנית הטיפול של המטופלים. "מאז תחילת המלחמה, אנחנו בבתי החולים זמינים לכל מי שצריך עזרה, ייעוץ שאלה והכוונה".

צילום: באדיבות מאוחדת

"המטרה שלנו בראש ובראשונה היא להבטיח שכל אחד ואחת מהנפגעים, מקבל את כל התמיכה שהוא ומשפחתו זקוקים לה. לצד זה, אנחנו מבצעים מעקב אחר תכנית הטיפול במהלך האשפוז ופועלים לאיתור חולים מורכבים מתוך המאושפזים וזיהוי צרכים מיוחדים הדורשים טיפול בטרם שחרורם להבטחת רצף טיפולי".

"אשקלון היא בין הערים הכי מטווחות בלחימה, בשבוע הראשון של המלחמה, בדרכי למשמרת נוספת בבית החולים ברזילי באשקלון, חוויתי חוויה קשה ונס גדול. נקלעתי למטח טילים כבד לעבר העיר אשקלון, נסיעה של רבע שעה הפכה לסיוט שלא נגמר.

נשמעתי להנחיות פיקוד העורף, נשכבתי על הרצפה לבושה באפוד מגן וקסדה, שבמזל הנהלת מאוחדת ציידה אותנו, הצוות הרפואי במחוז דרום, כבר בתחילת הלחימה. ורסיסי הרקטה נפלו מטרים ספורים ממני ואפילו אחד הרסיסים שפשף לי את הקסדה! כמובן שזה לא מנע ממני להמשיך וללכת לעבודה ולעזור בטיפול בבתי החולים".

במאוחדת ישנה חשיבות רבה ליחידת הקשר רצף והבקרה אשר אמונה על ניהול והבטחת הרצף הטיפולי למשתחררים מבתי החולים לקהילה ולמסגרות אשפוז חלופיות. כמו גם, הסיוע הנדרש לרידוד בתי החולים לצורך פינוי מיטות, דבר אשר היה בעל חשיבות רבה בתחילת הלחימה בזמן שכל בתי החולים היו מלאים.

"אחת היוזמות שהצליחה למלא את חברי לצוות ממערך הבקרה ואותי באופטימיות ותקווה הייתה ביקור חיילי המילואים שנפצעו בקרב אשר משויכים למאוחדת וחיילים סדירים שהיו טרם גיוסם חברים במאוחדת. אני גאה להיות חלק מיחידת מערך הבקרה שהעשייה בה מאתגרת, מספקת ואף יום לא דומה ליום המחר." מסכמת פולינה.

אתי אביר, מנהלת מערך הבקרה: "אני גאה בפולינה ובצוות יחידת הקשר רצף והבקרה של מחוז דרום, מדובר בצוות מסור שגם תחת לחימה בלתי פוסקת וירי טילים, ממשיך לעשות את עבודתו במסירות ובמקצועיות רבה".

צילום: באדיבות מאוחדת

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן