אמא או אבא מאשקלון? כדאי שתקראו את זה ותפקחו עיניים. פרשת התעללות חמורה

החשיבות בנתינת גיבוי לצוות החינוכי בבתי הספר היא חשובה מאוד, אולם כשמשאירים את הילדים אצל גורמים לא מוכרים ללא השגחה יש לתת את הדעת על כך שחייבים לפקוח עיניים ולשמור על הילדים מכל משמר. שלושה נערים שהגישו תלונה בתחנת המשטרה באשקלון חשפו פרשת התעללות מזעזת שהגיע הבוקר לסיומה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בהודעת הפרקליטות המפורטת בתום הדיון נמסר שבית משפט המחוזי בב"ש הרשיע היום, לאחר ניהול הוכחות, את ש. כהן, בן 42, מורה לשעבר, בביצוע עבירות מין רבות של מע"מ מסוגים שונים כנגד שלושה אחים בני משפחה אחת שהיו בגילאים בין 13-6 בעת ביצוע העבירות. במהלך שמיעת הראיות, נשמעו גם עדויותיהם של שני אחים נוספים, שהעבירות שביצע בהם הנאשם, התיישנו.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה נגד ש. כהן כתב אישום המייחס לו ביצוע מע"מ בהזדמנויות רבות, העשור הוקדם ובאמצעו של העשור שקדם לו.

חודש לפני הגשת כתב אישום זה, הוגש נגד הנאשם כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקוה בגין ביצוע עבירות דומות בקטין אחר. בעקבות פרסומים אלו, הגיעו המתלוננים למשטרת אשקלון והגישו תלונה נשוא הליך זה. מספר חודשים לאחר הגשת כתב האישום, נטל אחד המתלוננים את חייו.

תחנת המשטרה באשקלון.

כעבור זמן צירפה הפרקליטות לכתב אישום המקורי מתלונן נוסף, אח נוסף של המתלוננים, אשר התגורר בשנים האחרונות בחו"ל ורק לאחר התאבדותו של אחיו, חזר לארץ והגיש תלונה במשטרה בגין עבירות שביצע הנאשם גם כלפיו בילדותו.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם, שהיה כאמור מורה עת נחשפה הפרשה, רקם מערכת יחסים קרובה עם משפחת המתלוננים כאשר התגוררו כולם בגוש קטיף לפני ההתנתקות, ניצל את מערכת היחסים הזו לאחר שאביהם עזב את הבית, וביצע במתלוננים הרכים בשנים עבירות רבות, בהזדמנויות שונות, תוך שהוא מארח אותם בביתו וכן במהלך ביקורים בביתם.

עו"ד רותם יוחנני- הר ציון מפרקליטות מחוז דרום (פלילי): " הנאשם ניצל את גילם הרך של המתלוננים, שהיו בעת ביצוע העבירות בין הגילאים 6-13, והאמון שנתנו בו עת תמך בהם, סייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, עזר להם בשיעורי בית, הכין חלק מהם לעליה לתורה ולימד אותם לנגן. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, נתן אמון מלא במתלוננים, והרשיע את הנאשם בביצוע עבירות מע"מ רבות".

בית המשפט (הרכב כב׳ השופט ואגו) ציין בהכרעת הדין, כי ״בשקלול כל העובדות הנוגעות לקטינים, ולמעמדו של הנאשם כאח בוגר או כתחליף אב, יהיה הכרח להגיע למסקנה שהקטינים במצבם, בחולשתם הרבה וביחסם החריג והמורכב כלפי הנאשם, לא היו חופשיים להביע הסכמה למעשיו של הנאשם, גם לאחר שחצו את גיל 14 ולפחות עד שהגיו לגיל 16…לאחר עיון בכל הראיות ושקילתן, אין מנוס מן המסקנה המצערת לפיה כל מעשי המע"מ המיוחסים לנאשם הוכחו היטב, מעבר לספק סביר. לגבי רוב המתלוננים, הוכחה זו היא ברמה גבוהה במיוחד, הרבה מעל ומעבר לכל ספק סביר״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן