איך מתמודדים עם חרדה דנטלית לקראת עקירה כירורגית

חרדה דנטלית

הטכנולוגיה המתקדמת של היום יחד עם המומחיות האנושית יוצרת היצע רחב של טיפולי שיניים משוכללים עם תוצאות מרשימות.
אבל למרות זאת, יש אנשים שעבורם ביקור אצל רופא שיניים בין אם למטרת טיפול של עקירה או שתלים או למטרות אסתטיות נתפס כסיטואציה מלחיצה והם עשויים לסבול מתופעה של חרדה דנטאלית שמפעילה את העצבים ומורידה את מצב הרוח.

אין ספק שמדובר במצב רגשי לא נעים המאופיין בפחד וחשש מפני כאב ויכול להתבטא אצל כל אחד בתסמינים שונים מרעד וצמרמורת בגוף ועד עליית חום, דופק מהיר, סחרחורת. הבעיה היא שלהזנחה מתמשכת בעקבות חרדה דנטאלית עשויות להיות השלכות שליליות ומרחיקות לכת.

מתח לקראת עקירתה של שן בינה כלואה

אחת התופעות עמן אנשים עשויים להתמודד היא שם שן בינה כלואה, שן שעלולה לגרום לסיבוכים שונים. שן בינה היא שן שבוקעת בדרך כלל בסוף שנות העשרים ולא תמיד מתפרצת כראוי. במקרים מסוימים, ההמלצה תהיה פשוט לעקור אותה על מנת להימנע ממצב של זיהום הנוצר בעקבות חיידקים שבא לידי ביטוי בכאב ונפיחות, היווצרות של עששת, נזק לשיניים סמוכות ואפילו במקרים נדירים היווצרות של ציסטה.
במקרים מסוימים יהיה צורך לבצע עקירת שן בינה המורכבת מכמה שלבים: חשיפת האזור בו נמצאת השן באמצעות חתך קטן ברקמה, לאחר מכן עקירה עדינה של השן כולל הוצאת השורשים ולאחר העקירה, תפירת החתך ברקמה. כאשר כיום יש הנחת פלזמה עשירה בפיברין באזור העקירה – מדובר בדבק ביולוגי המופק מדם המטופל ומסייע בזירוז תהליכי הריפוי ובהפחתת הנפיחות.

על אף המחשבות הטורדניות על מחטים וזריקות או תחושה של אובדן שליטה והציפייה לכאב, במיוחד אצל מי שחווה בעבר חוויה שלילית במרפאת שיניים, חשוב לטפל בשן בינה כלואה
ניתן לנהל החרדה הדנטאלית לקראת הפרוצדורה על מנת להגיע מוכנים ורגועים יותר ואפשר לעשות זאת במגוון דרכים. לפניכם מספר המלצות:

איך להתמודד עם הלחץ לפני עקירה?

ראשית, לפנות מלכתחילה למרפאה מומלצת ולמומחים קשובים, שיוכלו לסייע ונחשבים גם מומלצים ובעלי מוניטין בתחום על אחת כמה וכמה בהתמודדות עם שיני בינה כלואות. בדרך זו, תדעו שאתם בידיים הטובות ביותר לטיפול של מי שיודעים לטפל בבעיה. כמו כן, מרפאה בעלת אווירה נעימה או אם מדובר בפרוצדורה יותר מסובכת גם קיומם של חדרי ניתוח, חדרי אשפוז ואפילו חדרי התאוששות במקום מודרני וחדיש שמספק סביבה .
שנית, חשוב מאוד לתקשר את החשש מול הצוות הרפואי בתקשורת פתוחה שמציפה את החרדה על מנת שהם ידעו שמדובר בנושא רגיש וידעו גם לספק את התמיכה הנדרשת. מהן הדאגות הקונקרטיות, האם יש משהו שמדאיג אתכם במיוחד.

אפשר לנקוט בטכניקות שונות של סדציה, כדי להפחית את הכאב וכך גם להוריד את מפלס החרדה בין אם שימוש בגז צחוק או במקרים מסוימים אפילו טיפול בהרדמה מלאה.
בנוסף, מי שיודע שסובל מתופעה מלחיצה יכול לתרגל ולהתאמן על טכניקות הרפיה למיניהן כמו תרגילי נשימה או לדמות באמצעות דמיון מודרך כדי להוריד את הלחץ. לעיתים מוסיקת רקע ואפילו האזנה לפודקסטים יכולה לסייע. כדאי לארגן פגישה מקדימה או להגיע לטיפול עצמו עם מישהו שידוע לכם שמשרה עליכם רוגע ולחשוב מחשבות חיוביות או לפחות להסיח את הדעת מפני הטיפול עצמו במהלך הטיפול.

טכניקות הכנה מקדימות, בחירה בצוות מטפל מקצועי ואיכותי שמפגין רגישות ואמפתיה יכולים בהחלט לפוגג את הפחד ולהפחית את החרדה כך שתקבלו את הטיפול הדנטאלי הטוב ביותר בדרך שתאפשר לכם להתמודד עם הטיפול ללא חשש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן