תזהירו את הילדים – הכתובת על הקיר: שב"חים נעצרו באשקלון

שב"חים נעצרו באשקלון

אזהרות רבות נשמעו בשנה האחרונה מפני אזלת ידה של עיריית אשקלון בכל הנוגע להלנת שב"חים ברחבי העיר אשקלון ואופן הטיפול בנושא, למרות מידע שמגיע מתושבים וסיור פשוט שניתן לערוך במוקדי הבילוי.

עם זאת, מסתבר שיש דווקא מי שכן עובדים, שוטרי תחנת המשטרה באשקלון הצליחו במהלך סוף השבוע האחרון להוציא לפועל מבצע במהלכו שב"חים נעצרו באשקלון, שדרות וצומת מסמיה.

העירייה לא מוכנה לחשוף את מצלמות האבטחה מגן הילדים להורים

תושבים רבים פנו למערכת האתר לאחר פרסום הכתבה בשבוע שעבר על גן הילדים בשכונת אגמים, בו פועל ניקיון בחברת קבלן שנבחרה במכרז על ידי העירייה עשה תנועה של דריכת נשק מול עיניהן הנדהמות של האמהות שהגיעו להביא אל ילדיהם למתחם הגנים והמעונות והלחיץ גם את הילדים הקטנים.

למרות אזהרות רבות מצד הורים לילדים ברחבי אשקלון, בעירייה ניסו להרגיע והוציאו הודעה לתקשורת בה לא הסבירו מדוע הם מסרבים להציג לאמהות את מצלמות האבטחה מהגנים הסמוכים, וכאמור במשטרה יצאו למבצע מעצרים של שב"חים באשקלון והסביבה.

נזכיר שתושבים רבים באשקלון כבר אמרו שהכתובת על הקיר ובמידה ולא יתעוררו בזמן עלול להתרחש אירוע ביטחוני נוסף בתוך העיר אשקלון, והם מקווים שבעירייה יגבירו את הסיורים של הפיקוח ויעסקו בשמירה על ביטחון האזרחים ופחות בנושאים אחרים בוערים פחות, למרות הגירעון הצפוי בתקציב העירייה כפי שנמסר לועדה המקומית לאחר הבחירות האחרונות.

נשק לתושבי אשקלון? בינתיים לא חוקי

כמו כן, עדיין יש מקומות רבים באשקלון ללא מיגון ראוי ופרט לחברת מועצת העיר תמר קידר, נראה שאין איש בעירייה שמנסה לבקש אישור זכאות לנשיאת נשק גם לתושבי אשקלון במטרה שיוכלו להגן על עצמם במידה ויהיה אירוע ביטחוני ולמעשה חלק מהנשקים הנמצאים בידי מקורבים לגורמים מסויימים בעיר, הם נשקים לא חוקיים, והיחידה שהחלה לטפל בנושא כאמור היא קידר שכבר פנתה בין היתר גם למשרד לביטחון פנים.

בסוף השבוע האחרון כאמור המשטרה עצרה שב"חים באשקלון שדרות וצומת מסמיה וממשטרת ישראל נמסר: " 8 שוהים בלתי חוקיים – נעצרו במהלך סוף השבוע בפעילות השוטרים במרחב לכיש, במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת" שקבע מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, כחלק מהמאבק הנחוש של המשטרה בשוהים הבלתי חוקיים שחודרים לשטחי המדינה למטרות שונות ועלולים להוות פלטפורמה לעבירות פליליות ופח"ע, זאת על מנת לחזק את בטחונם האישי ושלומם של האזרחים.

מרחב לכיש ממשיך את פעילותו במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת" שהתווה מפקד המחוז הדרומי, לאיתור שוהים בלתי חוקיים וכן תושבי ישראל המסייעים להם לנוע ולעבוד בשטחי ישראל.

השוטרים קיימו לאורך סוף השבוע חיפושים במקומות שונים וכן פעילות מבצעית בצירי התנועה שכללה מחסומי פתע, והצליחו לאתר ולעצור 8 שוהים ושוהות בלתי חוקיים, שלפי החשד לנו ועבדו בשטחי ישראל בניגוד לחוק. אחד מתושבי השטחים לפי החשד אף הזדהה בפני מעסיקו בתור אזרח ישראל עד אשר השוטרים חשפו את זהותו האמתית. בנוסף נחקרה חשודה ישראלית תושבת הפזורה בדרום בחשד שהסיעה והעסיקה חלק מתושבות השטחים שנעצרו.

כלל תושבי השטחים שאותרו נעצרו להמשך חקירה, וצפויים נגדם כתבי אישום כבר בימים הקרובים לרבות בקשה להמשך מעצר עד תום הליכים של חלקם".

שב"חים נעצרו באשקלון
שב"חים נעצרו באשקלון, אילוסטרציה: רכבי הסעות פועלים בחנית אשקלונה – למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

מוכנים למלחמה גם בתחום הבריאות – אפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן