מחיר הזהב הישן – איך בודקים אותו ובשביל מה?

קרדיט תמונה FREEPIK

מתי ולמה מחיר הזהב הישן מעניין אותנו? ואיך אפשר להשתמש במידע הזה? כל התשובות בהמשך מאמר זה!

המראה של הזהב

כולנו מכירים את הצבע הנוצץ של הזהב ולכן לא בזה נעסוק. אבל כן נעסוק בצורות שבהן הזהב יכול להגיע לידינו. ראשית, והמוכרת ביותר היא תכשיטים כדוגמת טבעות, עגילים, צמידים ועוד. כמו כן, אנחנו יכולים לראות חפצים מזהב כמו כלי אוכל וחפצי יודאיקה ואפילו חפצים הרבה פחות נפוצים כמו רכיבים אלקטרוניים, מטבעות זהב, מטילי זהב ועוד.

השימוש בזהב

חלק מהחפצים העשויים זהב יכולים לשמש אותנו לאורך זמן רב וחלקם לא יכולים לשמש אותנו כלל וכלל כמו מטבעות ומטילי זהב. יחד עם זאת, יש גם חפצים, שבשלב כזה או אחר ממצים את השימושיות שלהם כמו תכשיטים שכבר לא אופנתיים ולא אטרקטיביים, כלי אוכל שאינם נמצאים בשימוש וכדומה.

אז מה אפשר לעשות?

אם גם לכם יש חפצים כאלה ואחרים מזהב ואתם לא משתמשים בהם, אל תתייאשו! עדיין יש לכם דרך ליהנות מהשווי של הזהב הישן הזה ודרך זו היא מכירה שלו. זו גם הסיבה הטובה ביותר להתעניין ולבדוק מהו מחיר הזהב הישן במטרה לדעת כמה כסף תוכלו לקבל תמורתו בעת המכירה.

התנהלות המכירה

מכירת הזהב הישן מתבצעת במהלך פגישה עם קונה זהב שתבחרו. בזמן פגישה זו הוא יבצע הערכה של שווי הזהב שאתם מציעים למכירה לפי מחיר הזהב הישן וייתן לכם הצעת מחיר בהתאם. לאחר מכן תעבירו אליו את הזהב והוא ייתן לכם כסף מזומן לפי הסכום שהסכמתם עליו. בנוסף לכסף המזומן, הוא גם ימסור לידיכם מסמכים, ובהם כל פרטי העסקה.

חישוב מחיר הזהב הישן

כפי שציינו לעיל, קונה הזהב יבצע הערכה של הזהב המוצע למכירה. אבל על פי אילו פרמטרים מבצעים הערכה כזו? ובכן, שלושת הפרמטרים הבסיסיים הם משקל, טוהר ומניית הזהב. כאשר כופלים את הערכים, מקבלים הערכה גסה של שווי הזהב. כמובן, יש פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון כמו עיצוב, מקוריות וכדומה. היות שכך, את הצעת המחיר המדויקת תוכלו לקבל רק מקונה מומחה, לאחר שיבחן לעומק את המאפיינים של פריטי הזהב שאתם מעוניינים למכור.

הערכה עצמאית

חשוב לדעת, שאתם יכולים לבצע הערכה של מחיר הזהב הישן באופן עצמאי, עוד לפני פגישת המכירה. אמנם מדובר על הערכה גסה בלבד, אבל היא בהחלט תוכל לתת לכם מושג לגבי הצעת המחיר שתוכלו לקבל מהקונה. את ההערכה הזו תוכלו לבצע באמצעות מחשבון זהב וירטואלי, שנמצא ברשת האינטרנט. כל מה שהשימוש במחשבון הווירטואלי דורש הוא חיבור לאינטרנט ואת הנתונים הבאים: משקל הזהב ומידת הטוהר שלו. המחשבון יחשב את הנתונים שהזנתם יחד עם הערך העדכני של מניית הזהב בבורסה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן