קונים נכס בדרום? כך עורך דין מקומי יוכל לסייע לכם

קרדיט תמונה FREEPIK

אין זה סוד כי אזור הדרום הפך לאחד מיעדי הנדל"ן האטרקטיביים ביותר הן עבור משקיעים והן עבור רוכשים המבקשים למצוא נכס למגורים. בשנים האחרונות, אנו עדים לכך שהרוכשים המבקשים לקנות בית או דירה באזור הדרום, למעשה מעוניינים להעתיק את מגוריהם ממרכז הארץ המציג מחירי דירות בעלויות כמעט בלתי נתפסות.

אולם כאשר אנו מבקשים לרכוש נכס באזור שאיננו מוכר לנו, לעתים רב הנסתר על הגלוי, וחשוב לערוך מחקר מקיף ומדוקדק אשר יכיר לנו את טיב השכונה, מצבה הסוציו-אקונומי של האוכלוסייה בה, מצב התשתיות, היציאה מן השכונה אל הנתיבים המרכזיים ואל היציאה מן העיר, קרבה לגנים, בתי ספר, פארקים ומרכזים מסחריים.

מאפיינים אלו ועוד, הינם ערך מוסף חשוב ויקר ערך אותו תוכלו להפיק משכירת שירותיו של עורך דין לענייני נדל"ן מקומי. היכרותו עם שכונותיה של העיר, לצד קשריו הענפים עם בעלי מקצוע מקבילים דוגמת שמאי מקרקעין ומתווכי נדל"ן, כל עוד יכולים לסייע בבחירת הנכס הנכון והעסקה הנכונה.

בירור הטבות מס

אזור הדרום נחלק למגוון רחב של אזורים מצפון הנגב ועד אילת. בעוד שאזור אשקלון מציב מחירי נדל"ן שהולכים ומאמירים, הרי שדרומה משם, ישנם יישובים רבים המאפשרים ליהנות מהטבות מס שונות המקלות באופן ניכר על הרוכשים.

מתפקידם של כל עורך ועורכת דין למקרקעין, הוא לבדוק היטב את תחזית המס הצפויה ללקוחותיהם, המוכרים כאשר מדובר במס שבח והיטל השבחה, והקונים כאשר מדובר במס רכישה.

כמו כל מס, ישנן דרגות שונות המשפיעות על גובה התשלום, וכן כמו כל מס, ישנם גם תנאים שונים המאפשרים ליהנות מהטבות ולעתים גם מפטור מוחלט מתשלום.

מידע מקיף על סביבת הנכס

בעיקר כאשר אנו ניגשים לקנות נכס באזור אותו איננו מכירים, הרי שחשוב לרתום לצדנו איש מקצוע מיומן אשר ייתן את דעתו ויחלוק עמנו את היכרותו עם הסביבה.

כך למשל, ישנן שכונות וותיקות שלרגע יכולות אולי לעורר בנו רושם ראשוני שלילי מוטעה, אולם הן מתאפיינות באוכלוסייה מבוססת ונעימה. מנגד, ישנן שכונות חדשות המביאות עמן אוכלוסייה שאמנם מבוססת, אך גם כוללת גורמים כאלו ואחרים שהופכים את השכונה ללא נעימה או מרתיעה.

מידע על סביבת הנכס יכול גם לגעת בהיבטים תשתיתיים: האם ישנם פיתוחים סביבתיים צפויים? האם הרשות המוניציפלית הרלוונטית נוטה להשקיע באזור המדובר? או שמא זוהי שכונה הצמאה לטיפוח ותושביה מלינים באופן חוזה ונשנה על הזנחה מצד הגורמים העירוניים?

מידע דוגמת זה ועוד, יכול לסייע רבות בקבלת ההחלטה.

הבטחת האינטרס של הרוכשים

מתוקף תפקידם של עורכי ועורכות דין למקרקעין, הוא להבטיח את האינטרס של הרוכשים ולתרגם את כל הפרטים שעלו במהלך המשא ומתן לכדי סעיפים מפורטים ונהירים בחוזה המכר.

החל מבדיקת היבטי מיסוי מקרקעין, דרך יצירת משא ומתן והבנות אל מול עורך דין מכירת הדירה מטעם המוכרים ועד למסירת המפתחות; עורך דין מקומי מנוסה ומיומן, יבטיח לכם עסקה בריאה, מהירה ונכונה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן