התעללות בלימודים: ילד בכיתה א' הוכרח לקחת שקית עם שתן של ילד אחר

ילד אוחז אבן, צילום אילוסטרציה: אן - Pixabay

נראה כי מה שאירע במוסדות החינוך באשקלון בסיום שנת הלימודים הקודמת לא ממש להורים בעיר זעזוע.

אם לילד בכיתה א' בבית ספר יסודים מוכר באשקלון גילתה כי בנה הקטן הוכרח לשאת עימו שקית מלאה בשתן של ילד אחר, דבר אותו גילתה המורה.

תחילת הסיפור, כשהילד ביקש לצאת לשירותים במהלך שיעור, דבר שאושר לו על ידי המורה והוא ניגש לתאי השירותים בבית הספר.

כשחזר הילד לכיתה לאחר הפסקת השירותים, המורה גילתה כי הוא מסתיר דבר מסויים וניסתה להבין במה מדובר תוך כדי שהילד המבועת מנסה להעלים את מה שהוא אוחז בידו אך חושש לעזוב אותו.

בירור קצר העלה כי אחד הילדים הגדולים יותר בבית הספר ככל הנראה איים עליו בשירותים ודרש ממנו לקחת עימו את השקית בה אותו ילד הטיל את מימיו.

במקרה אחר, בזמן ההפסקה, הילד חטף אבן לראשו מילד אחר בכיתה בוגרת בבית הספר. האם הוזעקה לבית הספר ומיהרה עם בנה לבדיקות נוירולוגיות וב"ה התברר כי הוא לא ניזוק.

פניותיה של האם לעירייה ולהנהלת בית הספר העלו חרס, ונאמר לה שאין מצלמות בבית הספר כי בעיריית אשקלון לא מצאו תקציב עבור המצלמות.

בפוסט שהעלתה האם בתילת השבוע היא כתבה:

" הלב שלי צועק החוצה🤬🤬😥😥😰😰😰
התלבטתי מאוד אם להעלות את הנושא הזה , ביחוד שמדובר בילד שלי ….. , עם זאת הסבלנות שלי הגיעה לקיצה בכל הנוגע למערך החינוך במדינה שלנו !!!
הילד שלי עלה פחות משבוע לכיתה א בעיר אשקלון לבית הספר עיר היין הממלכתי שאצלנו בשכונה , בתור אמא מאוד התלבטתי לאן לרשום אותו ואפילו היו שיקולים רבים לגביי בתי ספר פרטיים, עם זאת נתתי אמון מלא במערך החינוך ובבית הספר הצומח ״עיר היין״ ואני שואלת את עצמי האם זה הגיוני שפחות משבוע מתחילת השנה , הילד עובר שני מקרי אלימות מאוד קשים, שעד עכשיו אני לא מצליחה לעכל שמדובר בילד שלי שעבר את זה !!!
שבוע ראשון לבית הספר , כיתה א׳ הבן שלי חוטף אבן לראש מאחד הגדולים בכיתה ו׳ ,בזמן ההפסקה ללא שום השגחת מבוגר או מורה תורן.

הסיפור הזה הסתיים בכך שיצאתי בזינוק לבית הספר להוצאתו לבדיקת ניורולוג דחופה. המקרה הזה הסתיים ללא שום טיפול ואיתור של הילד מצד הבית ספר ונשכח כלא היה.

אתמול הוא הולך לעשות פיפי בזמן שיעור , ילד אחר מביא לו שקית עם פיפי , מכריח אותו לקחת את השקית ומאיים עליו לא לספר.
הילד חזר לכיתה מפוחד , עם השקית פיפי והמורה קלטה שמשהו לא בסדר ושהוא מחביא את השקית מתחת לשולחן .

אין לי מושג מה קרה בדרך , הראש שלי זורק אותי לאלף מחזות שחלילה לא ראה את איבר מינו וזו אלימות מינית לכל דבר ועניין, ומכיוון שהוא מפוחד והתסגר ולא כל כך מוכן מסכים לדבר על הנושא ואפילו מרגיש ״ אשמה ״ ומבוכה מסיבה לא ברורה מכיוון שלקח את השקית הזאת איתו לכיתה .

מצד המנהלת נאמר שהיא מאוד עצובה מהמקרה אך מדובר באי תקציב של מצלמות במעגל סגור בין היתר לצורך איתור של מקרים כאלה וזה פשוט לא מתקבל על הדעת !
אני רוחתחתתתת מזה וזועמתתתת ועצובה ברמה שלא ניתן לתאר איך הרסו לילד שלי את החוויה של כיתה א, הוא כבר לא מסכים ללכת לבית הספר בשום פנים ואופן , מחר בטח יגיד ״כואב לי הבטן ״ בכדי לא ללכת ואני כאמא לבן שלי המתוק והתמים עם הלב הכי רך שקיים ולא כי זה הבן זה שלי ,זה פשוט מי שהוא !!!

ואני באמת שואלת את עצמי ואותכם איך יתכן איך ?!??
איך אני אמורה לשלוח הבן שלי לבית הספר שבתור אמא אני מרגישה שאין לי את היכולת להגן עליו !!
הלב שלי נשבר לרסיסים רק מהמחשבה שחלילה מחר זה עלול להסתיים באונס !!!

מצד מערך החינוך נאמר שלא מכירים שום מקרה ולא דווח להם ביזיון מוחלט , והאם הגשתי תלונה במשטרה , כןןן עוד יום של דאגות טרטור בכי ועצב ותחנת משטרה ברגע זה ממש להגשת תלונה , מה שבטוח אני לא הולכת לשתוק יותר עד לפה מים עד נפש!!!
בבקשה תשתפו!!!!
הגיעה הזמן שמישהו יתעורר שמה היום מדבור בילד שלי מחר זה הילד שלכם !!!"

במשרד החינוך מסרו בתגובה לדברים כי: " עם היוודע המקרה פתח בית הספר בבדיקת האירוע לאלתר.
הבוקר התקיימה בכל הכיתות פעילות הסברה על כללי התנהגות מחייבים ועל ההשלכות של המעורבות באירועי אלימות.

כל אירוע מטופל במלוא החומרה המתבקשת, באפס סובלנות לאלימות ובהתאם לנהלי משרד החינוך. במהלך השנה יותקנו מצלמות אבטחה באיזורים ציבוריים בבית הספר להגברת הבקרה".

בעיריית אשקלון סירבו להתייחס לפרשה.

ילד אוחז אבן, צילום אילוסטרציה: אן - Pixabay
ילד אוחז אבן, צילום אילוסטרציה: אן – Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן