זוכרים את ההצפות באשקלון לפני כמה חודשים? לאן מעבירים את הדיון המשפטי בנושא?

לאחר ההצפות הקשות שפקדו את העיר בחורף האחרון, רבים הודיעו שבכוונתם לתבוע את העירייה על הנזקים שנגרמו ברחבי העיר.

עם זאת, רק חלק מועט החליט באמת לגשת לתביעה בבית המשפט, ולאחר שחברת ביטוח פנתה לבית המשפט, הוחלט להעביר גם את התיק של התובעים מאשקלון לבית משפט השלום בהרצליה.

לאחר בקשה שהוגשה לשופט שטיין בבית המשפט העליון הוחלט להעתיק את הדיון מהעיר ולאחד עם דיונים נוספים בעניינים דומים והם יתקיימו בבית משפט השלום בהרצליה.

כזכור, לחלק מהגולשים בעיר דווקא היה כיף, הם הצליחו לעלות על הגלשן ברחובות העיר, ובמקרים מסויימים גם לסייע לאזרחים.

לאחר ההצפות אשקלונים רבים הודיעו שהם יגישו תביעות נזיקין, וכאמור רק מועטים אכן מימשו את האיום וכעת הדיונים מועברים להרצליה.

בתשובתו כתב השופט שטיין:

" לפניי בקשה לפי תקנה 7 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, לאיחוד הדיון בת"א 40971-11-19, המתנהל בבית משפט השלום אשקלון, עם הדיון בת"א 69514-07-19, המתנהל בבית משפט השלום הרצליה.

 

כעולה מהבקשה ומנספחיה, שני ההליכים נסובו על נזקים שלפי הנטען נגרמו עקב הצפת מים שאירעה ביום 12.4.2018. נטען, כי איחוד הדיון בתובענות, אשר מעוררות שאלות עובדתיות ומשפטיות זהות, יקדם יעילות דיונית וימנע הכרעות סותרות.

המשיבים 3-2 מסכימים לבקשה. המשיב 1 אינו מתנגד לאיחוד הדיון בתובענות, אולם הוא סבור כי ראוי לקיים את הדיון המאוחד בבית משפט השלום אשקלון, בעוד שהמבקשת מעוניינת לקיים את הדיון המאוחד בבית משפט השלום הרצליה.

דין הבקשה להתקבל מטעמיה וכן לאור העובדה שהמשיבים אינם מתנגדים לעצם האיחוד של הדיונים.

באשר לפורום שיקיים את הדיון המאוחד – לאור ההנחיה הכללית כי הדיון המאוחד יתקיים בבית המשפט בו נפתחו ההליכים שקדמו לאחרים (בש"א 1164/14 ‏חברת עורך דין גדעון בן אור נ' דהמן (12.3.2014)), סבורני כי יש לקיים את הדיון המאוחד בבית משפט השלום הרצליה. כדי לסטות מהנחייה זו דרושים טעמים מיוחדים, ואלו אינם בנמצא.

 

אשר על כן, הדיון בת"א 40971-11-19 (שלום אשקלון) יועבר לבית משפט השלום הרצליה ויאוחד שם עם הדיון בת"א 69514-07-19.

אנחנו נמשיך ונעדכן בהתפתחויות.

מחסומי הגשם שהציבה עיריית אשקלון בחורף. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן