נפל טיל שלא פונה וזכוכיות שבורות: הטענות הקשות של ההורים באשקלון

צילום: באדיבות ההורים המזועזעים

טענות חמורות מצד הורים לילדים במוסדות החינוך

הורי אורט אפרידר ואור חיה: ״הילדים שלנו מופקרים, מאלצים אותנו להמר על החיים שלהם, לא נאפשר לזה להימשך״.

הורי באשקלון שילדיהם לומדים באורט אפרידר, אור חיה ומוסדות נוספים בעיר זועמים על העירייה ועל תומר גלאם, שדורשים מהם לשלוח את ילדיהם למוסדות הלא ממוגנים. באור חיה ישנו נפל של טיל שלא פונה עד היום והתלמידים לומדים בסביבתו וליד נפילות של זכוכיות מהתקרה השבורה ״הילדים בקומה השניה, אומרים להם במקרה של אזעקה להתכופף מתחת לקו החלון או להתחבא מתחת לשולחן.

מה שמפריד אותנו מאסון זה המזל בלבד. אפס לקיחת אחריות בעירייה גלאם חוץ מלהאשים את כל העולם לא עושה כלום, אפס מענה ואפס מנהיגות״.

חזרו לשגרת לימודים מלאה

בימים אלה חזרו תלמידי אור חיה ואורט אפרידר ללמידה מלאה. המשמעות היא שכל תלמידי בתי הספר מגיעים ללימודים מדי יום, אך לטענת ההורים מבני המוסדות אינם ממוגנים בצורה ראויה, והתלמידים מצויים בסכנת חיים של ממש במקרה של פגיעת רקטה.

בית הספר אור חיה נפגע מפגיעת טיל, ונפל הטיל נמצא עדיין במקום ומהתקרה נופלות זכוכיות שגם הן מסכנות את התלמידות.

״המיגון הקיים מאפשר רק למספר חלקי של תלמידים להגיע אליו בזמן, היתר או שאינם מספיקים או שלא יכולים פשוט להיכנס למרחב המוגן. התלמידים שנמצאים בקומה השניה נדרשים להתכופף מתחת לקו החלון, אם יפגע טיל במבנה או אפילו בקרבתו אנחנו עשויים להיתקל באסון כבד.

הדבר היחיד שמונע זאת כרגע זה המזל. בחורף נכנסים מים דרך החור בתקרה שטרם תוקן וכשכבר באים לתקן באים פועלים מבלי שהמקום מאובטח ואנחנו לא מקבלים שום מענה״.

"סרטון תדמית שהוציאה העירייה צולם אצלנו באור חיה ונערך בצורה מניפולטיבית באופן שמסתיר את החלק הפגוע, מסתיר את העובדה שיש עדיין טיל תלוי מהתקרה, כאילו הכל בסדר", מסרה אחת התלמידות

הורי אורט אפרידר זועמים על הפקרת הילדים. ״אף אחד בעירייה לא מספק תשובות. גלאם פשוט נעלם. כולם מאשימים את כולם אבל אף אחד לא לוקח אחריות על חיי הילדים.

צילום: באדיבות ההורים המזועזעים
צילום: באדיבות ההורים המזועזעים

הפיתרון – מתווה לימוד דיפרנציאלי

מתווה החינוך הוא עניין עירוני בלבד, פיקוד העורף יכול לקבוע הגדרות אבל המלחמה לא הבתיימה והאזעקות לא הסתיימו. כרגע כל אזעקה מסוכנת לילדים שלנו גם פיזית אך גם נפשית״.

טל, הורה מהתארגנות אורט אפרידר אומר: ״החמור מכל שהמערכת העירונית דורשת ממנהלי בתי הספר להתקדם בחומר וללמד כרגיל, הנוכחות היא חובה וכך הורה שחושש לחיי הילד לו ולא שולח אותו פעם אחת גורם לפספוס של חומר רב ופיגור בלימודים שגם ככה נפגעו קשות.

לחלק מההורים אף שלחו קב״סיות כאילו מדובר במקרה של הזנחה הורית ולא בעיר שמצויה במלחמה וילדים שצריך לדאוג לבטחונם ולחייהם. העירייה מתנהלת עם חיי ילדינו בצורה מופקרת ומסוכנת״.

נציגי קבוצת ההורים המוקמת בימים אלה טוענים כי פורום ההורים העירוני: "רק מלבינים את חוסר התפקוד של גלאם". לאור זאת, קמו התארגנויות הוריות בשני בתי הספר במטרה לעצור את סיכון חיי הילדים.

ההורים דורשים את מיגון המערכת באופן מלא, אבל מציינים גם שלפני החזרה המלאה היו בבית הספר מתווים שאפשרו לילדים להגיע למרחבים מוגנים בזמן.

ההורים מדגישים ״אנחנו עוסקים רק בבתי הספר שלנו, בתי ספר ממוגנים צריכים ללמוד באופן מלא, בתי ספר שאינם ממוגנים צריכים ללמד בהתאם למיגון הקיים עד שיורחב. המתווה צריך להיות דיפרנציאלי – בכל מתקן צריך ללמוד לפי מצב המיגון בו, וכמות המאפשרת למידה בטוחה ללא סיכון חיי התלמידים״.

״אנחנו מבקשים דבר בסיסי והוא שהמערכת לא תפקיר את הילדים, והרשות לא תדרוש מאיתנו להמר על חיי ילדינו ושלומם הנפשי. המצב שבו כופים עלינו לשלוח את ילדינו למצב מסכן חיים הוא הפקרות בלתי נסלחת.

היחידים שהתייחס לילדינו ולמצוקות שלנו הם איתי סהר ולימור נעים. חוסר התפקוד של גלאם בנושא הוא בושה. אנחנו לא מתכוונים לתת למצב הזה להימשך.״

״כוונתנו לפנות לכל גורמי התקשורת בארץ, להרחיב את ההתארגנות לכל ההורים במוסדות הלא ממוגנים שנדרשים לשלוח את הילדים, ולהתארגן להפגנות הורים משמעותיות. לא ניתן להפקיר את ילדינו ולא ניתן לעיריית אשקלון להכריח אותנו להמר על חיי הילדים שלנו״.

הורי אורט אפרידר מדגישים שגם בית הספר שלהם נפגע פגיעה ישירה מטיל, ומספר כיתות מושבתות ועדיין פגועות.

הזדמנות לרכוש מזגה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן