בדרך לקבר ישראל? משפחות חטופים קיבלו עדכון על הפעולה בנאסר

לוחמים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, לאחר לילה שלם של לחימה ופיצוצים עזים ברחבי רצועת עזה שנשמעו היטב גם בעיר אשקלון, דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת הבינלאומית ובה סיפר בין היתר גם על האינדיקאציות להימצאות גופות חטופים ישראלים בשטח בית החולים בנציראת, שם פועלים כוחותינו.

בדבריו אמר תת אלוף הגרי: " מאז טבח חמאס ב-7 באוקטובר, צה"ל פועל כדי לבצע את משימתו לפרק את חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה.

אנחנו פועלים נגד מחבלי חמאס – בכל מקום שהם מתחבאים. כפי שהוכחנו במשימת החילוץ המוצלחת של החטופים, אנחנו מחויבים למשימה שלנו ולהחזיר אותם הביתה.

יודעים שחלקם לא בחיים, מחוייבים למצוא ולהחזיר את הגופות

למרבה הצער, אנחנו יודעים שחלק מהחטופים כבר לא בחיים. אנו מחויבים למצוא ולהחזיר את גופות החטופים.

אנו נבצע פעולות הצלה מדויקות – כפי שעשינו בעבר – בהן המודיעין שלנו מצביע על כך שגופות החטופים מוחזקות.

יש לנו כעת מודיעין אמין ממקורות רבים, כולל מחטופים ששוחררו, המציין כי חמאס החזיק חטופים בבית החולים נאסר בחאן יונס, וכי ייתכן שיש גופות של חטופים בבית החולים נאצר.

כפי שהוכח בבית החולים שיפא, בבית החולים רנתיסי, בבית החולים אל-אמל – ובבתי חולים רבים אחרים ברחבי עזה, חמאס משתמש באופן שיטתי בבתי חולים כמרכזי טרור.

על פי הערכות מודיעיניות ומידע שאספנו בשטח, למעלה מ-85% מהמתקנים הרפואיים העיקריים בעזה שימשו את חמאס לפעילות טרור.

חטופים בנאסר: מחבלי חמאס מסתתרים מאחורי אזרחים פצועים

מכיוון שמסתמן שמחבלי חמאס מסתתרים מאחורי אזרחים פצועים בתוך בית החולים נאצר כרגע, ונראה שהשתמשו בבית החולים כדי להחביא שם גם את החטופים שלנו – צה"ל מבצע כעת פעולה מדויקת ומוגבלת בתוך בית החולים נאצר.

מבצע רגיש זה הוכן בדייקנות והוא מתבצע ע"י כוחות מיוחדים של צה"ל שעברו הכשרה מוגדרת.

מטרת המפתח כפי שהוגדרה על ידי משימתנו הצבאית היא להבטיח שבית החולים נאצר ימשיך את תפקידו החשוב בטיפול בחולים בעזה. במהלך הימים האחרונים דיווחנו על כך במספר פגישות ושיחות טלפון עם צוות בית החולים. הדגשנו כי אין חובה למטופלים או לצוות לפנות את בית החולים.

עם זאת, אנו דוחקים בעזתים אחרים, בערבית, באמצעות עלונים שאנחנו מפזרים ובאמצעות רמקולים, להתרחק מהסכנה שחמאס מעמיד אותם בה דרך מסדרון הומניטרי שפתחנו למטרה זו. כדי להגן על אזרחים בלתי מעורבים בעזה.

תיאמנו העברת ציוד רפואי וציוד נוסף לבית החולים נאצר. שלחנו מיכלי חמצן ודלק שישמש לחשמל – לבקשת בית החולים – כדי להבטיח שתפקודיו החיוניים ימשיכו ללא הפרעה. זה נעשה בתיאום עם ארגונים בינלאומיים.

יש לנו רופאים וקציני צה"ל דוברי ערבית בשטח כדי לתקשר עם הצוות ועם החולים בתוך בית החולים נאצר. המסר שלנו אליהם ברור: אנחנו לא רוצים לפגוע באזרחים חפים מפשע. אנחנו מחפשים למצוא את החטופים שלנו ולהחזיר אותם הביתה. נרדוף אחר מחבלי חמאס בכל מקום בו יסתתרו".

לאחר דבריו של הגרי,  קצינים יצרו קשר עם חלק ממשפחות החטופים שנחטפו בתחילת 'חרבות ברזל' ועדכנו אותם על האירועים במהלך הלילה והמידע שיש בידי הצבא לגבי גורל החטופים והמקום בו הם נמצאו. פרטים נוספים יהיו בהמשך היום.

חטופים בנאצר - לוחמים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
חטפים בנאצר – לוחמים ברצועת עזה מתעדכנים בשטח. צילום: דובר צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן