באשקלון: חניה חינם בכחול לבן עד אחרי פסח שני

היערכות שיא לקראת חג הפסח: הוארכו שעות העבודה ותוגברו עבודות הניקיון על מנת להכין את העיר לחג; ויש גם בשורה טובה לתושבים – תתאפשר חנייה חינם בכחול לבן במהלך חול המועד

תומר גלאם: הנחה לתגבר את עבודות הניקיון בעיר. צילום: אודי דוד בן דוד

לקראת חג הפסח שיחול באמצע החודש הנחה ראש העיר, תומר גלאם, את כלל הגורמים המקצועיים בעירייה לתגבר את עבודות הניקיון ברחבי העיר. בנוסף, במהלך השבוע הבא יצא ראש העיר, מידי יום, לשכונות השונות על מנת לעמוד מקרוב אחר הנושא.

במקביל, מתבצעת היערכות עירונית במגוון תחומים כגון מערך ניקיון וטיאוט רחובות, פינוי אשפה, פינוי גזם, פינוי מתקני מיחזור לסוגיהם וטיפול בתלונות מוקד בימי החג.

לצורך כך הוכנה תוכנית עבודה סדורה, לפיה החל מהיום ועד ערב החג, יוארכו שעות העבודה של עובדי הניקיון עד השעה 18:00, וביום שישי עד השעה 15:00.

פינוי המוטמנים, מכולות ועגלות האשפה, לקראת ערב החג יחל כבר בימים רביעי וחמישי מהשעה 22:00 כך שנקבל את החג עם כלי אצירה ריקים.

בתוך כך, באופן חריג, עד ליום רביעי תותר הוצאת גזם ורהיטים לנקודות המיועדות לכך גם בימים שאינם ימי ההוצאה המוגדרים. החל מיום חמישי, (כולל יום ו', ערב החג) חל איסור מוחלט להוציא גזם או רהיטים.

בימים אלו ישנה חשיבות יתרה למחזור ושימוש מושכל בפסולת ומיונה למתקני אצירה ייעודיים על מנת להקטין את העומס, תוך חלוקה בין כלי האצירה.

לאור מקרים עברו של שריפת מוטמנים כתוצאה מרשלנות בביעור חמץ, יש לנקוט במשנה זהירות.

בנוסף, יינתן דגש על אכיפת הסדר הציבורי כדי לאפשר חג בטוח ושקט ובהתאם לכך יתוגברו סיורי מניעה של הפיקוח העירוני במקומות מועדים ומרכזיים, בהם מתחם המרינה מול, הסי פארק, רצועת החוף, אתרי בילוי וגנים ציבוריים.

לסוגיית הבערת מנגלים בחול המועד, הדבר יתאפשר אך ורק בשטחם החוליים/כורכר שהינם שטחים פתוחים.

חל איסור מוחלט להבערת מנגלים במקומות הבאים: חופי ים באופן גורף גם מוכרזים וגם לא מוכרזים, מדשאות ושטחים עם צמחייה, גנים ציבוריים, כיכרות ברחבי העיר, אתר הסי פארק בחוף דלילה, אנדרטת השואה בגן העתידני ובסמוך למתקני שעשועים וספורט ורצפת ספוג.

כמו כן, הוחלט לאפשר חנייה חינם בכחול לבן בכל רחבי העיר במהלך חול המועד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן