פינוי אשקלון – משרד הביטחון מבהיר: עיריית אשקלון קובעת מי יפונה

חרבות ברזל, זירת נפילה באשקלון, צילום: אלדד עובדיה דוברות כב"ה מחוז דרום

שערוריית פינוי אשקלון: משרד הביטחון בהבהרה חשובה

שנים רבות תושבים בעיר אשקלון ניסו לשכנע את העירייה לפעול להבאת מיגון לעיר, בעיקר בשכונות ורחובות בהם כמעט ואין מיגון ראוי וכעת בעקבות חוסר המיגון החלו במשרד הביטחון להיערך לפינוי אשקלון בעיקר מהאזורים המדוברים.

דיירי האזורים המדוברים דיווחו על כך שבמדיה ויש אזעקות בכל הסבבים שהיו בדרום, לא היה להם לאן לברוח ולא אחת הדבר היחיד שנותר להם לעשות בזמן האזעקות הוא להתפלל.

עם זאת, בעיריית אשקלון בחרו שלא להתייחס לנושא ברצינות, ולמרות שעו"ד תמר קידר פנתה בעתירה לבית המשפט עם תושבים נוספים בעיר במטרה להביא למיגון ראוי לעיר אשקלון, העירייה בחרה שלא להצטרף לעתירה עד שבית המשפט חייב אותה לעשות זאת.

קידר ניצחה והתקבלה החלטה למגן, מי גרם לביטול ההחלטה?

לאחר שקידר הצליחה להביא ניצחון והחלטה לפיה העיר אשקלון תמוגן, בעירייה מיהרו להרים מהלך אחר עם הממשלה, כזה שכביכול ייתר את החלטת בית המשפט ואפשר למדינה לחמוק מההחלטה ומנגד הוציאו בעירייה הודעת ניצחון על הבאת מיגון, דבר שכאמור לא נעשה, פרט להודעת הדוברות.

תוך ימים אחדים כבר התברר שמדובר בעורבא פרח, בעירייה הצליחו להסיט את תשומת הלב של התושבים ובממשלה חגגו על כך שהצליחו להתחמק מהבאת המיגון לעיר והודיעו שהמהלך נדחה ויבוצע במועד אחר.

המועד כידוע לא הגיע, אשקלון המשיכה לסבול מירי טילים ובעירייה העדיפו להוריד את הראש ולגרום לתושבים לנסות ולמצוא פתרונות אחרים.

חרבות ברזל, זירת נפילה באשקלון, צילום: אלדד עובדיה דוברות כב"ה מחוז דרום
חרבות ברזל, כבאים מטפלים בזירת נפילה באשקלון, צילום: אלדד עובדיה דוברות כב"ה מחוז דרום

התושבים באשקלון זועמים, גלאם מבין שזה מזיק בבחירות והדוברת מוציאה הודעה לגבי פינוי אשקלון

הזעם בקרב תושבי אשקלון שלא הגיע בזמן טוב בתקופת הבחירות, גרם לראש עיריית אשקלון תומר גלאם להגיע לדיון בועדת הכספים הכנסת בנושא העיר ושם הוא הפנה את תשומת לב הנוכחים הנדהמים למדיה שלו, מה שהראה שזעם התושבים גרם לו להרהר בדבר ואולי הפעם להתייחס לתושבים הזועמים שנותרו ללא מיגון.

תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם היום בועדה בכנסת
תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם התעורר. צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת

ביום חמישי האחרון עיריית אשקלון הוציאה הודעת דוברות בה ראש העיר קיבל תשבחות מהדוברת המייצגת אותו וכתבה בהודעה: " בעקבות הלחץ של ראש העיר:
אוכלוסיות ללא מיגון באשקלון יפונו מהעיר

בעקבות מאמצים גדולים מצד ראש העיר, אישרה הממשלה לפני זמן קצר תוכנית לשירותי לינה והארחה עבור תושבי אשקלון נעדרי מיגון וקשישים עריריים.

ההחלטה שהתקבלה כוללת את הזכאים הבאים:
1. מחוסרי מיגון (ללא מרחב מוגן דירתי או קומתי). תינתן עדיפות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.
2. קשישים ומחוסרי עורף משפחתי יציב.

תושבים שעומדים בקריטריונים ומעוניינים בפינוי מתבקשים למלא את הטופס > Forms.ashkelon.muni.il/116/

נציגי עירייה יחזרו אל הנרשמים לבדיקת זכאות. במידה והתושב עומד בקריטריונים יועבר אליו מידע נוסף בנושא.

שימו לב, תהליך הפינוי יחל בתחילת השבוע ויימשך לאורך זמן בפעימות בעקבות העומסים הקיימים בימים אלו בבתי המלון וזמינות החדרים בהם בשל המצב הביטחוני.

ראש העיר: ״מיומה הראשון של הלחימה עיריית אשקלון פעלה ללא לאות על מנת להעניק לתושבי אשקלון את השירות והמענה הטובים ביותר במטרה להקל עליהם את הימים הקשים האלו.

״ההחלטה שהתקבלה כעת נועדה להקטין ככל הניתן את הסיכון עבור אותן אוכלוסיות שמדינת ישראל טרם דאגה להם למיגון ראוי".

שלושה ימים אחרי בעירייה כבר מוציאים הודעה אחרת

אולם, תוך שלושה ימים בעיריית אשקלון כבר הוציאו הודעה אחרת, הפעם בלי לציין תשבחות לראש העיר וכתבו: " בשלב זה – לא מתבצע פינוי עבור תושבי אשקלון

ביום חמישי האחרון התקבלה החלטת ממשלה בנושא שירותי לינה והארחה עבור תושבי אשקלון מחוסרי המיגון.

נכון להיום, ועל אף ההיערכות והמוכנות המלאה של העירייה להוצאת התושבים (כולל רישום מסודר, מערך אוטובוסים, ערכות הפגה וכדו׳), לא נותרו חדרי מלון פנויים בכל רחבי הארץ, בשל החלטת המדינה, ובעיקר משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית, לפנות את יישובי הצפון.

בכל שינוי, נעדכן את התושבים. אין צורך לפנות למוקד העירוני. אנא עקבו אחר הפרסומים".

בעירייה טוענים שלא הוציאו מקורבים לבתי מלון, ומשרד הביטחון מבהיר

הבוקר, ולאחר פוסטים זועמים ברשתות החברתיות לפיהם פינו תושבים למלונות באילת, ים המלח ומקומות אחרים, בעייריה הודיעו כי לא פינו מקורבים לבתי מלון במהלך מלחמת חרבות ברזל.

גורם במשרד הביטחון שהגיב לפניית מערכת אשקלנייעס, אמר: " היחידים שמחליטים את מי לפנות הם עיריית אשקלון. לא אף אחד אחר. נתנו 27000 תקנים ואין לנו אפשרות להתערב בהחלטה את מי לפנות ולאן. הכתובת היחידה היא עיריית אשקלון, נוצר מצב בו מרבית חדרי המלונות בארץ נתפסו ויש חמ"ל משותף למשרד התיירות והתאחדות המלונות במטרה למצוא עוד חדרים לתושבים.

כאמור, היחידים שמחליטים לאן לפנות הם עיריית אשקלון לפי הטפסים שהתושבים אמורים למלא בהם כל הנתונים הרלוונטיים. במידה ויש משפחות שאין להם לאן להתפנות חוץ ממשפחה וחברים והם אכן יעשו את זה ניתן לבדוק את התנאים לשיפוי אותו הם יוכלו לקבל במידה ויכללו ברשימת הזכאים של עיריית אשקלון".

מחדל המיגון באשקלון ידובר עוד רבות. תומר גלאם בזירת נפילה נוספת בעיר אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון
מחדל המיגון באשקלון ידובר עוד רבות. תומר גלאם בזירת נפילה נוספת בעיר אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

החשבון נסגר: חוסל המחבל שרצח את האב ובנו בחווארה

3 תגובות

  1. לצערי מנהיגי א״י היפה שהתכערה בגללם בתקופה זו במקום לעסוק בכל ענייני המדינה הרלוונטיים התעסקו בעצמם ובכסאם, שמעתי בתקשורת שפינוי העכשיו לתושבי אשקלון חסרי הממדים יעלה כ-160 מיליון, אתם יודעים כמה ממדים יכלו לבנות לבתים חסרי הממדים בשכונות הוותיקות של העיר היפה שלנו??? כל המנהיגים הבייתה ודחוף!!! כולי תקווה שבבחירות הבאות הציבור יזכור את כל הזוועות והאסונות שחטפנו ויקח החלטה נכונה.

  2. ראש העיר דואג לעשות אגמים כיכרות פארקים ומזלזל בחיי התושבים שלו
    שיכניס לו כבר לראש אנחנו צריכים ביטחון ולא את כל התפאורה שהוא עשה לקראת הבחירות
    מתיי תתעורר ותבין שלאף אחד לא חשוב דבר מלבד החיים שלו
    ובמקום שתדאג למגן את תושבי העיר אתה דואג לכסא שלך ולא מזיז דבר לביטחון התושבים בעיר
    אנחנו לא צריכים עיר יפה צריכים קודם כל עיר בטוחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן