אשקלון כתומה – 1052 חולים פעילים, למרות תמרורי האזהרה בהתפרצות בארלוזורוב רק כעת לאחר שלמעלה ממחצית התלמידים נשלחו לבידוד נסגר בית הספר וגם: כמות המחוסנים בעיר, ו2/3 מהילדים בפעוטון באשקלון נדבקו בקורונה I כל הפרטים

בעדכון האחרון שפורסם הבוקר על ידי משרד הבריאות עולה כי הציון היומי של העיר אשקלון הוא 7, מה שממצב את העיר על הצבע הכתום בתכנית הרמזור אך עדיין קיימת אפשרות סבירה שהעיר תהפוך לאדומה.

בנוסף, נכון להיום בבוקר יש באשקלון למעלה מ 1050 חולים פעילים, כשהחלוקה לכל 10000 תושבים היא יותר משבעים חולים פעילים בדרגות שונות בשכונות העיר, מתוכם למעלה מ45 חולים נחשבים לחולים חדשים שנדבקו לאחרונה.

עוד עולה מהנתונים של משרד הבריאות שיותר מחמישים אחוז מתושבי אשקלון קיבלו את המנה הראשונה של חיסון הקורונה אולם את המנה השניה קיבלו קצת יותר משליש מתושבי העיר וכמות המבודדים הולכת וגדלה כשאחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 8% מכלל הנבדקים ברחבי העיר בימים האחרונים.

בעקבות ההגדרה כעיר כתומה, עדיין מותרת בעיר פעילות מצומצמת ונראה שבמידה ולא יהיה שינוי, גם אם ההגבלות יפסקו ביישובים אחרים, באשקלון החזרה לשגרה תהיה איטית בהרבה.

כמו כן, אתמול נשלחו תלמידים נוספים בבית הספר ארלוזורוב, שם החלה התפרצות כבר בשבוע שעבר, לבידוד, ושלשום תלמידי מעון פרטי בעיר הועברו לבידוד לאחר ש 16 פעוטות המהווים 2/3 מהילדים במעון נדבקו בקורונה ולמרות תמרורי אזהרה רבים, רק היום החליטו בעירייה לסגור את בית הספר.

מעיריית אשקלון נמסר ש" בעקבות עלייה חדה בנתוני התחלואה בבית הספר 'ארלוזורוב' באשקלון ובמטרה לשמור על בריאות כלל התלמידים והצוותים החינוכיים הוחלט הבוקר על סגירת בית הספר לאלתר למשך 48 שעות. הודעה נמסרה להורי התלמידים.

ההחלטה התקבלה בשיתוף משרד החינוך, הנהלת הרשות ומינהל חינוך ובשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב נוספת לבחינת מועד החזרה של בית הספר לפעילות.

בבית הספר 351 תלמידים, מתוכם 125 תלמידים ו-12 צוותי הוראה שנמצאים בבידוד. מבחינת היקף התחלואה, ישנם 10 תלמידים שאובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ו-2 עובדי הוראה.

במאמץ לקטוע את שרשרת ההדבקה, על התלמידים והצוותים החינוכיים לגשת ולהיבדק באחת ממתחמי הבדיקות הפרוסים בעיר. יש לעמוד בקשר עם הנהלת בית הספר לגבי תוצאות הבדיקה.

בהתאם לכך, כל כיתות בית הספר יעברו ללמידה מרחוק מלבד כיתות החינוך המיוחד.

עיריית אשקלון באמצעות מינהל חינוך ומחוז דרום במשרד החינוך עומדים לרשות ההורים בכל דבר שיצטרכו".

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבם של 31 מאושפזים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי ברזילי ומהעדכון שיצא הבוקר מהמרכז נמסר: " במרכז הרפואי ברזילי מאושפזים, נכון ליום ד׳, 46 חולי קורונה.
מצב קל: 3
מצב בינוני: 12
מצב קשה: 27
מונשמים: 4"

הכניסה למחלקת קורונה ילדים במרכז הרפואי ברזילי, צילום: אודי דוד בן דוד, אשקלון נייעס
הלכה יומית לע״נ חיים לוגסי ז״ל בן רחל, לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל ולרפואת רוחמה בת מרים, דב בן בלומה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן