בעקבות תלונות מקיבוץ גברעם: תותחנים ורעשי פיצוצים יעברו לדרום אשקלון?

מלחמת 'חרבות ברזל' נפתחה בהפתעה בשבת שמחת תורה ה 7/10 לפני קצת יותר מארבעה חודשים וחשפה שורה של מחדלים בהתנהלות של עיריית אשקלון בכל הקשור למיגון ודאגה לביטחון תושבי העיר שבנוסף לחשש הביטחוני אף סבלו מרעשי פיצוצים באשקלון.

מאז ועד היום, העיר קופחה במענקים, הטבות ופיצויים, וגם כשניתנו לעיר תקנים לפינוי של 27000 משפחות, במשרד הביטחון החליטו להפקיד את ההחלטה הנוגעת לאיזה משפחות יפונו בידי הנהלת עיריית אשקלון.

רעשי פיצוצים באשקלון – את מי זה מעניין?

עם זאת, מסתבר שלא בכך הסתיימו המחדלים בנוגע לדאגה לשקט הנפשי של תושבי אשקלון. בעקבות תלונות מצד משפחות המתגוררות בקיבוץ גברעם המונה פחות מ 680 תושבים, הוחלט בצה"ל לבדוק מיקום חדש לגדוד תותחנים שמבצע אימונים וירי לכיוון עזה.

היום נעשה כבר תרגיל בתיאום עם עיריית אשקלון שאף הוציאה היום הודעה לקונית לתושבים על כך שייערך ניסוי של ירי פגזים וקולות ירי יישמעו בעיר אשקלון, ובדוברות העירייה נכתב בהודעה מפתיעה ובלי הסברים: " לידיעת התושבים: בשעה 14:00 יבצע צה״ל ניסוי בירי תותחים מדרום לאשקלון בעקבותיו יישמעו קולות פגזים".

אולם מישהו בעירייה כנראה שכח שגם באשקלון יש תושבים, ובחצי רחוב בשכונת אגמים או שמשון מתגוררים פי 2 יותר תושבים מהסך הכולל של תושבי קיבוץ גברעם.

מתחילת המלחמה תושבים דיווחו על רעשים דבר שכבר נרגע יחסית והילדים חזרו לישון – מה יקרה עכשיו?

תושבים ברחבי העיר אשקלון, בעיקר בשכונות הדרומיות דיווחו מתחילת המלחמה כי הם שומעים קולות ירי חזקים, דבר שמפחיד את הילדים והמשפחה כולה אך התנחמו בכך שמדובר בירי של ישראל, למרות הרעשים הלא נעימים.

כעת, כשכבר כמעט ואין דיווחים על רעשי פיצוצים באשקלון שנשמעים היטב בשכונות הדרומיות ובשאר חלקי העיר, לא ברור כיצד תושבי האזור יקבלו את הבשורה על השכנים החדשים שעשויים להגיע למרחק של פחות מ2 ק"מ מביתם בעקבות התלונות שהתקבלו מתושבי גברעם בנוגע לרעש הנשמע מרעם התותחים.

המיקום החדש יועיל בכלל למאמץ המלחמתי?

בנוסף, לא ברור אם המיקום החדש מועיל בצורה כלשהי לצבא שכן מאזור השדות ליד גברעם ניתן היה לטווח בצורה קלה יותר ואף לבצע אימונים בשטחים פתוחים, אולם התלונות המוצדקות על רעש מצידם של תושבי קיבוץ גברעם מביאות את הצבא להחליט על מיקום אחר.

המועמד לראשות עיריית אשקלון איתי סהר הודיע מיד כי צריך לבדוק אם יש היגיון כלשהו בהעברת גדוד תותחנים לדרום העיר אשקלון והאם בכלל זה עשוי לסייע למאמץ המלחמתי, מה גם שמדובר במהלך שמסב נזק לתושבים רבים ברחבי העיר ובכוונתו לפעול מיידית בנושא.

בתגובה לפניית המערכת, מדובר צה"ל נמסר: " בעקבות תלונות תושבים בקיבוץ גברעם, מתקיים תהליך של הזזת סוללת תותחנים, על מנת לצמצם פגיעה בשגרת חייהם התקינה של תושבים באזור.

במסגרת התהליך, התבצע היום (א') ניסוי רעש בארובות קצא"א ובארובות רוטברג בשביל למצוא פתרון, מבלי לפגוע באפקטיביות המבצעית. בשבועיים האחרונים, הפסיק הכוח את הירי ונמצא במרחב לצורך כוננות מבצעית".

פעילות צה"ל ברצועת עזה. אילוסטרציה – צילום: דובר צה"ל

בעקבות מותו של החייל שנדבק בעזה: " לערוך בישראל ניסוי בתרופה " – אפצ'י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן