ברוך השם : חולצו 2 חטופים מרפיח בפעולה של הימ"מ, שב"כ וצה"ל

החטופים נוחתים בשיבא, צילום: דובר צה"ל

במבצע צבאי מטורף במהלך הלילה חולצו שני החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו הר, שנחטפו בשבת שמחת תורה מקיבוץ ניר יצחק.

השניים פונו למרכז הרפואי שיבא בתל השומר כשמצבם מוגדר טוב, ולאחר תקופה ארוכה בה הוחזקו בשבי ברפיח על ידי מחבלי החמאס.

דו"צ: " מבצע חילוץ מוצלח, הוחזקו יחד ברפיח "

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר: " הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו הר שנחטפו מניר יצחק. מצבם טוב, הם בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא. שניהם הוחזקו יחד ברפיח על ידי החמאס.

מדובר מבצע מורכב מאוד שביצע שירות הביטחון הכללי והימ״מ של משטרת ישראל ביחד עם צה״ל, חיל האוויר ומעטפות יבשתיות של פיקוד הדרום. אנחנו עובדים עליו תקופת זמן ממושכת. היו מספר היערכויות שלנו ולא היו תנאים לבצע אותו.

יש מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח, הכוחות מגיעים בצורה חשאית ליעד ומבצעים פעולה מורכבת מאוד במתחם של בניין בקומה השנייה שבו הוחזקו החטופים. מדובר בעבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גבוהה ומודיעין אינטימי ביותר לאורך כל הביצוע.

מתבצעת פריצה לתוך המבנה שבבתים ליד ובתוך הבית יש שומרים חמושים. הכוחות מסתערים לתוך המבנה בפריצה חמה והפעלת מטען, הדלת הייתה נעולה, ונכנסים לתוך המבנה תוך הפעלת אש של כוחות שהיו בשטח ומהאוויר.

התבצעה שליפה של שני הגברים החוצה מהמבנה תחת אש, התנהל קרב יריות לאורך החילוץ הזה והופעלה אש רבה מהאוויר שאיפשרה לכוח לצאת מהמבנה. יש פצוע קל אחד לא מאש והכוח מנתק מגע עם מעטפת חזקה מאוד של שייטת 13 וחטיבה 7. הגיעו עם החטופים למסוק שהמתין להם ומשם המסוק המריא לשיבא לבצע בדיקות רפואיות, כעת הם פוגשים את משפחותיהם.

חפ"ק מותח מאוד – חולצו 2 חטופים מרפיח

החפ״ק היה מותח מאוד. ישבו בו ראש השב״כ, הרמטכ״ל, מפכ״ל המשטרה, ר׳ אמ״ן, ר׳ אמ״ץ ומפקד חיל האוויר. כולם היו דרוכים ועבדו במרץ בלילה הזה. הגיעו לשם גם שר הביטחון וראש הממשלה. התנהלות צמודה מאוד של כל אנשי הארגונים ומפקדי היחידות המבצעיות שעשו עבודה איכותית מאוד.

אנחנו בעבודה משותפת עם בית החולים שיבא, הם עושים עבודה מצוינת. הם עכשיו פוגשים את המשפחות שלהם והם במצב טוב מאוד.

מפקד פיקוד הדרום ניהל את המבצע הזה מהפיקוד בבאר שבע ביחד עם מאוג 98 שמנהל את המבצע הזה מהקדמית שלו.

בצע חשוב מאוד, יש לנו עוד 134 חטופים שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים על מנת להחזיר אותם הביתה.

יש פה סיפור גבורה מאוד גדול, לוחמי שב״כ וימ״מ שבאמת ברמה מקצועית, ביצוע ואומץ גבוהים מאוד.

סמוך לשעה 01:00, מתחיל האירוע. הוא מתפתח עם הרבה מאוד אש מהמרחב ולוקח זמן. נערכנו לזה בצורה נכונה עם הרבה אש חזקה מהאוויר על המרחב.

המנחת ממנו הטיסו את החטופים לא היה קרוב. ניתקנו מגע באופן אחר לפני זה, כוחות משוריינים של חטיבה 7 ליוו את הכוח הזה ולקחו אותו למנחת באופן בטוח. נמ״רים עם שייטת 13 גם היו שם.

להערכתנו היו שלושה מחבלים במבנה שבו חילצנו אותם, היו עוד מחבלים שנתקפו ברחוב ובמרחב עצמו. הפעולה עצמה לקחה לדעתי כשעה עד שניתקנו.

היה תכנון מאוד מדוקדק למבצע הזה. היה מודיעין מצויין של שירות הביטחון הכללי ביחד עם אמ״ן. בכל זאת יש סיכונים גדולים בכל מבצע כזה והיו לו תשובות מאוד טובות. מדובר במבצע שהיו בו אימונים ומודלים, חיכינו לתנאים הנכונים".

החטופים נוחתים בשיבא, צילום: דובר צה"ל
החטופים נוחתים בשיבא, צילום: דובר צה"ל

זכאים? רשות המיסים פתחה אפשרות לבקשת מקדמות מענקים עד 70% – כיף

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן