נפתחה האפשרות להגשת בקשה למענק עבור ינואר פברואר לזכאים

שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד

אלו שעונים על תנאי הזכאות בדרום ובצפון יוכלו להגיש בקשת מענק למקדמות לפיצויים בשל מלחמת "חרבות ברזל" גם עבור ינואר-פברואר 2024

רשות המסים פתחה היום לטובת בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון את האפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם להם בשל מלחמת חרבות ברזל ולקבל מענק גם עבור החודשים ינואר פברואר 2024.

למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפי החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות בהתאם להנחיות התגוננות של פיקוד העורף והנחיות תנועה של פיקוד צפון, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות. רשימה מלאה של היישובים המזכים במקדמה מופיעה באתר רשות המסים.

הליך פשוט ומהיר להגשת הבקשה

על מנת לקבל את המקדמה, בעלי עסקים שכתובת העסק שלהם באותם ישובים רק מודיעים שהם מבקשים מקדמה ומצהירים כי בהמשך יגישו תביעה ומסכום הפיצויים יופחת סכום המקדמה.

רשות המסים, על סמך הנתונים שבידה, תערוך חישוב בשני מסלולים (שכר ומחזורים) ותשלם את המקדמה המקסימלית (למעט בעלי עסקים מענפים מסוימים שיקבלו מקדמה לפי תחשיב של מסלול שכר).

תקרת המקדמה עומדת על מיליון ₪, וניתן להגיש בקשות למקדמה עד ה-31 במרץ 2024. במקביל, ניתן עדיין להגיש בקשה למקדמות עבור החודשים נובמבר-דצמבר 2023, עד ה-29 בפברואר 2024. עד כה הוגשו 12,333 בקשות למקדמות בגין החודשים אוקטובר-דצמבר 2023. מתוכן, שולמו מקדמות ב-10,085 תיקים בסכום כולל של למעלה מ-1.2 מיליארד ₪.

עוד לפני הגשת התביעה ומתוך רצון לסייע לבעלי העסקים

לפי החוק, בעלי עסקים ביישובי ספר שנגרם להם נזק כלכלי בשל מלחמה יכולים לתבוע פיצוי מלא בגין הנזק הכלכלי שנגרם להם – נזק עקיף. לא פעם, עסקים אלה נאלצים להמתין עד סוף הלחימה על מנת שיוכלו להעריך את מלוא הנזק שנגרם להם ולתבוע פיצויים.

מתוך רצון לסייע לבעלי עסקים אלו בהתמודדות עם המצוקה התזרימית, מאפשרת קרן הפיצויים ברשות המסים לאותם עסקים ביישובי ספר, בדרום ובצפון הארץ, להודיע על נזק ולבקש מקדמה לפני הגשת תביעה.

אשקלון: נזקים וטילים כן, פיצויים ומענקים – פחות

ההתנהלות של עיריית אשקלון והעומד בראשה תומר גלאם, בכל הקשור לנושאי המלחמה, עוד טרם אירועי שבת ה 7/10 בנושאי המיגון והתקצוב לעיר אשקלון הובילה לכך שכיום תושבי אשקלון עדיין שווים פחות בפני החוק ולא מקבלים תנאים זהים למקומות אחרים.

בזמן בו יישובים סמוכים מקבלים הטבות ומענקים רבים, העיר אשקלון ממשיכה להיות מאחור, זאת למרות שברחבי העיר עדיין נשמעים רעשים מהמלחמה ותושבים חושבים פעמיים לאן לצאת לקניות.

מענק ינואר פברואר יוצא לדרך - אילוסטרציה - שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד
מענק ינואר פברואר יוצא לדרך – אילוסטרציה – שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד

2 תגובות

  1. לא ברור לי למה רק עסקים בדרום ובצפון.מה איתנו במרכז?אני צלם שלא עובד כבר חודשיים.מה קורה במדינה הזאת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן