תכנון פיננסי משפחתי: איך נעשה את זה נכון ?

קרדיט תמונה PEXELS

שגרת החיים שלנו מורכבת משלל משימות. הקצב המהיר שמאפיין את אורח החיים שלנו, הופך את ניהול המשימות הללו למורכב מתמיד. הריצה בין העבודה לסידורים לניהול הבית רק לעתים רחוקות משאירה מקום וזמן לתכנון לטווח הארוך. זוהי ככל הנראה הסיבה לכך שעל אף שברור לכולנו שהבטחת העתיד הכלכלי של המשפחה היא בעלת חשיבות עליונה, רובנו איננו נוקטים צעדים ברורים בנושא. כמו משימות חדשות רבות אחרות, ההתחלה היא הקשה ביותר.

כדי לסייע לך בצעדים הראשונים בהיבט חשוב זה של חייך, ריכזנו כאן כמה טיפים יעילים לתכנון פיננסי שיאפשרו לך לנהל טוב מתמיד את הכלכלה הביתית של כל בני המשפחה.

להגדיר יעדים ברורים

כל מסע פיננסי מתחיל בהבנת הצרכים והצבת יעדים ישימים. זה הזמן לשאול את עצמך מה היית רוצה בטווח הקצר, הבינוני והארוך ואילו משאבים יידרשו לשם כך. יעדים אלו יכולים לנוע בין רכישת בית חדש, מימון השכלה גבוהה לילדים, תכנון פרישה או סתם היערכות מראש לחופשה חלומית. בהירות לגבי היעדים שלך תנחה ביעילות את ההחלטות הפיננסיות שלך.

תכנון פיננסי דורש בניית תקציב חכם

אחד ההיבטים החיוניים ביותר של תכנון פיננסי הוא ניהול התקציב. חשוב שנעשה שימוש בכלי שנוח לנו לעבוד איתו. זו עשויה להיות טבלת אקסל, אפליקציה ייעודית לתכנון תקציבי או כל אמצעי אחר שיהיה עבורנו אינטואיטיבי ונוח. בכלים אלו נוכל לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות ולהקצות סכומים קבועים לצרכים השוטפים השונים – מדיור ומזון ועד לתחבורה ובידור.

כשכל ההוצאות ברורות מול העיניים, ניתן לבחון היכן ניתן לקצץ, להציב גבולות ברורים ולחסוך סכום קטן כל חודש.

למנף חסכונות לאפיקים מניבים

לאחר הקמת תקציב, הגיע הזמן לבחון לאילו כיוונים להקצות את החסכונות שנצברים. ההמלצה הכללית של מומחים פיננסיים היא להפריש לפחות 20% מההכנסה לחיסכון והשקעות. כך אנו שומרים חלק ניכר מההכנסות נזילים למקרי חירום ולצרכים קצרי טווח ואילו הכספים שהושקעו, יפגינו צמיחה לטווח הארוך.
באותה נשימה חשוב להקפיד שנותר מספיק כסף פנוי לאחר שקלול הוצאות המשפחה, למקרים בהם יש הוצאות לא צפויות וכדומה.

לצמצם חובות ככל הניתן

מינוסים בבנק, יתרות אשראי והלוואות חוץ בנקאיות צוברות ריבית אדירה. משמעות הדבר היא שכל יום בו אנו לא מסדירים את חובותינו, עולה לנו ביוקר. לכן, חשוב שנציב לנו כמשימה עליונה לסגור את החובות הללו תחילה ככל הניתן ולתעדף את כיסויים על פני הוצאות פחות דחופות. כמו כן, חשוב ביותר להימנע מיצירת חובות חדשים.
זכרו! הריבית על הלוואות ועל המינוס במרבית מהמקרים גבוהה בהרבה מול התשואות שניתן לקבל באפיקי השקעה סולידיים.

ניהול סיכונים נכון יכול לעשות הבדל אדיר

כדי להגן על הרווחה הכלכלית של משפחתך מפני אירועים לא צפויים, חשוב לוודא שנרכשים ביטוחים מתאימים. ביטוחי בריאות, רכוש ותאונות אישיות יוכלו לספק לך כיסוי חשוב בתרחישים מגוונים ולהבטיח שתמיד תהיה פרוסה תחתיך ותחת המשפחה רשת ביטחון.

כל עוד נתמיד בתוכנית שלנו, נסקור את הביצועים שלנו באופן קבוע ונישאר נאמנים ליעדים שהצבנו, נגלה במהרה שתכנון פיננסי הופך עבורנו לטבע שני ונוכל להבטיח רווחה לכל המשפחה לאורך שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן