תושבי אשקלון? חשים חרדה? יש לכם על מי לסמוך מרכז החוסן פתוח לפניות

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: "מרכז החוסן שחנכנו רק בשבוע שעבר כבר נתן מענה במהלך היממה האחרונה לעשרות פונים, בעקבות מטחי הירי לעבר העיר אמש"

מרכז החוסן באשקלון שנפתח לראשונה בעיר ביום חמישי האחרון מקבל משנה תוקף של ממש עם ההסלמה הביטחונית.

ערכתי סיור במקום כדי להבין את גודל האירוע ונחשפתי למקום מרשים ומרווח, שמאויש כל העת על ידי עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכו-תרפיסטים ועוד סוגי מענים שונים ומקצועיים ביותר שנמצאים במקום ויודעים לתת את המענה הראוי והאיכותי לתושבי העיר שסובלים מחרדה.

ראש העיר, תומר גלאם, סייר הבוקר במקום ואמר: " מרכז החוסן שחנכנו רק בשבוע שעבר כבר נתן מענה במהלך היממה האחרונה לעשרות פונים, בעקבות מטחי הירי לעבר העיר אמש.

כל הפונים קיבלו מענה, ואני מזמין גם אתכם, אם אתם חשים צורך בכך, לפנות ולקבל כלים להתמודד טוב יותר עם המצב.

לצד זאת, אני שב וקורא לתושבים להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולא לגלות שאננות. הוכח גם בעבר שהשקט מטעה, וכי המצב עלול להשתנות בכל רגע.

הישארו בקרבת מרחבים מוגנים ושמרו על עצמכם ועל היקרים לכם. שיהיה המשך יום שקט ורגוע, בתקווה לחזרה מהירה לשגרה."

נציין שמרכז החוסן כולל חדרי טיפול, ממ"ד, חצר עם מתקני משחק עבור ילדים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים שערוכים לתת מענה בכל רגע.

כאמור, מרכז החוסן אשקלון נתן מענה כבר לעשרות מקרים ובמידה ואתם או מי ממכריכם צריכים עזרה, המרכז פתוחה וערוך לקבלת קהל.

מרכז החוסן של אשקלון מופעל על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה במשרד הבריאות ונותן מענה לכל הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל הזהב, בשלושה מישורים – קהילתי, טיפולי והיערכות לחירום.

במסגרת העבודה של מרכז החוסן, יוכלו אשקלונים לקבל טיפול בטראומה ובחרדה בהתאם לצורך, וכן להשתתף בסדנאות לחיזוק הקהילה ולבניית חוסן נפשי.

במקביל לפתיחת המרכז, כך נמסר לנו מעיריית אשקלון, נערך בימים אלה מיפוי רשותי ועירוני של כל מערך החירום בעיר, בסיומו תבנה תכנית לעיר ויחל תהליך קבלת לקוחות לטיפול פרטני וקבוצתי, שיפור מוכנות העיר לחירום והחוסן הקהילתי.

המרכז ממוקם ברחוב הפרדס 18 (אפשר גם 'מרכז חוסן' באפליקציית WAZE) והוא זמין טלפונית במספר – 2452*.

רה"ע תומר גלאם ואנשי הצוות של מרכז החוסן אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן