"מצדיעים לכם על שבחרתם בחיים״: נערך הטקס המרכזי לזכר נפגעי פעולות האיבה

״מצדיעים לכם על שבחרתם בחיים״: נערך הטקס המרכזי לזכר נפגעי פעולות האיבה; לראשונה נערך הטקס באנדרטה שהוקמה לזכר הנרצחות והנרצחים ברחבת בית ׳יד לבנים׳

לפני זמן קצר נערך הטקס המרכזי לזכר 59 נפגעי פעולות האיבה, תושבות ותושבי העיר אשקלון.

הטקס נערך לראשונה באנדרטה לזכרם אשר הוקמה ברחבת בית יד לבנים וכוללת בתוכה את שמותיהם.

בטקס נכחו המשפחות השכולות, ראש העיר, תומר גלאם, מ״מ ראש העיר, סופה ביילין, סגני ראש העיר, מיריי אלטיט ואברהם עשור, יו״ר הוועדה להנצחת נפגעי פעולות איבה וחבר מועצת העיר, שי רובין, חברת המועצה שרה זכריה, מנהלת ביטוח לאומי סניף אשקלון, מיכל מיטל בר אור ומכובדים נוספים.

צילום: אלדד עובדיה

בתוך כך, החל משעות הבוקר, בסמוך לאנדרטת הנופלים ברחבת בית ׳יד לבנים׳ התקיימו משמרות הכבוד בהשתתפות כל תנועות הנוער, ארגוני הנוער ומועצת הנוער העירונית.

ראש העיר אמר בטקס: ״בשנה החולפת איבדה העיר אשקלון את נעמי פרלמן זכרה לברכה, שנפטרה בחודש פברואר האחרון, לאחר חודשים ארוכים בהם התמודדה עם פציעתה האנושה בעקבות מתקפת הטרור הקשה ביותר שידעה העיר בזמן מבצע שומר החומות – בדיוק שנה מהיום.

נעמי שרדה את השואה, אך לא יכלה למטח הטילים הבלתי פוסק שנורה ללא הבחנה על ידי ארגוני הטרור הנאלחים מעזה במטרה אחת – להרוג, להרוס, לפגוע ולהשמיד.

שמה של נעמי הצטרף להיכל השמות של 59 נרצחות ונרצחי פעולות האיבה, תושבי העיר אשקלון.

צילום: אלדד עובדיה

59 ילדות וילדים, אמהות ואבות, צעירות וצעירים, קשישות וקשישים שכל חטאם היה שהיו יהודים.

הם נרצחו בירייות מטווח אפס, מירי תלול מסלול, בדרכם הבייתה, בדרך לעבודה, בתחנת האוטובוס, בחצר הבית או כשישבו לסעוד בעוד ערב של בילוי.

בשנייה אחת, הרגע הטריוויאלי ביותר הפך לרגע בלתי נתפס, רגע של חיים הפך לרגע שבו נעצרו החיים. עבור הנרצחות והנרצחים, וגם עבורכן, משפחות יקרות.

מאותו הרגע בו התהפכו חייכם, כל משימה, אפילו הפשוטה ביותר, הפכה לקשה מנשוא.

והרי, כיצד ניתן להתעורר בבוקר כשהיקרים לכם אינם? כיצד ניתן ללכת לעבודה כשאין למי לחזור הבייתה? כיצד ניתן לחייך כשבפנים הנשמה זועקת? כיצד ניתן לחגוג את החגים כשהכיסא נותר ריק ומיותם? כיצד ניתן להמשיך לנשום כשהלב כל כך דואב? כיצד ניתן להמשיך לחיות?

צילום: אלדד עובדיה

ולכן, כשאנחנו עומדים כאן היום ומביטים בכם, אין לנו אלא להצדיע לכם. על הכוחות שגיליתם, על תעצומות הנפש בכל יום מחדש, על שבחרתם בחיים.

ביום הזה, לא נותר לנו אלא להזדהות איתכם – עם הכאב העמוק ביותר שאתם חשים מאז שהרגע שבו איבדתם את היקר לכם מכול, עם הצער שאין לו סוף, עם הגעגוע שלא מרפה, עם תחושת ההחמצה המרה – על החיים שהיו ואינם.

מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון עומדים על המשמר, ביום ובלילה, באוויר, בים וביבשה, בדרכים גלויות ובדרכים סמויות, כדי להבטיח שלא יתווספו עוד משפחות למשפחת השכול, כדי לעצור את מעגל הדמים וכדי שכולנו נוכל לחיות את חיינו בארצנו, בשקט ובבטחה.

עיריית אשקלון תמשיך ללוות אתכם, בכל יום בשנה, להעניק לכם מעט רגעים של נחת, להנציח את סיפורי הנרצחים והנרצחות, ופשוט, לעמוד לצידכם.

לבנו ומחשבותינו עימכם, משפחות יקרות, ובפינו אנו נושאים תפילה למנוחתם של כל נרצחי פעולות האיבה ולהחלמתם המהירה ולרפואתם השלמה של כל הפצועות והפצועים.

יהי זכרם של קרבנות הטרור נצור ומבורך בלבנו לעד״.

צילום: אלדד עובדיה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן