מזל טוב! אזור עדיפות לאומית ל…. ומה ההטבות ומי יקבל?

בניין עיריית אשקלון
מזל טוב! אזור עדיפות לאומית ל…. דרום תל אביב. אשקלונים ורוצים להנות מההטבות הטבות? תעברו לשם
למרות הבטחות העירייה והמועמדים בבחירות הקודמות אשקלון עדיין לא על המפה

כיף לגור בעיר אשקלון, בעיקר למי שאוהבים להנות מהים והאויר הנקי הסמוך לו, במידה ומתעלמים מזיהום האויר מתחנות הכח הפחמיות של חברת החשמל.

כזכור, מיד אחרי ביצוע תכנית ההיתנתקות מגוש קטיף, החלו הטילים לבקר באופן תדיר גם בעיר אשקלון שבשנה וחצי האחרונות הנהגת הצליחה להביא הישגים משמעותיים בדמות הבטחות מצד בכירים להכרה בעיר כאזור עדיפות לאומית א'.

למרות הבטחותיהם של כחלון, דרעי ושאר מפזרי ההבטחות שהצטלמו עם ראש עיריית אשקלון טרם הבחירות האחרונות והבטיחו שיידאגו להענקת עדיפות לעיר אשקלון, הדבר כמובן לא קרה אבל זה לא כזה נורא, כי כיף לגור כאן.

לעומת זאת, היום פרסמה ח"כ מאי גולן, כי אזורים בהם יש אזורים בעלי יחס גבוה של אוכלוסית מסתננים, יוכרו כאזורים בעלי עדיפות לאומית.

ח"כ גולן כתבה פוסט הבוקר ובו סיפרה כי כבר יוקצו 30 מיליון ש"ח לטובת תחילת הפרויקט, בפוסט שהעלתה היא כתבה::

" בזמן שבג"ץ ממשיך לקחת כח שלא לו ופועל הלכה למעשה למען מדינת כל מסתנניה – אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים ונעשה צדק חברתי וכלכלי עם התושבים המקוריים של השכונות!

מהלך תקדימי שיזמתי יחד עם רה״מ ושרי האוצר והשיכון קובע לראשונה כי שכונות שבהן קיים ריכוז גבוה של מסתננים בלתי חוקיים – יוגדרו ללא עוררין כאזורי עדיפות לאומית. מדובר בבשורה אמיתית שפירושה היא שאף אחד כבר לא יוכל להתעלם מהכאב, הסבל והנזק שהביאו המסתננים לתוך חייהם של תושבי השכונות שנכבשו.

בנוסף, תקציב התחלתי ע״ס שלושים מליון שקלים יוקצה לפרוייקט שיקום אותן שכונות.

התוכנית הייחודית שתכלול שכונות בערים תל אביב, פתח תקווה, אשדוד, נתניה, בני ברק וירושלים, תאפשר להשקיע ביד רחבה באותן אוכלוסיות מוחלשות שנפגעו כתוצאה מפלישת המסתננים הבלתי חוקיים ותפתח אזורים אלו בתחומי התשתיות, הכלכלה והחברה.

אני שבה ומדגישה כי שום פעולה היא איננה תחליף להוצאת כלל המסתננים מישראל והסדרת מדיניות הגירה, אך עד שתוחזר המשילות מידי שופטי בית המשפט העליון לאלתר, אינני מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים ולתת לתושבי השכונות באשר הם להמשיך לחיות באותה צורה תחת נטל המסתננים וזאת בזמן שאותם מסתננים ממשיכים לנסות ללא הרף (בסיוע השמאל) לתקוע יתד מאסיבי בארץ.

חוויתי על בשרי את עול המסתננים ואני יודעת איזה עתיד צפוי לנו כעם וכמדינה לולא אמשיך להילחם ולכן אני מתחייבת כי לא אפסיק ולו לרגע להיאבק בנושא- גם כשהשמיים סגורים בזמן הקורונה (והאופציות להוצאתם כמעט בלתי אפשריות בתקופה שכזו) וגם כשהצדק הולך נעלם לו בזמן ההפיכה הבלתי חוקית בעליל של מערכת הבג"צ."

בעבר הודיע ראש העירייה, תומר גלאם, כי השר ( שכבר הפך לשר לשעבר ) משה כחלון ידאג לכך שאשקלון תהיה עיר בעלת מעמד עדיפות לאומית א'.

כמובן, הדבר לא קרה, ולאחר מכן גם שר הפנים, אריה דרעי הגיע לעיר ובסיום פגישה עם רה"ע גלאם הוציאו השניים הודעה חגיגית לפיה אחרי הבחירות אשקלון תוכר כאזור בעל מעמד עדיפות לאומית א' מה שיעניק לתושבי העיר הטבות שונות.

בפועל, נהריה הצפונית קיבלה עדיפויות, ואשקלון שממשיכה להיות תחת איום הקסאמים נותרה שוב, מאחור.

נזכיר שח"כ אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתינו החליט לצאת למאבק ציבורי על הנושא ואתמול, לאחר צאת שבת קודש ארגן שיירת רכבים נוספת במטרה להעלות את המודעות לחשיבות להענקת המעמד לעיר אשקלון.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן