מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על עיריית אשקלון בתחום הבטיחות בגני הילדים

לפני דקות אחדות הותר לפרסום דוח מבקר המדינה לשנת הפעילות 2019.

במסגרת הדו"ח פורסמו נתוני הביקורת על הרשויות המקומיות ובהן גם אשקלון.

במהלך הביקורת נבחן נושא גני הילדים בעיר ומהדו"ח עולה תמונה מדאיגה.

באתר המבקר נכתב: " לבטיחות במוסדות חינוך, ובכלל זה כמובן בגני הילדים, נודעת חשיבות עליונה והיא מצריכה זהירות והקפדה יתרה על קיום נהלים.

נמצא כי משרד החינוך איפשר את פעילותם של עשרות גני ילדים במועצות המקומיות לקייה ותל שבע במהלך שנות הלימודים התשע"ו, התשע"ז והתשע"ח בלי שהן הגישו לו את אישורי הבטיחות השנתיים.

עיריות אשקלון וטירה המציאו למשרד החינוך אישורי בטיחות שנתיים עבור גני הילדים שבתחום שיפוטן, אף שלא ערכו את כל בדיקות הבטיחות הנדרשות ולא בדקו כלל את התאמתם של מתקני המשחקים בגנים לתקן.

עיריות אלו, לא זו בלבד שלא מילאו את חובתן בעניין זה, אלא הן גם מסרו מידע מטעה למשרד החינוך, לפיו גני הילדים כשירים מבחינה בטיחותית ועומדים בדרישות התקן, כביכול.

בין הליקויים הבטיחותיים שנמצאו – דלתות שלא הותקנו בהן מגיני אצבעות, מתלי מעילים בגובה נמוך מהנדרש שגם לא מוגנו, אבני שפה בולטות בחצר, שער חירום של גן ילדים החסום בצמחייה שאינה מאפשרת מעבר, אחסון חומרי ניקיון בארון ללא מנעול ובהישג ידם של ילדים ועוד.

החל מספטמבר 2014 מקיים משרד החינוך מעקב על תיקון ליקויי בטיחות בעקבות המבדקים החמש-שנתיים שהוא עורך בבתי ספר. אולם, מעקב כזה לא התקיים בגני הילדים בחינוך הרשמי.

נמצא כי למשרד החינוך יש מידע חלקי בלבד על תאונות שאירעו בגני ילדים. "

בהמשך היום נביא כאן באשקלנייעס את התגובות לדו"ח, ככל שימסרו, ופרטים נוספים ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן