כ-33% מהדירות בעיר אשקלון – ללא ממ"ד | כל הפרטים

פרוייקט יורו באשקלון
נתוני הלמ"ס: מתוך 50.5 אלף הדירות הקיימות באשקלון, ב-16.5 אלף אין מרחב מוגן.

כ-33% מהדירות בעיר אשקלון הן ללא ממ"ד: מתוך 50.5 אלף הדירות הקיימות בעיר ב-16.5 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני אשדוד.

הבדיקה נעשית ברקע סבב הלחימה האחרון של ישראל בעזה שבמסגרתה נורו על ישראל יותר מ-4000 טילים. ירי הרקטות גבה את חייהם של 8 אזרחים ישראלים, חייל צה"ל אחד ו-3 תושבים זרים. כמעט כל הקורבנות נהרגו מפגיעות ישירות בבתים שאולי היו ניצלים לו היה להם ממ"ד.

עפרה חדד, מבעלי יורו ישראל הבונה באשקלון, אומרת כי: "המציאות מלמדת שאחרי אירועים ביטחוניים כמו הסבב האחרון, יש פריחה בנדל"ן. נכון שבאשקלון היו יותר מטחים, אבל ברגע שיש ממ"ד, התושבים מרגישים בטוחים. בפרויקטים שלנו אני מציעים ממ"ד עם דלת מעץ בנוסף לדלת הפלדה התקנית, כך שהממ"ד יכול לתפקד כחדר רגיל בזמני רגיעה. העיריה מצידה יכולה לקבל החלטה שכל מי שגר בבניין ישן ללא ממ"ד ורוצה לבנות ממ"ד יכול להגיש בקשה בהליך מקוצר כדי לקדם את הנושא".

מניתוח נתוני הלמ"ס ברמה ארצית, עולה כי ל-50% מהדירות בישראל אין כיום ממ"ד. מתוך 2.5 מיליון דירות בישראל, רק לכ-1.246 מיליון יש ממ"ד. לצורך בדיקה זו נבחנו מספר הדירות בכל עיר כפי שמדווחת הלמ"ס, בניכוי מספר הדירות שנבנו עם ממ"ד בכל הארץ מאז מלחמת המפרץ, וביצוע אומדן לשיעור הדירות ללא ממ"ד בכל עיר.

העיר בת ים מדורגת במקום הראשון בישראל בכמות הדירות ללא ממ"ד – כ-86% מהדירות בעיר הן ללא ממ"ד: מתוך 52 אלף דירות קיימות ב-44 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן. אחרי בת ים העיר בני ברק נמצאת במקום השני – 81% מהדירות בעיר הן ללא ממ"ד; במקום השלישי נמצאת חיפה עם 80% מהדירות ללא ממ"ד, ירושלים עם 72%, גבעתיים, חולון ות"א עם 71-70% מהדירות ללא ממ"ד.

ברמת גן ל-64% מהדירות אין ממ"ד, בהרצליה ל-60% ואת העשירייה הראשונה סוגרת כפר סבא עם 58% מהדירות בעיר ללא ממ"ד. גם ביישובים שרשמו קורבנות במתקפות הטילים מעזה הממ"דים בולטים בהיעדרם: בראשון לציון ובאשקלון ל-52% ו-33% מהדירות בהתאמה אין ממ"ד. בשדרות ל-37% מהדירות אין ממ"ד.

פרוייקט יורו באשקלון
קרדיט הדמיה: רן ון דן
התרגשות ושמחה גדולה בספארי: ריאהנה הקרנפית חובקת בן שלישי!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן