גם אתם בדרך? לא שילמו: תביעה של ספק שירות נגד דיירים בבניין באשקלון

בית משפט השלום אשקלון בלילה, צילום: אודי דוד בן דוד

בשנים האחרונות נפוץ בקרב חברי ועדי בניינים להעסיק חברות חיצוניות שמספקות שירותי אחזקה, הכוללים תחזוקה בתחום הניקיון, גינון, שיפוצים, מעליות ועוד.

בין היתר, חברות האחזקה מתחייבות להסדיר את התשלומים מול הספקים השונים, במסגרת הסכום אותו היא גובה מכל דייר בבניין, אולם בשנה שעברה חשפנו כאן באשקלנייעס שחברה הפועלת בעיר אמנם גבתה כספים מהדיירים, אך הכספים לא הגיעו ליעדם ולמעשה לדיירים נוצרו חובות מול חברת החשמל וספקי שירות נוספים שלא קיבלו תמורה עבור השירות אותו העניקו לבניינים.

עדיין דיירים נופלים בפח ולא בודקים עם הכספים הועברו לספקים – תביעה נגד דיירים בבניין באשקלון

תביעה נגד דיירים בבניין באשקלון - בית משפט השלום אשקלון בלילה, צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד
תביעה נגד דיירים בבניין באשקלון – בית משפט השלום אשקלון בלילה, צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

עם זאת, מסתבר שעדיין יש מי שנופלים בפח ולא בודקים את החשבונות השונים מול הספקים ובסוף השבוע שעבר הוגשה לבית משפט השלום באשקלון תביעה נגד ועד בית בבניין די חדש שקיים כמה שנים בעיר, מאחר והחברה לא קיבלה תשלום עבור השירות אותו ביצעה ולמרות פניות וניסיונות גבייה מול ועד הבית, הכסף לא הועבר.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר באמצעות עורך הדין של חברת המעליות שהגיש מסמכים מפורטים ותצהירים מגובה החברה לבית המשפט השלום אשקלון, וכעת מחכים בבית המשפט לכתב ההגנה של הדיירים שבמידה ואכן יפסידו במשפט יידרשו לשלם את הסכום עבור השירות בתוספת ריבית והצמדה וגם לשאת בעלויות של הוצאות משפט.

מקרה חד פעמי או שדיירים בבניינים נוספים באשקלון צפויים לקבל תביעה?

עדיין לא ניתן לדעת כמה בניינים עוד צפויים לקבל תביעות ואם מדובר הפעם במקרה נקודתי או במהלך ראשוני לקראת גל של תביעות נגד תושבים, אך כדאי שכל דייר יבדוק אם הכספים אותו הוא משלם לועד הבית אכן מגיעים ליעדם על מנת שלא להיות חשוף לתביעות שיותר מהעיסוק הכלכלי, מעסיקות גם באיבוד זמן יקר וניהול דיונים בבתי המשפט.

האחריות של דיירים לוודא שועד הבית או חברת האחזקה משלמים לספקי השירות השונים היא חיונית לשמירה על איכות חיים נאותה, למניעת מפגעים בטיחותיים ולשמירה על ערכו של הבניין.

על ידי מעקב אחר תשלומי חברת האחזקה, בדיקת חשבוניות, השתתפות באסיפות דיירים, בחירת נציגות דיירים פעילה ופנייה לגורמים מוסמכים במקרה הצורך, יכולים הדיירים להבטיח שחברת האחזקה תמלא את תפקידה בצורה נאותה.

נזכיר שבתקופה האחרונה הרבה מאוד אזרחים היו עסוקים בחיפוש אחר מענקים והטבות ברחבי הארץ בעקבות המלחמה ופחות ניסו לעקוב אחר התשלומים השוטפים, בטח אם לא מדובר בתשלומים שעוברים דרכם באופן ישיר וככל הנראה דיירי הבניין יוכלו לטעון כך בבית המשפט, במידה והם אכן לא אשמים.

בנוסף, נציין שחברת מעליות ידועה בארץ ניסתה כמה וכמה פעמים בשיטת מצליח לגבות סכומים לא הגיוניים מדיירי בניינים אולם אלו שהיו מסודרים הצליחו להוכיח ששילמו את כל הסכום עליו סוכם מלכתחילה וכך נחלצו מדיונים ארוכים ומיותרים בבתי המשפט תוך שחברת המעליות משכה את התביעות על מנת שלא תצטרך לשלם הוצאות משפט לדיירים.

מעצר מוצלח – מחבלים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שהסיתו ברשתות החברתיות – דיווח מלא בירושלמים חדשות ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן