שומרי החומות – כתבה מתעדכנת בכל אירועי הלחימה באשקלון – הכוננות נמשכת – סיכום הלחימה – פצועים – הרוגים וטילים לפי שעות האירועים

כתבה שלמה מתעדכנת מכל האירועים במלחמת שומרי החומות ברצועת עזה – כל העדכונים לפי שעת עדכון ברצף.

07:13 – אחרי ההחלטה אמש לצאת להפסקת אש מול המחבלים ברצועה, מסתבר שכפי שטענו לאורך כל הדרך, לחמאס עדיין יש יכולות שיגור לעבר ישראל

בנוסף, בשיחה שערכנו הבוקר עם דובר צה"ל, נמסר כי עדיין הכוננות של הכוחות ברצועת עזה נמשכת ובהמשך היום תהיה הערכת מצב נוספת .

כמו כן, בוצע הבוקר סיכום ראשוני של המבצע ברצועה והנה הנתונים לפניכם:

סיכום ראשוני של המבצע, דו"צ.

02:00 הפסקת האש נכנסה לתוקף, האם בצבא אכן יגיבו לכל ירי מהרצועה בעוצמה?

22:32: ירי נוסף לעבר אשקלון ואשדוד, ב"ה אין דיווחים על נפגעים , מספר נפילות בשטחים פתוחים במרחבים פותחים, לא נגרם נזק.


18:50: דובר צה"ל מעדכן: "צה"ל תקף שני פירי מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חמאס". מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעות האחרונות שני פירים של מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיא ובאל-מועזי.

18:00: המטחים נמשכים: עוד אזעקות ברחבי אשקלון, חוף אשקלון ובעוטף: מרחב לכיש: אזור תעשייה עד הלום, אשדוד – ח,ט,י,יג,יד,טז • מרחב מערב לכיש: ניצן • מרחב מערב לכיש: אזור תעשייה הדרומי אשקלון • מרחב לכיש: בית עזרא • מרחב מערב לכיש: באר גנים, ניצנים.

יירוטים בשמי חוף אשקלון
יירוטים בשמי חוף אשקלון. צילום: אודי דוד בן דוד

17:19: עוד אזעקות אזור תעשייה הדרומי אשקלון, כרמיה, זיקים, בית עזרא, ניר ישראל, באר גנים, אשקלון, ניצנים, ניצן.


17:12: אזעקות ברחבי עוטף עזה: מרחב עוטף עזה: כרמיה, זיקים • מרחב מערב לכיש: אזור תעשייה הדרומי אשקלון • מרחב לכיש: בית עזרא. מרחב מערב לכיש: אשקלון, באר גנים, ניצן, ניצנים, ניר ישראל.

16:21: אזעקות נשמעו ברחבי אשקלון והסביבה: מרחב מערב לכיש: מבקיעים, בית שקמה, גיאה, משען • מרחב עוטף עזה: ארז, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה. • מרחב מערב לכיש: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, תלמי יפה. רסיסים מהמוח נפלו בכניסה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון.

רכב שנפגע מרסיסי הטיל
צילום: חנה כהן

15:57: אזעקות בחוף אשקלון, יירוטים נשמעו במרחב.

15:48: אזעקות נוספות נשמעו באשקלון. רסיסים מפוזרים ברחבי העיר.

15:20: ממד"א נמסר: "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי גבר בן 26 במצב קל בהכרה מלאה שנפגע מרסיסי זכוכיות והדף".

רכב שנפגע מרסיסי הטילים כתוצאה מהמטח האחרון
צילום: חנה כהן

15:13: ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות המשטרה בעיר אשקלון, איתרו בית פרטי בו ככל הנראה פגעה רקטה, עד כה לא דווח על פצועים. הכוחות פועלים לאיתור זירות נוספות בהן דווח על נפילת רקטות. אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף".

15:03: פגיעה ישירה בבית בעיר אשקלון בעקבות המטח האחרון לעיר, פצוע קל במקום.

15:01: דובר צה"ל: "צה"ל תקף פיר מנהרת לחימה בצפון הרצועה לפני זמן קצר". מטוס קרב של צה"ל תקף פיר מנהרת לחימה של ארגון הטרור חמאס במבנה בבית חאנון.

15:00: האזעקות נמשכות: מרחב מערב לכיש: אזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון, באר גנים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון • מרחב עוטף עזה: זיקים • מרחב מערב לכיש: ניצנים • מרחב עוטף עזה: כרמיה • מרחב מערב לכיש: מבקיעים.

14:57: אחרי שעות ארוכות של שקט ולראשונה היום נשמעו אזעקות בעיר אשקלון והסביבה. מרחב מערב לכיש: אשקלון, אזור תעשייה צפוני אשקלון • מרחב מערב לכיש: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים • מרחב עוטף עזה: זיקים, כרמיה, נתיב העשרה.

11:30: דובר צה"ל מעדכן: "צה"ל תקף חמ"ל ממנו נוהלה לחימה של ארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף חמ"ל מבצעי של ארגון הטרור חמאס, ממנו הארגון בין היתר ניהל את הלחימה בסבב הנוכחי.

10:53: המרכז הרפואי ברזילי מוסר: "אל המרכז הרפואי ברזילי הגיע פצוע מפגיעת פצמ"ר, עם רסיסים ברחבי הגוף. הפצוע מטופל במיון, ומצבו קל".

10:42: לאחר ירי הנ"ט, אזעקות רבות נשמעות ברחבי העוטף.

10:38: דובר צה"ל מוסר: "ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לעבר טיולית חונה ריקה. כתוצאה מהירי, נפצע באורח ככה"נ קל לוחם צה"ל ששהה בסמוך לטיולית מפגיעת רסיס".

10:10 אזעקות נשמעו ברחבי אשקלון והסביבה.

09:00: דובר צה"ל מעדכן: "צה"ל זיהה ותקף עמדות שיגור רקטות ופצמ"ר וכן מתחם נ"ט ברצועת עזה". בשעות האחרונות, כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם נ"ט של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, שלושה משגרי רקטות בבית חאנון, ג'בליה ובנוצירת. בנוסף, הותקף משגר פצמ"ר של ארגון הטרור חמאס ברפיח. 

08:59: ועד העובדים של חברת החשמל הודיע הבוקר כי לא יתקן את זרימת החשמל לעזה עד להשבת הבנים. ההחלטה הנבונה שהתקבלה הבוקר על ידי ועד עובדים גרירה שטף של תגובות חיוביות מרבים ברחבי הארץ שתומכים בעם ישראל.

נזכיר שהמחבלים ברצועת עזה פגעו בספרי המתח המובילים את החשמל לרצועה ומאז אספקת החשמל מעט משובשת בחברת החשמל בחרו שלא לשתף פעולה עם החלטת ועד העובדים שלמעשה קיבל את ההחלטה המתבקשת, ומסרו בתגובה:

"בתגובה להודעת ארגון עובדי חברת החשמל
להלן תגובת הנהלת חברת החשמל: חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך. חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה."

08:30: דובר צה"ל מוסר: "צה"ל זיהה ותקף משגר רקטי רב קני ומנע ירי לעבר ישראל". מטוס קרב של צה״ל תקף לפני זמן קצר משגר רקטי רב קני של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס שברצועת עזה. לאחר התקיפה ניתן היה לראות כי המשגר היה חמוש ברקטות שהתפוצצו לאחר תקיפת המשגר ובעקבותיהם אירעו פיצוצי משנה במרחב הרצועה.

07:00: דובר צה"ל מעדכן: נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00, זוהו כ-70 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כעשרה שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך הלילה על פי מדיניות היירוט. 

06:30: צה"ל המשיך הלילה את גל התקיפות הנרחב נגד ה'מטרו' של ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל מוסר: במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו עשרות יעדי טרור תת קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב של צה"ל לתקיפת ה'מטרו' של חמאס ברחבי רצועת עזה תוך פגיעה משמעותית במערך התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועה.

בשעה זו ממשיכים מטוסי קרב של צה"ל לתקוף יעדי טרור תת קרקעיים. בנוסף, צה"ל תקף לאורך הלילה יעדי טרור נוספים ברחבי רצועת עזה, ביניהם: תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ בגדוד צפון חאן יונס, עלי אבו זרקה, אתרים לייצור אמל"ח ומספר עמדות שיגור על ותת קרקעיות.

23.48: חמאס מאיים – ב 00.00 יבוצע ירי רקטות לאזור מרכז הארץ.

22.03: אזעקה באשקלון – ב"ה אין נפגעים.

21.10: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים בצפון ובדרום רצועת עזה המשמשים כתשתית צבאית של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

 

20:15: אזעקות נשמעו ברחבי אשקלון, זוהתה נפילה אחת.

19:18: הודעת עיריית שדרות: "בעקבות התרעות על ירי רקטות, תושבי שדרות מתבקשים לשהות במרחבים מוגנים מרגע זה ועד להודעה חדשה. מוקד מידע ושירות לתושב זמין עבורכם במספר 8516*".

19:00: דובר צה"ל מעדכן: "נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום".

18:58: צה"ל ביטל את ההנחיה המפוקפקת לחיילי המילואים שלא לשאת נשק בדרכם הביתה.

18:30: המרכז הרפואי ברזילי מודיע כי בחדר המיון טופלו 6 אנשים שנפגעו במהלך מטח הרקטות האחרון לכיוון אשקלון. ככל הנראה השישה נפגעו שעה שמיהרו על מנת להגיע למרחבים המוגנים.

17:20: דובר צה״ל ודוברות שב״כ בהודעה משותפת: "צה"ל והשב"כ סיכלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס בדירת מסתור מבצעית אשר שימשה את מערך הסייבר של הארגון". במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה.

תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון. הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים, שהינה פעילות טרור לכל דבר ועניין.

17:15 : אזעקות ברחבי אשקלון, מספר יירוטים וב"ה אין נפגעים 

17:14: הותר לפרסום – צה"ל והשב"כ סיכלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס בדירת מסתור מבצעית אשר שימשה את מערך הסייבר של הארגון

דובר צה"ל מוסר ש"במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה. תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון. הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים, שהינה פעילות טרור לכל דבר ועניין".

17:01: בהמשך לאזעקה האחרונה, אותרה נפילה בשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון, ב"ה דיווחים על נפגעים הנחיה להשאר בסמיכות למרחבים מוגנים ביישובים עד 4 ק"מ מהרצועה עדיין בתוקף.

16:48: אזעקות ברחבי העיר אשקלון והסביבה.

16:47: בעקבות התראות, תושבי היישובים המרוחקים עד 4 קילומטרים מגבול הרצועה מתבקשים להישאר במרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

16:41: פרסום ראשון: על פי בקשת המשפחות, פונו מהמושב נתיב העשרה כל הילדים. גם כ-70% מהתושבים פונו מהיישוב על ידי רשות החירום הלאומית והמועצה האזורית חוף אשקלון. 

16:04: עיריית אשקלון מעדכנת: "בשעה האחרונה נורו ארבעה מטחים לעבר העיר אשקלון. ללא נפילות בשטח העיר.

נתונים מתחילת המבצע ועד כה: 99 מטחים, 908 שיגורים, 71 נפילות, 837 יירוטים או נפילות בשטחים פתוחים.

נתונים מהיום: 3 מטחים. 33 שיגורים. 33 יירוטים או נפילות בשטחים פתוחים.

15:10: נפילה מצפון לעיר אשקלון; אין נפגעים.

הנפילה מצפון לאשקלון
צילום: אודי דוד בן דוד, אשקלנייעס

15:04: מנכ״ל מד״א מוסר כי לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהירי לאשקלון.

15:00: אזעקות נשמעו ברחבי העיר עקב ירי רקטות לעבר אשקלון.

14:05: התראה על ירי נ"ט לעבר אחד היישובים בעוטף עזה.

כוחות מד
צילום: דוברות מד״א

13:49: תיעוד מתקיפת המשגרים ברצועת עזה – דובר צה"ל

13:24 – אזעקות באשקלון – לעת עתה לא דווח על נפגעים או נזק, ככל הנראה מדובר בבמספר יירוטים מוצלחים ב"ה של מערכת כיפת ברזל.

13:22 – אזהרה לתושבים במספר יישובים בעוטף עזה – לשהות במרחבים מוענים עד הודעה חדשה.

13:13 – הערבים ברצועת עזה מדווחים על תקיפה של צה"ל נגד המגדל הגדול – אל אנדלוס ברצועת עזה, מוקדם יותר איימו ברצועה שבמידה וצה"ל יתקוף את המגדל, תל אביב תחזור למעגל הירי.

10:00: דובר צה"ל מוסר: "צה"ל תקף אתר לייצור אמל"ח של ארגון הטרור גא"פ". לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל אתר לייצור אמל"ח השייך לארגון הטרור גא"פ בעיר דיר אל בלח במרכז רצועת עזה.

08:35: דובר צה"ל מעדכן: "צה"ל תקף תשתית טרור הממוקמת בבית של ראש מחלקת הלחימה במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית טרור בביתו של ראש מחלקת המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס, אסאמה טבש בעיר חאן יונס ברצועת עזה.

07:00: דובר צה״ל מוסר: "נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מתוכם, כ-10 שיגורים נפלו בשטח הרצועה".

23:44: מטח לעבר אשקלון ויישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, ב"ה אין נפגעים

21:58: חיל האויר תוקף יעדים ברצועת עזה

21:04: ב"ה אין נפגעים במטח האחרון לעבר אשקלון ואשדוד, הירי נמשך גם בדקות אלו לעבר יישובי עוטף עזה.

20:59: ירי מאסיבי לעבר אשקלון ואשדוד, למעלה מ 30 רקטות נורו במטח האחרון לעבר הערים, פרטים נוספים מיד.

20:00: הותר לפרסום: דובר צה"ל מעדכן: "כלי טיס של צה״ל תקף מבנה ובו משגר רקטות תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים". כלי טיס של צה״ל תקף מוקדם יותר היום משגר רקטות רב קני של ארגון הטרור חמאס בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. המשגר כוון לירי אל עבר מרחב העיר אשדוד, ותקיפתו בוצעה תוך מניעת פגיעה בבלתי מעורבים.

19:55: שר הביטחון בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית מורחבת ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון.

19:05: מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ערך היום הערכת מצב ביטחונית בדרום עם מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מפקדי המחוז, גורמי שב"כ ופיקוד העורף, ולאחר מכן ערך סיור באשדוד ואשקלון במהלכו נפגש עם חבלני המשטרה המטפלים בזירות השונות והגיע לזירת נפילה.

בפתח הערכת המצב אמר המפכ"ל: "אני רוצה לפתוח במילה טובה לכל שוטרי המחוז, המפקדים והלוחמים שנמצאים כאן בגזרה הדרומית בחזית הלחימה.

אנחנו עוברים תקופה מאתגרת שבה המשטרה פועלת במספר מאמצים במקביל, מאמץ ראשון לסיכול פעילות טרור ברחבי הארץ, מאמץ שני להצלת חיי אדם תוך טיפול בזירות הנפילה השונות יחד עם כל ארגוני הביטחון וההצלה, והמאמץ השלישי הוא שמירה על הסדר והביטחון בערים המעורבות ובכל המקומות בהם היו התפרעויות, זאת לצד המשך המאבק בפשיעה.

מבצע 'שומר החומות' הוכיח שאנו מוכנים וערוכים לכל אתגר, בעיקר הודות למסירותם של השוטרים והשוטרות שבוחרים, כך שמעתי ממפקד המחוז, להישאר בגזרה גם בסיום המשמרת מתוך מחוייבות לתושבים ולערי הדרום. אני גאה בכם בשעה זו שבה מדינת ישראל נלחמת על זכותה לשקט וביטחון לאזרחיה."

מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר אמר: "ברצוני להודות על התמיכה המלאה אותה קיבלנו מהיחידות הארציות. מחוז דרום של המשטרה פועל מתחילת מבצע ׳שומר חומות׳, בכוחות מתוגברים ונותן במקביל מענה לאתרי הנפילות ולאירועי הסדר הציבורי. בעקבות פעילות האכיפה הנחושה כנגד מפרי הסדר נראה שישנה ירידה דרמטית באירועים אלה ואנו פועלים ביחד עם הרשויות ליום שאחרי."

בנוסף ביקר המפכ"ל את חבלני המשטרה הפועלים בדרום, חבלנים שמתגברים את הגזרה מכל רחבי הארץ: "הגעתי לומר לכם תודה בשמי ובשם אזרחי ישראל על עבודתכם המקצועית והחשובה בכל הזירות, אתם אלו שמגיעים ראשונים לכל זירה ומסכנים את חייכם בכדי שלתושבי הדרום יהיה בטוח יותר.

מערך החבלה של המשטרה הוא מהמובילים בעולם בזכות הניסיון שצברנו במהלך השנים, בזכות הטכנולוגיה שאנו מפתחים כל הזמן ובעיקר בזכותכם החבלנים שלא נחים לרגע ויוצאים לכל זירה וזירה".

לאחר מכן הגיע המפכ"ל לסיור בבית באשקלון שספג פגיעה ישירה ובו נהרגה אישה ונפצעה קשה אישה נוספת אשר חולצה על ידי רפ"ק אבי פרנקו, הגר בסמוך למקום. אבי סיפר למפכ"ל על שארע ועל פעולות החילוץ של תושבת המקום שעדין מאושפזת במצב קשה בבית החולים.

19:00: דובר צה"ל מוסר: "נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום".

18:47: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום. ראש הממשלה קיים הערכת מצב ביטחונית עם הרמטכ״ל, ראש המל״ל, ראש אמ״ן, מפקד פיקוד הדרום ובכירים נוספים.

ראש הממשלה שמע סקירות על התקיפות והישגי המבצע עד כה וסייר בתא התקיפה של פיקוד הדרום. לאחר מכן נפגש רה״מ נתניהו עם ראשי רשויות מהדרום ועדכן אותם בתמונת המצב וההיערכות להמשך ואמר שאנחנו מכים בחמאס חזק מאוד בהיקפים ובדרכים שלא הכנו בפעמים הקודמות.

רה״מ נתניהו שמע מראשי הרשויות על ההתמודדות ועל הצרכים המיידים לרשויות. במפגש השתתפו ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ׳, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש מ.א מרחבים שי חג'ג', ראש מ.א שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מ.א חוף אשקלון איתמר רביבו וראש מ.א שדות נגב תמיר עידאן, וכן ראש המל״ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד רה"מ בפועל צחי ברוורמן.

ראש הממשלה בהערכת המצב
צילום: קובי גדעון, לע"מ

18:12: ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים: "החמאס קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. החזרנו את חמאס שנים רבות אחורה".

עוד אמר רוה"מ: ״נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל״. "האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח".

רוה
צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הביקור: "אני פה בבסיס חיל האוויר בחצרים, קודם לכן במטה פיקוד דרום בבאר שבע. קיבלתי סקירות על התקיפות הרבות שלנו נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי, הם קיבלו מכות שהם לא ציפו להן.

אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה. אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח".

רוה
צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום עם הרמטכל רא״ל אביב כוכבי וביקר בתא התקיפה של פיקוד הדרום. לאחר מכן המשיך לסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים וקיבל תמונת מצב וסקירה מבצעית ממפקד חיל האוויר ומפקד טייסת 107 בבסיס.

בסקירה הוצגו לרה"מ נתניהו נתונים אודות התקיפות והפעולות שמבצע חיל האוויר במטרות השונות ברצועת עזה. לצפייה בדבריו:

צפו בתיעוד מהפגיעה במבנה בחוף אשקלון, רכב שטח נהרס כליל, צילום: רון כהן

פגיעת הרקטה בחוף אשקלון, רכב שטח הושמד. צילום: רון כהן

17:51: פגיעה ישירה במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון, ב"ה אין נפגעים אך נזק נגרם למבנה, כוחות ההצלה בדרך לזירת האירוע. כוחות צה"ל ממשיכים בתקיפה ברצועת עזה.

17:39: מטח כבד נוסף לכיוון אשקלון, מספר יירוטים מוצלחים, ב"ה אין דיווחים על נפגעים באזור העיר, עדכונים נוספים בדקות הקרובות במידת הצורך.

17:35: האם ההחלטה של סלקום היום משפיעה על החלטתך להיות מנוי/ה בחברה?
[poll id="20"]

17:25: רסיס ענק אותר בשטח מפעל בעיר אשקלון, חבלנים הגיעו לזירה לפנות את הרסיס מהמקום. שימו לב – במידה ונשמעת אזעקה יש להשאר במרחב המוגן 10 דקות ולא לקחת סיכונים מיותרים.

16:31: המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי ביקר באשקלון בזירת האירוע בה נהרגה המטפלת שהגיעה מהודו. בכניסה לזירה אמר המפכ"ל: "חזרתי לנוף ילדותי. משטרת ישראל עוסקת בשלושה מישורים של עשייה אינטסיבית. האיום מרצועת עזה, במקביל יש לנו מערכה בכל הארץ של התפרעויות במגזר הערבי ואנחנו כבר אחרי יומיים של רגיעה. הצלחנו אחרי ארבעה ימים אינטנסיביים בכל הארץ.

המפכ
צילום: אודי דוד בן דוד

מתוך 1200 מעצרים שבוצעו עד עכשיו השב"כ היה מעורב בחלק מאוד קטן. בסך הכל השגנו רגיעה בכל הגזרות ובכל התחומים, גם בצפון וירושלים. הכל עדיין נפיץ ואנחנו מחזיקים כוחות מאוד גדולים בכל המקומות וסביר להניח שתושבי לוד יחזרו לבתיהם ויצטרכו לחיות יחדיו. משטרת ישראל עוסקת 24 שעות ביממה גם במישור הפלילי". לצפייה בדבריו:

המפכ
צילום: אודי דוד בן דוד

15:28: בזק״א מוסרים: "עדכון לפגיעה הישירה בבית אריזה במועצה איזורית אשכול.

אלישיב בוחבוט ואבי פדידה שטיפלו בזירה: ״מדובר בבית אריזה שספג פגיעה ישירה, כשהגענו למקום ראינו אש משתוללת במקום, יחד עם כוחות הכיבוי וצוותים של מד״א חילצנו וטיפלנו במספר עובדים ששהו במקום, לצערי שניים מהם סבלו מפציעות קשות מאוד ופראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותם. מספר נפגעים נוספים פונו לבית החולים".

מתנדבי זק״א צוות אופקים ושדרות טיפלו בכבוד המת בזירה.

15:16: המרכז הרפואי ברזילי מעדכן: "המיון וחדר הטראומה של המרכז הרפואי ברזילי טיפלו בשעה האחרונה בשלושה לוחמים שהגיעו בעקבות ירי פצמ״ר. חייל אחד נפצע כתוצאה מרסיס שפגע בכתפו, והשניים הנוספים סובלים מפגיעות הדף – כולם במצב קל.

15:15: דובר צה"ל מוסר: "צה"ל תקף עמדת שיגור רקטות ממנה בוצע הירי לבאר שבע". לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדה לשיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שממנה בוצע הירי לבאר שבע לפני זמן קצר.

15:04: דובר צה"ל מעדכן: "צה״ל תקף מתחם שיגור תת קרקעי ומשגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה״ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה.

בנוסף, נתקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה. כמו כן הגיעו בשעות האחרונות אל המרכז הרפואי עוד שלושה תושבי האזור שנפצעו בעת שמיהרו לממ"ד: שניים מאשקלון ותושבת שדרות בת 55.

מתחילת האירוע, ב-9 הימים האחרונים, טיפל המרכז הרפואי ב-341 נפגעים, מהם 11 לפי שעה עדיין מאושפזים".

14:46: הירי נמשך: אזעקות באשקלון, אשדוד והעוטף.

14:31: אזעקות נוספות ברחבי אשקלון, אשדוד והעוטף.

14:22: מנכ״ל מד״א מעדכן: "2 פצועים אנוש מפגיעה ישירה במועצה אזורית אשכול, כאשר ישנם עוד שמונה פצועים בדרגות פציעה שונות".

14:18: מטחים נוספים לעבר יישובי העוטף וקריית גת.

14:10: דובר צה"ל מעדכן: "חייל צה״ל נפצע באורח קל כתוצאה מירי פצמ״ר במהלך כניסת משאיות סיוע אזרחי לרצועת עזה". לפני זמן קצר נפצע לוחם צה״ל באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיסי הפצמ"ר סמוך למעבר. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

צילום: אודי דוד בן דוד

13:35: במד"א מעדכנים: "בהמשך לפצוע בגזרת עוטף עזה מהדקות האחרונות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי צעיר בן 19 במצב קל בהכרה מלאה עם פציעה מרסיס בפלג גופו העליון".

13:27: מטח כבד לעבר יישובי הדרום והעוטף.

13:04: דובר צה"ל מוסר: "צה״ל תקף חוליית משגרי רקטות בעת הכנות לשיגור". לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:25: דובר צה"ל מעדכן: "צה"ל זיהה ותקף חוליית נ״ט נוספת ומנע ירי אל עבר ישראל" לפני זמן קצר, צה"ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

12:27: דובר צה"ל מוסר: "צה"ל תקף 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס ברצועת עזה ב-24 שעות האחרונות". לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים.

11:12: המרכז הרפואי ברזילי: "פציעה מפגיעה ישירה בשדרות, במהלך הסעת עובדים למרכז הרפואי ברזילי. מנהל מערך התחבורה וההסעות של המרכז הרפואי ברזילי, ניקי נוימן, נפצע אמש ברגלו כאשר הסיע עובדים למרכז הרפואי. רסיס רקטת גראד שנורתה אמש לשדרות פגע ברכב הסעות של המרכז הרפואי ברזילי, טלטל את הרכב ופגע ברגלו של מנהל מערך ההסעות, ניקי נוימן.

נוימן ליד הרכב שנפגע
צילום: דוברות ברזילי

"במזל גדול עבר הרסיס ליד הרגל ולא פגע בשום איבר חיוני", משחזר ניקי נוימן את האירוע. "שמעתי בום גדול, הרכב הטלטל, נשכבתי על הצד והבנתי שנפילת הרקטה הייתה ממש קרוב אליי. באותם רגעים המתינו אחיות של בית החולים, שהיו אמורות להתחיל משמרת לילה, ולכן המשכתי אליהן, למרות הכאב, ורק אז ראיתי שאני מדמם מהרגל". בהמשך הערב, טופל ניקי נוימן במיון המרכז הרפואי ברזילי, נבדק ומצבו קל.

מערך ההיסעים של המרכז הרפואי ברזילי עובד בימים אלה מסביב לשעון, כדי להסיע את עובדי המרכז אל בית החולים ובחזרה לביתם, ופעמים רבות ההסעות הללו מתקיימות תחת אזעקות ונפילות. צוות מערך ההיסעים המסור מסיע עובדים מכל האיזור: אשקלון, אשדוד, נתיבות, קרית מלאכי, שדרות, אור הנר, קרית גת, משואות יצחק ועוד.

08:00: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשכונת רמאל שבמערב העיר עזה.  דובר צה"ל מוסר כי במהלך הלילה מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל שבמערב העיר עזה.


מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו הלילה בתקיפת 'מטרו' ד' ברצועת עזה. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-65 מטרות טרור. התקיפה בוצעה על-ידי 62 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים.

בנוסף, הותקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז.

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי שכוונו לפגיעה בערים תל אביב, אשקלון ובמדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן, צה"ל תקף חוליית פעילי נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

ארגון הטרור חמאס הוכיח הלילה שוב כי הוא ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן על מנת לצמצם פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית.

 

 

צה"ל תוקף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ופועל בעוצמה ככל שיידרש.

צילום: אדי ישראל

16:55: הצהרת ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל עקב המטחים האחרונים על הדרום. לצפייה:

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

16:45: הודעת דוברות עיריית אשקלון: "מטח כבד לעבר העיר אשקלון גרם לנפילות ישירות בארבע זירות ברחבי העיר, בהם בית פרטי ובית כנסת. צוותים מטעם העירייה, בהם הנדסה, חירום וביטחון, נמצאים בשטח. נזק רב נגרם במוקדים השונים. מדגישים כי חל איסור להגיע לזירות השונות ויש להימנע מהתקהלויות שעלולות לסכן את חיי התושבים. ראש העיר, תומר גלאם, סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין ומפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל״מ שגיא ברוך".

16:35: צילומים בלעדיים מהזירה בבית הכנסת של הרב שרביט זצ"ל. לצפייה:

 

16:30 

 

הותר לפרסום: חמאס ניסה לפגוע באסדת הגז תמר שלחופי אשקלון. כזכור, בשבוע שעבר החליטה הממשלה על סגירת האסדה מחשש שחמאס ינסה לפגוע בה על מנת להלחיץ את ישראל. 16:04: דיווחים על מספר זירות נפילה באשקלון, נזק רב נגרם לבית כנסת, רכבים ובתים בעיר. צילום: אשקלנייעס 11:30: דובר צה"ל מודיע: "צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בארגון הטרור חמאס, ממנו פעלה תשתית צבאית לניהול לחימה. 10:30: דובר צה"ל מודיע: "צה"ל ממשיך לתקוף חוליות פעילי טרור ועמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס. בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל". 10:10: דובר צה"ל מודיע: "צה"ל תקף מחסן לאמצעי לחימה במחנה המרכז". במהלך הבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס. 07:30: המרכז הרפואי ברזילי מוסר: ב-12 השעות האחרונות נקלטו במיון המרכז הרפואי ברזילי 5 נפגעים, מתוכם 4 עם חבלות בעקבות ריצה לממ"ד, במצב קל, ונפגע חרדה אחד. סך הכל מתחילת האירוע טיפל המרכז הרפואי ב-277 נפגעים, וכעת מאושפזים בבית החולים 14 מטופלים, בדרגות חומרה שונות, מהם 4 בטיפול נמרץ. 07:00: דובר צה"ל מודיע: "נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט". 21:00: דובר צה"ל מודיע: "צה"ל תקף בניין רב קומות בו נמצאים נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה רב-קומות הכולל נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

 

20:54: דובר צה"ל מודיע כי החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו למעלה מ-100 רקטות על פי מדיניות היירוט. 20:30: דובר צה"ל מודיע: "צה"ל תקף פיר מנהרה של ארגון הטרור חמאס". לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל פיר מנהרה השייך לארגון הטרור חמאס אשר הכיל ציוד צבאי בדרום רצועת עזה. פיר המנהרה נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד ומוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית. 20:18: מדוברות מועצה אזורית שער הנגב נמסר: "כתוצאה מהמטח האחרון, רקטה פגעה במשק ביכיני, סמוך לחצר בית. תושבי הבית שהו בממ"ד בעת הפגיעה. אין נפגעים בגוף. שניים מיושבי הבית לקו בחרדה ומטופלות במקום על ידי מד"א. נזק נגרם לרכוש". זירת נפילה באשקלון

צילום: יוסי מורידן, אשקלנייעס

הבוקר שאחרי: 168 שיגורים לאשקלון בלילה אחד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן