כמה עולה לפתוח עוסק מורשה ב-2019?

כמה עולה לפתוח עוסק מורשה ב-2019?

עבור אנשים לא מעטים העסק אינו רק דרך להרוויח כסף. זהו חלום, חזון ואמצעי להגיע לאנשים רבים בארץ ולעתים גם בעולם ולהעניק להם שירותים איכותיים. אולי תמיד רציתם לפתוח חנות לתיקים אופנתיים במיוחד, או לעבוד מהבית כמתכנתים ביום ולצאת לבלות בלילה. עסק עצמאי הוא החופש להיות המנהלים של עצמכם ולחיות את התחום שאתם אוהבים, אבל לפני הכול, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מה ההגדרה של עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא כל עסק שיש לו אישור לגבות מס ערך מוסף בעבור הכנסותיו, והוא יכול לקזז את הוצאות המע"מ בתיאום עם מס ההכנסה. נכון לשנת 2019, עוסק מורשה הוא עסק שמחזור העסקאות השנתי שלו גבוה מ-100,187. כמו כן, מבחינת רשויות המס, עוסק מורשה מחויב לנהל פנקסי חשבוניות, ואותם יש לשמור למשך שבע שנים.

מהם השלבים שיש לבצע כדי לפתוח עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה כוללת מספר שלבים שכדאי להכיר מקרוב:

  1. רישום במע"מ – זהו הצעד הראשון שחשוב לבצע כאשר באים לפתוח עסק. הרישום במע"מ קובע את סוג העסק שלכם. לצורך הרישום עצמו, יש צורך להביא מסמכים שונים: תעודת זהות וספח, אישור ניהול חשבון בנק או צילום של צ'ק, חוזה שכירות, טופס 821 ותעודת הסמכה אם אתם עוסקים במקצוע שדורש הסמכה מיוחדת.
  2. פתיחת תיק במס הכנסה – לאחר הרישום במע"מ, תידרשו גם לפתוח תיק במס ההכנסה. על מנת לעשות זאת יש צורך להצטייד במסמכים כמו צילום תעודת זהות, חוזה שכירות וטופס 5329.
  3. מודיעים לביטוח הלאומי – התחנה האחרונה היא הביטוח הלאומי. יש לווח לביטוח הלאומי על הליך פתיחת העסק ולמלא טופס 6101.

כמה זה עולה?

לפני שמתחילים בהליך הארוך של פתיחת העסק, רבים שואלים את עצמם כמה עולה לפתוח עוסק מורשה? על מנת לפתוח עוסק מורשה, יש צורך לעמוד בכמה הוצאות. ראשית, כדי להימנע מאי הבנות שעלולות לגרור איתן קנסות, נוהגים להיעזר בדרך כלל ברואה חשבון לפתיחת עסק. עלות שירותיו של רואה החשבון יכולה לנוע בין 500 ל-700 שקלים. שנית, קיימות אגרות תשלום שונות שצריך לשלם דוגמת אגרה לרשם החברות שגובהה כ- 2,614 שקלים. וזאת עוד מבלי שהזכרנו את עלות הדלק והנסיעות לרשויות המס.

כמה זה יעלה לנו דרך האינטרנט?

עלות פתיחת עוסק מורשה דרך אתר אינטרנט היא אלטרנטיבה זולה יותר. מעבר לכך, פתיחת עסק אונליין מתבצעת תוך 24 שעות, וזאת מבלי שיהיה צורך בכלל להגיע פיזית לרשויות המס ולהתעסק בענייני ביורוקרטיה. מחיר פתיחת עוסק מורשה באמצעות האינטרנט זול יותר, והוא מתחיל מ-250 שקלים בלבד.

פתיחת עוסק מורשה באינטרנט – איך זה עובד?

פתיחת עוסק מורשה באינטרנט כוללת כמה שלבים פשוטים שכל אחד יכול לבצע מביתו. דבר ראשון, נכנסים לאתר וממלאים פרטים אישיים ופרטים על העסק. לאחר מכן, איש מקצוע יוצר אתכם קשר כדי לחתום על טפסים בפגישה אחת בלבד. בשלב הבא, רואה חשבון מקצועי שולח את כל הטפסים לרשויות המס. בשלב השלישי נפתחים עבורכם תיקים בשלוש רשויות המס תוך 24 שעות בלבד. בסופו של דבר, אתם מקבלים לידכם אישור לפתיחת עוסק פטור, מתחילים לעבוד ויכולים להפיק חשבוניות דרך מערכת אלקטרונית.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן