חינם יקר! עיריית אשקלון הודיעה: תושבי העיר ייכנסו "חינם" לפארק. האמנם?

בשעות הערב יצאה הודעה מדוברות עיריית אשקלון, שידועה כגוף אמין ביותר, לפיה ממחר תושבי העיר ייכנסו לפארק הלאומי ללא עלות, דבר שבוודאי משמח אשקלונים רבים שלא מבינים למה בכלל תושבי העיר צריכים לשלם עבור כניסה למקום שנמצא בתחום העיר בה הם גרים והתלוננו על כך שנים רבות כשבתגובה קיבלו תירוצים שונים, למרות תקציב עתק שהעירייה מעבירה לרשות הטבע והגנים מידי שנה.

עו"ד תמר קידר התייחסה לכך כבר לפני ארבעה חודשים לאחר הפרסום באשקלנייעס על התקציב שהעירייה מעבירה לרשות הטבע והגנים ואמרה: "

זה אבסורד ואיוולת שעיריית אשקלון משלמת 1,350,000 ש"ח לאחזקה שוטפת של הפארק הלאומי בשנה. תושבי אשקלון למעשה מממנים את הפארק ולא זכאים להיות ממנו ללא עלות.
היה ראוי שעיריית אשקלון תדרוש כניסה בחינם לתושבי אשקלון, לנוכח סכומי העתק שהיא משלמת.

מדובר באחזקה שוטפת ולא שדרוג והנגשה או הכשרת האמפי פארק (שאלו התקבלו בנוסף מגורם פרטי).

מה שמעלה תהיות נוספות היא השאלה מדוע לא אימצו את המלצות דו"ח הביקורת של עיריית אשקלון לגבי הפארק הלאומי? והאם אכן מתבצעת בקרה על נכונות הכניסות של תושבי העיר לרבות כניסות של נכים לפארק (לשם המחשה, באמצעות דו"ח מפורט).

שוב נחשף ניהול לקוי וקלוקל של כספי ציבור ואי יישום המלצות, שהינן לטובת תושבי העיר".

עו"ד תמר קידר, צילום: יח"צ

הערב, בעקבות ניסיון רב מול דוברות העירייה והידיעות לפיהן מדובר בגוף אמין ביותר, החלטנו שלא לחשוד ולכן פנינו לרשות הטבע והגנים לוודא עד כמה ההודעה של העריייה נכונה.

ראשית, נזכיר ונבהיר, עיריית אשקלון, באמצעות מחלקת הדוברות מקפידה תמיד על האמת ואף פעם חלילה לא עובדים על תושבי העיר והבחירה לבדוק מול רשות הטבע והגנים כמה חינם התושבים מקבלים את השירות היתה על דעת המערכת בלבד ולא חלילה בעקבות חשד שמדובר בשנת בחירות וניסיון כלשהו לגרום לתושבים לקבל שירות אותו הם אמורים לקבל ממילא בעיר בה מועבר תקציב של למעלה ממיליון ש"ח לפארק הלאומי שנמצא בשטחה ובכל זאת לאורך השנים ניסו לתרץ מדוע ראוי שתושבי העיר ישלמו את הכניסה.

אז כאמור, בעירייה דאגו לפנק את תושבי העיר בכניסה חינם, והנה ההודעה המלאה של עיריית אשקלון הערב:

" חדש ובלעדי לתושבי אשקלון: כניסה ללא תשלום לגן הלאומי אשקלון

הסכם שנחתם היום (שני) בין עיריית אשקלון לרשות הטבע והגנים מביא עמו מספר בשורות משמעותיות לתושבי אשקלון, העיקרית שבהן היא כניסה ללא תשלום לגן הלאומי אשקלון לתושבי אשקלון בלבד, ברגל ו/או ברכב, בכל יום בשנה, בהצגת תעודה מזהה. הכניסה חינם לגן כוללת, מטבע הדברים, גם את הכניסה לחוף הרחצה המוכרז של הגן הלאומי וכן את הכניסה לאלפי תלמידות ותלמידי גני הילדים ובתי הספר המקיימים פעילויות חווייתיות וחינוכיות בשטח הגן.

בשורה חשובה נוספת היא בניהול המשותף של התיאטרון ולפי ההסכם שנחתם, במסגרתו יתופעל ויתוחזק על ידי העירייה. בהתאם לזאת, תמשיך העירייה בקיום אירועים ופסטיבלים בתיאטרון, בדומה לפסטיבל בריזה שהתקיים במקום באוגוסט האחרון ומשך אליו עשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. בנוסף לזאת, במסגרת ההסכם החדש תוכל העירייה לקיים אירועים בשעות פעילות הגן וכן מעבר לשעות פעילות הגן לרווחת תושבי אשקלון.

כזכור, בשנה החולפת עובר הגן הלאומי אשקלון מהפך של ממש בשיתוף רשות הטבע והגנים ועיריית אשקלון. כך למשל חודשו כל שבילי הגישה ההיקפיים בגן, הן להולכי רגל והן לרכבים, התיאטרון חודש ושודרג על מנת לקיים בו אירועים ופסטיבלים המוניים, כאמור, כפי שהיה בפסטיבל בריזה האחרון, התווסף ריהוט רחוב ברחבי הגן לנוחיות המבקרים והבזיליקה הרומית העתיקה עוברת עבודות שחזור ושימור שישיבו לה את האותנטיות והקסם כאתר היסטורי עתיק ומפואר. נזכיר עוד כי במשך שנתיים ברציפות, עמד הגן הלאומי אשקלון בראש רשימת הגנים המתויירים בישראל, עם למעלה מ-650 אלף מבקרים.

הגן הלאומי אשקלון, צילום: אדי ישראל, דוברות עיריית אשקלון

בעירייה וברשות הטבע והגנים מעריכים כי הבשורות החשובות והמשמעותיות הללו יזניקו עוד יותר את הגן הלאומי אשקלון ויחזקו את מעמדו התיירותי וההיסטורי, בקרב תושבי אשקלון בפרט ואזרחי ישראל בכלל.

החתימה הרשמית על ההסכם תתקיים בהמשך החודש. כניסה ללא תשלום בתוקף החל ממחר, שלישי, 30.05.23".

לאחר שקראנו את ההודעה ושמחנו שתושבי העיר יוכלו להכנס לחוף מוכרז ללא עלות ( נזכיר, שלחופי הארץ הכניסה חופשית במילא ואסור למנוע מאזרחים להכנס לחופים ) בו יש שירותי הצלה תחת פיקוח של עיריית אשקלון, לצד הכניסה החינם, החלטנו לבדוק מול רשות הטבע והגנים אם באמת גילו נדיבות רחבה למען תושבי אשקלון לפתע והנה, איזה כיף שיש שנת בחירות, התשובה של רשות הטבע והגנים: " העירייה משלמת עבור הכניסות של התושבים ( סבסוד) , התשלום לפי שווי ממוצע כניסות שנתי ומתבצעת ספירה לצורך בקרה. ההסכם ל-5 שנים".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן