הלכה יומית לע״נ חיים לוגסי ז״ל בן רחל שתח״י ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל

כל השונה הלכות בכל יום … לע״נ חיים בן רחל, לע״נ סול בת חנה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל . לרפואת עדנה בת ז'נט ולזיווג הגון עבור חיה פייגא בת פעשא מרים.

מהלכות לשון הרע

מותר לשבח אדם ברבים במקום שהשומעים אינם מכירים אותו ויש להניח כי לא יגנוהו.

ראוי מאוד להתרחק מחברת אנשים הנוהגים לפרט מעלותיהם של זולתם, כמעט בלתי נמנע שבין הדברים לא יוזכרו גם חסרונות ומגרעות. דבר זה אמור אף כאשר השיחה נסובה על מעלותיהם של תלמידי חכמים.

מהלכות שבת

מלאכת קוצר

ענף תלוש עם פירות, מותר לתלוש ממנו פירות כשם שמותר לתלוש ענבים מהאשכול. וכן בשמים תלושים מותר לתלוש מהם ולחלק לאחרים. ואם הבשמים קשים נכון לחותכם ביד ולא בסכין (שמא שכשחותך בסכין, יחתוך יפה לעשות קיסם לחצוץ שיניו ונמצא מתקן כלי).

הלכות הנהגת הבוקר

חיים לוגסי ז"ל

ט. מיד כשיעור משנתו יעיד על עצמו אמונתו בבורא יתברך, ויאמר: "מודה אני לפניך וכו"'. ויפסיק בין תיבת בחמלה, לרבה אמונתך. ואף שעדיין לא נטל ידיו ויש עליהם רוח רעה, אפילו הכי מותר לומר מודה אני. וגם אם יש לכלוך בחדר ואי אפשר לומר שם דברי תורה, אפילו הכי יאמר נוסח מודה אני. והאשה אומרת מודָה אני [הדל"ת בקמץ]. ויש המקפידים ליטול ידיהם מיד עם הקיצם משינתם, קודם שילבשו את מלבושיהם, ומעיקר הדין על פי הגמרא והפוסקים מותר ללבוש את המלבושים קודם הנטילה, ולילך להתפנות לצרכיו, ואחר כך יטול ידיו. והמחמיר כהזוה"ק ליטול ידיו עם הקיצו משינתו, תבוא עליו ברכה. [שו"ת יביע אומר ח"ה סי' א', ובתוספת בילקוט יוסף החדש, מהדורת תשס"ד, ספר על הלכות השכמת הבוקר עמוד פח, ומהדורת תשמ"ה, עמוד ז', ושאר"י עמו' ב].

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן