דרמה: האם הכרעת הדין במשפטו של שמעוני לפני ביטול וזה ישפיע גם על רה"מ נתניהו?: משפטנים: " זה אומר שהוא יקבל זיכוי מלא "

דרמה בתיק שמעוני, עורך הדין מנחם רובינשטיין חשף אתמול כי גילה שהשופטת לימור מרגולין יחידי, דנה בעניינו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני למרות שהמינוי שלה בבית המשפט המחוזי פקע.

נציין שבמידה ויימצא שטענותיו של עו"ד רובינשטיין אכן מדוייקות, זה עשוי להשפיע גם על שאר הנאשמים בתיק, יואל דוידי, משה פונטה ועופר שמעוני.

 

בדבריו למערכת אמר עו"ד רובינשטיין: " המינוי שלה פקע והיא המשיכה לשבת בדין עוד שנתיים וחודש אחרי פקיעת המינוי שלה. זה פורסם גם ברשומות של בית המשפט.

אחרי הכרעת הדין נדלק לי אור אדום והתחלתי לבדוק את הדברים ואז הסתבר שהיא מונתה מינוי זמני לשנה שהסתיים בדיוק בחודש בו התחילה לשבת בתיק, ו3 שבועות לפני תום המינוי היא התחילה לשבת בתיק.

התיק הועבר אליה משופט בשם מרדכי לוי בצורה מאוד תמוהה והיא ישבה ודנה בתיק בלי מינוי של שופטת מחוזית. המינוי שלה תם.

על פי סעיף 10 לחוק בתי המשפט, מינוי זמני הוא לשנה בלבד ואם אין מינוי של קבע אין שום אפשרות להאריך אותו והיא צריכה לחזור להיות שופטת שלום או לפרוש.

" כל הישיבה בתיק והכרעת הדין היא בניגוד לחוק, היא נכנסת למה שהמשפט קורא לו עקרון הגיליוטינה. בדקתי את הדברים על כל התולדות שלהם כולל פסיקת בית המשפט העליון ופניתי להנהלת בתי המשפט כבר לפני כמעט חודש ולא ענו לי בפעם הראשונה והשניה והבנתי שהמערכת נמצאת באיזושהי בעיה, כי אחרת היו משיבים לי ישר פשוט ולעניין.

 

לאחר מכן פניתי לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה מפורטת על פני למעלה מעשרה עמודים, עם הפניה לכל מראי המקום והפסיקה הרלוונטית ואמרתי לו: " אני רוצה לדעת את כל ההשתלשלות מאחורי הקלעים, מי מינה אותה ולכמה זמן ולמה. ואני סבור שהמינוי שהיא ישבה שלא בדין, ולכן הכרעת הדין כאן בטלה מעיקרה. עד כה לא קיבלתי תשובה. במקביל, פניתי לשופט שאליו הועבר התיק וביקשתי שימתין עם קבלת הדיון עד תקובל החלטה על ידי בית המשפט המחוזי, כאשר אני לא שולל אפשרות לפנות לבג"צ ואמליץ ללקוח שלי להגיש עתירה לבג"צ.

כבר היה לזה תקדים?

בוודאי שהיו כמה תקדימים בטח, לא בהיקף הזה ולא בחומרה הזאת. נוצר מצב שהוא לא יעלה על הדעת, ששופטת יושבת שנתיים וחודש כאשר היא כבר לא שופטת מחוזית, המינוי שלה בטל והסתיים. "

 

איתמר שמעוני לאחר הדיון בצאתו מבית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: אודי דוד בן דוד

עו"ד תמר קידר הוסיפה כי: " ככל שמינוי שופטת מרגולין הסתיים לפני שהיא החלה לדון בתיק, הרי שהכרעת הדין נעשתה בחוסר סמכות. לעומת זאת, אם היא החלה לדון בתיק, ובזמן שהחלה, המינוי שלה היה בתוקף – הרי שגם אם הסתיים המינוי יום אחרי שהחלה לדון, היא מוסמכת לדון עד הסוף. ראו לעניין זה: סעיף 15 לחוק בתי המשפט :

(ב) שופט שהחל בדיון ותקופת מינויו לכהונה נסתיימה מחמת מינוי לערכאה אחרת, או משום שנסתיימה תקופת כהונה בפועל או משום שנסתיימה תקופת כהונתו כשופט בית המשפט לעניינים מינהליים או כשופט המחלקה הכלכלית לפי סעיף 42ד, יהיה מוסמך לסיים את הדיון שהחל בו.

"

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן