בהמשך לכתבה הקודמת שכותרתה: "פעוטון הבלהות: " תתפוצצי לא מרימה אותך", "קרציה" ועוד אמירות מגננת בפעוטון באשקלון" הנה תגובתו המלאה של פרקליטה של הגננת

עו"ד איתמר כהן: "דם נקיים נשפך. פתאום קם לו אדם ונוטל לעצמו את תפקיד השוטר, השופט והתליין"

בהמשך לכתבה הקודמת שכותרתה: "פעוטון הבלהות: " תתפוצצי לא מרימה אותך", "קרציה" ועוד אמירות מגננת בפעוטון באשקלון" ( בלחיצה על שם הכתבה ניתן לצפות בה, כמובן שהכתבה לא תוסר מהאתר ) הנה תגובתו המלאה של פרקליטה של הגננת, עורך דין איתמר כהן , לא נגענו:

מרשתי הינה אשת חינוך לגיל הרך מזה עשרות שנים, גננת מוכרת וידועה בעיר אשקלון, המנהלת גן ילדים פרטי. לאורך השנים, עברו תחת ידיה הרחומות והנאמנות של מרשתי מאות רבות מילדי העיר אשקלון. ילדים אלה, אותם גידלה וטיפחה מרשתי בנאמנות, במסירות ובאהבה אין קץ, מהווים עדות גל-עד לאות ולמופת על אישיותה האצילית והכבירה של מרשתי.

מוטב היה להם, למפיצי הדיבה כלפי מרשתי, אלמלא היתה ידם הרצחנית קלה על ההדק.

לא-זו-אף-זו, אלא שאותה האחראית להפצת הקלטת, לא טרחה לציין בהגינות מינימלית ומתחייבת, כי המדובר הוא בהקלטה ישנה שבוצעה לפני שנים רבות (8 שנים!), ואשר נסיבותיה מתבררות כעת בבית-המשפט במסגרת תביעת דיבה שהוגשה מטעמה של מרשתי. הנה כי כן, בדרך של מרמה, מקבל הציבור רושם מובהק וחמור, כאילו ההקלטה הינה אירוע "טרי" אך מהאחרונה, וכי חֵלֶף עבודתה הנאמנה כגננת מסורה, עסוקה מרשתי בביצוע "פשעים" כנגד ילדים רכים. חלילה וחס.

 

וראה: אף כאשר הפצירו חברים ברשת החברתית באותה מפיצת ההקלטה לסייג את דבריה ולהימנע מהעלאת הקלטה ישנה זו – המתבררת בהליך משפטי, סירבה מפיצת הקלטת להוריד את הקלטת מהפיד בפייסבוק, ולכל הפחות, סירבה לציין כי ענין לנו בהקלטה ישנה נושנה שאינה מהעת האחרונה. האם כך נראית דרכו של מי שרודף צדק?! ברור שלא! לא בדאגה לילדים ושמירה על חייהם – עסקינן, כי אם באדם חדל אישים, גיבור מקלדת, הצמא לדם נקיים עסקינן!

 

אבהיר את המובן, כי גם מרשתי, כמו כל אחד ואחת, חפצה בחיים שלמים, שקטים ושלווים. כאלה שבהם כל המושגים החשובים של החיים בהירים. אין שאלות באמונה, אין חולשות בקיומה של מצווה, אין תהיות אודות מקומה של האהבה, יש די זמן לעבודה בגן הילדים ולמשפחה. חיים שבהם הפנים מוארות, הנשמה זורחת. חיים שאין בהם כאב וייסורים שדברי בלע כמו אלה שהופצו ומופצים בקלות, ובכלל זה באתרכם, ואשר גרמו וגורמים למרשתי – נזקים קשים בלי כל התלבטויות מוסריות.

 

לא ברור מדוע זה, בחרה אותה מפיצת קלטת לפרסם רכילות ולשון הרע בדרך המבוססת על זדון הגורמת טרגדיה?! מדוע עוד בטרם פרסמה את הדברים לא שקלה בדעתה לפנות למרשתי ולו מטעמים של צדק נחזה, לשם בירור, אנושי, בסיסי ומתחייב של הדברים?! נשווה בנפשנו אפשרות שהייתה ממרשתי מסבירה את האירוע, באופן אשר ייתכן והיה מטיל ספק, ולו קל שבקלים, שמא הדברים המובאים בקלטת ערוכים?! או שמא נאמרו בהקשר אחר שאינו כלפי ילדים?! האם גם במקרה כזה – הייתה ממהרת אותה האחראית לפרסום הקלטת לשלוח יד בשמה הטוב ובנפשה האומללה של מרשתי – ולפרסם דברים עַקרים וחסרי כל-ביסוס המתבררים בימים אלה במסגרת הליך משפטי?!

בית משפט השלום אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

האם יעלה על הדעת, כי על בסיס פרוטוקול בדיון קדם משפט ואשר לאדם מן הצד אין היכולת להבין את הקשרי הדברים האמורים בו, יהיה ביד מי הרשות לעשות שפטים בשמה הטוב של מרשתי – ולהזהיר, כביכול, מפניה ומפני הדומים לה?! להזכיר: אין זה פסק-דין, אין המדובר בהחלטה שיפוטית, כי אם בפרוטוקול מדיון שככל הנראה הגיע לידכם מהנתבעת החוששת מהמשכם של ההליכים המשפטיים, תוך ניסיון נואל – לחרוץ את דינה של מרשתי – בדרך של כותרת עיתונאית מקוממת לכתבה שהתפרסמה באתרכם.

מדוע זה נהגה כך אותה "שומרת הטף" כפי שהיא מגדירה עצמה? רק לה הפתרונים.

ייאמר:

איש אמונה חי בתוך מצוקה קיומית. הוא מתבונן על העולם – ולפעמים הוא תוהה. כיצד מתיישבת דרך כמו זו בה נקטה מפרסמת הדיבה, עם המוסר הטבעי שלנו?! שעה שרוב האנשים מעדיפים שלא להסתכן בשפיכת דם נקיים על לא עוול בכפם, דווקא היא, ניגשה אל הערפל הזה בעיניים פקוחות למחצה. כמה חבל.

כך, במחי יד, בסכין קרה, מבלי הרהור מתחייב – "סוף מעשה במחשבה תחילה", ננעצים דברי דיבה, שטנה ושנאה, בשמה הטוב של מרשתי ובמפעל חייה, וכל-זאת, שעה שהאנשים מפרסמי הדיבה אין להם כל היכרות אישית עם מרשתי, מעולם לא פגשו בה, ולחילופין, מעולם לא הפקידו תחת משמרתה הטובה וידה הרחומה – ילדים.

לשון הרע – שפיכות דמים של ממש, שנאת חינם על-חינם.

חרב הלשון החדה פעלה את פעולתה ודם נקיים ניגר כמים. כתוצאה ישירה מהפצת דברי הדיבה וחרף עמלהּ הרב של מרשתי, לאורך שנים רבות, בבניית שמהּ הטוב, דברי הדיבה המופצים פגעו במרשתי פגיעה קשה שהורגשה ומורגשת היטב, למרבה הצער, במשלח ידה ובמטה לחמה של מרשתי.

נדגיש: לא אזרחות טובה ולא טענות כדוגמת "אמת דיברתי" – עמדו מאחורי הפצת דברי הדיבה כנגד מרשתי. אטימות ושרירות, אכזריות ושנאת חינם – בלתי ניתנים להכלה, הם המהווים, למרבה הצער, מצפן אנטי-מוסרי ואנטי-אנושי לאותם מעשים חמורים של הפצת דברי בלע. בחוסר רשות וסמכות, דם נקיים נשפך. פתאום קם לו אדם ונוטל לעצמו את תפקיד השוטר, השופט והתליין! מי שַׂמם?!

במקרה דנן, לדברי לשון הרע שקיבלו לדאבון לב פומבי, ישנה משמעות חמורה כפולה, וזאת משום שלהוי ידוע הוא שהציבור מתייחס ברצינות רבה ובאימה יתירה לכל שמועה, קלה כחמורה, אודות התעללות בילדים ופגיעה בהם, בייחוד במסגרות חינוכיות של גני ילדים וכיוצא בזה. כך שאין דין הפצת דברי דיבה כנגד מרשתי בגין תפקידה ותפקודה כגננת ומחנכת בישראל, כדין כל מקרה אחר של לשון הרע. ברור לכול, כי כל מילה שלילית ו/או רמיזה קלה בעניין שכזה, עשויות לגדוע מטה לחמו של אדם ולהביא לפגיעה קשה ואנושה בשמו הטוב, שספק רב, אם בכלל, ניתן יהיה לשקמו, בדיוק כפי שקורה כעת בענייננו, למרבה הצער והתדהמה.

 

זאת לדעת: מרשתי הגישה את תביעתה לבית-המשפט בעיניים פקוחות ותוך ידיעה ברורה כי בבית-משפט אין סודות, הכל יצוף, הנסתר יהיה לגלוי, והעובדות, כולן, תתבררנה. והוא אכן אשר נאמר בבית-המשפט ואף מצוטט בפרוטוקול אותו הבאתם. חרף זאת וכשהיא דבקה באמת המהווה נר לרגליה, ללא פחד וללא מורא, יצאה מרשתי לאור השמש תוך שהיא סמוכה ובטוחה, כי בסוף בירורה של התובענה היא תצא בע"ה כשידה על העליונה!

 

זאת ועוד: ברור הוא, כי פרסומה של הקלטת ברשת, לא בא, אלא בכדי להפעיל על מרשתי לחץ פסול, על-מנת שתחדל מההליכים המשפטיים כנגד אותה נתבעת – מקליטת הקלטת, וכמו גם, למנוע ממנה הגשה של תובענה צפויה, נוספת, בימים הקרובים, כנגד נתבעים נוספים העושים שימוש באותו חומר רכילותי, זול ושקרי, שכל מטרתה אינה אלא כדי לפגוע במרשתי, במטה לחמה ובמשפחתה – על לא עוול בכפם.

 

יודעת הנתבעת, כי בקרוב יהיה עליה להתמודד מול עשרות עדויות העשויות להפריך את דברי הדיבה אותם הפיצה, ומשאין בידה דרך חוקית ולגיטימית להסביר את מעשיה החמורים ולהניח את הדעת, בחרה, ככל הנראה, להפיץ באמצעות צדדיים שלישיים את אותה קלטת – אשר ערכה, משקלה ואמיתותה עוד יתבררו במסגרת הליך ההוכחות הצפוי, כשתקוותה הנלוזה היא, שהרשת החברתית תתגייס לעזרתה והאווירה הציבורית תרתיע את מרשתי מלהמשיך בהליכים המשפטיים כנגדה.

 

יובהר איפוא: לא די שמרשתי אינה נרתעת נוכח ניסיונות נואלים ואלימים אלו להטיל בליבה הטוב – פחד ומורך ואשר אחת דתם להיכשל, אלא שבכוונתה של מרשתי לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, בדבקות ובנחישות, כנגד אותם מפיצי דיבה, ללא חת וללא מורא, וכשהיא חדורת אמונה שלמה בניקיון כפיה וגדוּשה באהבה ובמסירות אין קץ לילדי ישראל, עבורם היא משמשת כמחנכת ואם, זה עשרות שנים".

הערת המערכת: פרוטוקול הדיון לא הגיע למערכת בשום צורה ו/או קשר מצידה של הנתבעת כפי שנרמז / נאמר על ידי פרקליטה של הגננת 🙂 ( וכמובן יש לנו גם הוכחות לכך ) 

להצטרפות לקבוצת העדכונים השקטה של עדכוני אשקלון ולדעת כל מה שקורה בעיר לחצו כאן

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן