אחרי שבעירייה השקיעו ביחצ: הממשלה חזרה בה מההחלטה למגן

לאחר מאבק ממושך של תושבי אשקלון באמצעות עורכת הדין תמר קידר, וללא כל סיוע מעיריית אשקלון, בגצ הכריע כי העיר אשקלון תמוגן.

בעירייה לא ממש אהבו את ההישג של קידר וניסו לשנות את התוצאה באמצעות יחצ עם משרדי הממשלה, ואפילו הוציאו הודעה לפיה כביכול הממשלה החליטה להעביר לעיר תקצוב, זאת למרות שהדבר נעשה רק אחרי הכרעת הבג"צ שהוגש על ידי קידר.

בעקבות ההתערבות שהביאה לפתע ל"החלטת ממשלה" הוחלט שצריך כעת לעדכן את התנאים ולמעשה ההחלטה לא יוצאת לפועל לפי הודעת הממשלה, וזאת עד להודעה חדשה.

בשביל שתושבי העיר יידעו מה העיר הפסידה בעקבות התעלול הלא מקובל של העירייה, הנה הודעה מפורטת שיצאה בזמנו כ"הישג" של עיריית אשקלון, עם כל התקציבים שלבסוף כאמור לא מגיעים לעיר אשקלון, תראו מה הפסדנו:

הים והעיר אשקלון מהאויר, צילום אדי ישראל
צילום: אדי ישראל, דוברות עיריית אשקלון

*דוברות עיריית אשקלון:*

*החלטת ממשלה חסרת תקדים למען העיר אשקלון:*
*כ-850 מיליון שקלים לחיזוק תחומי הביטחון, החינוך, הרווחה, התחבורה, איכות הסביבה ועוד*

*״יש לנו מחויבות מיוחדת לגבי העיר אשקלון. ההחלטה הזאת היא החלטה משמעותית ובוודאי לא האחרונה״, אמר ראש הממשלה*

היום (ראשון) קיבלה ממשלת ישראל, בישיבתה השבועית, החלטה להמשיך את חיזוק העיר אשקלון (בהמשך להחלטות הממשלה 658 ו-1278) על ידי הענקת תקציבים חסרי תקדים בהיקף של 854 מיליון שקלים לתחומי הביטחון, החינוך, הרווחה, התחבורה, איכות הסביבה ועוד כאשר כ-600 מיליון מהם יוקצו לטובת קידום וסבסוד תוכניות בתחום ההתחדשות העירונית כמענה נוסף למיגון בשכונות הוותיקות.

ההחלטה התקבלה במטרה להמשיך ולחזק את החוסן החברתי-ביטחוני של תושבי אשקלון שעומדים בחזית הטרור מרצועת עזה במשך למעלה מעשור ומפגינים עמידה איתנה וחוסן מעורר הערצה.

ההחלטה, הרביעית במספר בשלוש השנים האחרונות, תעניק לעיריית אשקלון סכומי עתק שינווטו ישירות לרווחת התושבים במגוון פרויקטים לשיפור איכות חייהם.

*ראש הממשלה בנימין נתניהו:*
"יש לנו משימה כפולה – האחת לטפל באויב והשנייה לטפל באזרחי ישראל.

אשקלון היא העיר הגדולה ביותר והקרובה ביותר לעזה. יש לנו מחויבות מיוחדת לגביה. ההחלטה הזאת היא החלטה משמעותית ובוודאי לא האחרונה".

החלטת הממשלה נועדה להעצים את תושבי אשקלון וחיזוק החוסן האישי והקהילתי, באמצעות הגברת הביטחון האישי והקהילתי והעצמת תושבי העיר אשקלון, תגבור פעולות החינוך והעצמת צעירי העיר אשקלון; פיתוח כלכלי-חברתי של העיר אשקלון באמצעות פיתוח מנועי צמיחה ואנרגיות מקיימות והתייעלות אנרגטית כמנוף לפיתוח; פיתוח ושדרוג תשתיות באמצעות פיתוח תשתיות תומכות דיור, לרבות תשתיות תחבורה, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי ופיתוח ושדרוג תשתיות סביבתיות והעצמת תושבים וחיזוק רשתות התמיכה הקהילתיות.

הגברת הביטחון האישי והקהילתי

* תגבור ומימון יחידת השיטור העירוני
* הרחבת תוכניות הרשות למניעת אלימות, וכן למאבק בשימוש בסמים ואלכוהול בעיר אשקלון, ובכלל זה הרחבת המערכים הטכנולוגיים למניעת אלימות במרחב הציבורי

חיזוק החוסן האישי ורשתות תמיכה קהילתיות

* שעות טיפול פסיכולוגי, שעות ייעוץ חינוכי-רגשי למתן מענים רגשיים לילדים וכן תמיכה להורים ולצוותי הוראה בעיר אשקלון. זאת, עבור חיזוק חוסן התלמידים וצוותי החינוך וכן עבור הדרכה ותמיכה במערך המטפל בשדה החינוך בעיר לשנות הלימודים ה'תשפ"ד-ה'תשפ"ה

* קיום פעילות תומכת או טיפולית לחיזוק החוסן, שהיא פרטנית או קבוצתית, עבור תלמידים וצוותי מוסדות החינוך לשנות הלימודים ה'תשפ"ד-ה'תשפ"ה

תגבור החינוך

* תגבור פעילויות בית ספריות בעיר אשקלון עבור שנות הלימודים ה'תשפ"ד-ה'תשפ"ה

* תגבור פעילויות חינוך בלתי פורמלי, ובתוך כך גם יוזמות חינוכיות וקהילתיות להעצמה חברתית-רגשית עבור שנות הלימודים ה'תשפ"ד-ה'תשפ"ה

חידוש, עיצוב, פיתוח חצרות, ושדרוג ופיתוח סביבות למידה חדשניות במוסדות החינוך בעיר אשקלון

תשתיות תומכות דיור

* ביצוע תשתיות-על תומכות דיור בעיר אשקלון כגון:

תשתיות תחבורה

* חשמול והשלמת פרויקט הקמת התחנה המרכזית אשקלון
* קידום קול קורא "שותפים לדרך" לטובת פרויקטי בטיחות תחבורתיים

שמירה על הניקיון

* ביצוע פעולות של חינוך סביבתי בעיר אשקלון

* רכישת ציוד ואמצעי מחשוב וטכנולוגיות לביצוע פיקוח, ניטור, שליטה ובקרה של מפגעי פסולת ומניעתם בתחומי העיר אשקלון, כולל ממשק עם המוקד העירוני ו/או כל פעולה הנדרשת להשגת מטרות אלה

* הקמת תשתיות למערך איסוף נפרד לפסולת גושית בעיר אשקלון

* הקמת מתקן לטיפול בגזם עירוני, והקמה והפעלה של מערך לניהול הגזם העירוני בעיר אשקלון

מוכנות הרשות המקומית לחירום

היערכות לטיפול בסיכונים סביבתיים וטיפול באירועים סביבתיים בשעת חירום בתחומי נפת אשקלון

שיפוץ מקלטים ציבוריים ומשותפים

שיפוץ מקלטים משותפים בעיר אשקלון, בהתאם לסדר עדיפות שיקבע על ידי פיקוד העורף ולהוראותיו

שיפוץ ושדרוג המקלטים הציבוריים בעיר אשקלון, שאינם תקינים לשימוש מיידי בשעת חירום וכן סיוע ברכש של מרכיבי ביטחון הכוללים גנרטורים, נגרר חילוץ, מכשירי קשר, רכבי ביטחון, ציוד חירום אישי לעובדי העירייה ומשאבות מים

התחדשות עירונית כמענה משלים למיגון

לאור המצב הביטחוני המורכב ואיום הטילים איתו מתמודדת העיר אשקלון, בשים לב לגידול המשמעותי בעיר בשנים האחרונות, וכדי לתת מענה לשכונות הוותיקות בעיר מתוך רצון לקדם הליכי התחדשות עירונית בשכונות אלו, גם באזורים שבהם הכדאיות הכלכלית איננה מספיקה לקידום התכניות, ולצורך מתן מענה מלא לבקשות העירייה ייקבע מנגנון לקולות קוראים לסבסוד פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר אשקלון שאין בהם כדאיות כלכלית.

בין היתר, ישודרגו חישוב רכיבי הקרקע ושיעור היטל ההשבחה."

בניגוד לאמור בהודעה של העירייה, היום הודיעו בממשלה כי תושבי אשקלון למעשה לא יקבלו סיוע במיגון העיר וכתבו: "

הודעה זו תקפה עד למועד הסרתה"

עו"ד תמר קידר שקיבלה את הפרטים הודיעה ששוב תעתור לבגצ על מנת שהפסיקה לטובת תושבי העיר אכן תצא לפועל

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן