הזיה באשקלון: כמעט כל חבר קואליציה הפך למשנה לרה"ע ומי אמר "מועצת פשע ורשע"

אין יותר חותמת גומי. חברי האופוזיציה החדשים פועלים לסדר. צילום: אשקלנייעס

הערב התקיימה הצהרת האמונים של חברי מועצת העיר אשקלון, קצת פחות מחודש לאחר הבחירות לראשות והמועצה

בעבר, עד שהפוליטיקאים היו שוכחים את ההבטחות לבוחרים היה חולף פרק זמן של כמה חודשים לפחות, אולם באשקלון נראה שיש מי שממהרים לתפוס תארים שונים וכבר שכחו את מה שהבטיחו, ממש לא מזמן.

יש גירעון לעירייה ואין תקציב למיגוניות? יש תקציב לסגני רה"ע בשכר והאם משרד הפנים יאשר?

במסגרת ישיבת מועצת העיר היום, חברי המועצה התבקשו לאשר את שכרם של סגני ראש העירייה אולם עו"ד תמר קידר, עו"ד איתי סהר, אוה טוטאי ויוסי פרטוק חברי האופוזיציה הודיעו שאין בכוונתם לתמוך במהלך כל עוד שהעירייה בגירעון והם נגד חגיגות שכר על חשבון התושבים.

דבריהם מגיעים לאחר חוזר מנכ"ל משרד הפנים שהודיע כי במידה ורשויות נמצאות בגירעון, יידרש אישור מיוחד על מנת לאפשר חלוקת תפקידים בשכר לעירייה, פרט לראש הרשות.

 

איתי סהר ביקש לדעת מה הגירעון של העירייה, לאחר שבשנה החולפת נערכו חגיגות רבות מהתקציב, ולמרות האזהרות הרבות טרם הבחירות, היו מי שהמשיכו לאפשר את הדברים האלו וכעת מנסים לאמוד את הנזקים בעיר.

נושא נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא חוסר המיגון בעיר, ואם אין תקציב למיגון התושבים לא ברור מאיפה מגיע לפתע המקור התקציבי לחלוקת ג'ובים בשכר לחברי מועצה.

דוברת עיריית אשקלון או דוברת תומר גלאם? למה גרינבלט לא כתבה מילה על חברי האופוזיציה?

כמו כן, בהודעת דוברת עיריית אשקלון, דנה גרינבלט שאמורה לדברר את העירייה אך משום מה מתעלמת מחברי האופוזיציה ושולחת תמונות בהם לא רואים את חלקם והם גם לא מוזכרים בהודעה שיצאה מטעם דוברות העירייה שאמורה לשרת את תושבי העיר ולא את ראש העירייה לבדו.

אין יותר חותמת גומי. חברי האופוזיציה החדשים פועלים לסדר. צילום: אשקלנייעס
אין יותר חותמת גומי. חברי האופוזיציה החדשים פועלים לסדר. מועצת העיר אשקלון, צילום: אשקלנייעס

חברי המועצה מטעם סיעת ש"ס יצאו מיד לאחר הצהרת האמונים ולא נשארו לישיבה, חבר הסיעה אברהם עשור הגדיר את המועצה החדשה כ"מועצת העיר של פשע ורשע" והעלה פוסט נוקב על כך בסטטוס שלו בווטסאפ. עוד הוא הוסיף מבלי לפרסם שם כי יש בעירייה אדם מושחת שלא קם מושחת ממנו והבטיח פרטים נוספים בהמשך.

הזיה: כמעט כל חבר קואליציה הוא משנה לראש העירייה

הנה לפניכם רשימת התפקידים החדשה לחברי הקואליציה, כפי שהם אישרו בעצמם לפי הודעת הדוברות: סגנית מ"מ ראש העיר בשכר, סופה ביילין, סגנית מ"מ שנייה לראש העיר בשכר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר בשכר, שי עמירה וסגנית ראש העיר בתואר (ללא שכר), שרה זכריה.

בנוסף, יחזיקו ממלאי מקום ראש העיר וסגני ראש העיר בתיקים הבאים: סופה ביילין – ממונה על מנגנון העירייה, ממונה על אגף קליטה ועליה, ממונה על תחום קשרי חוץ, ממונה על תחום תרבות וספורט במגזר יוצאי חבר העמים; מיריי אלטיט – ממונה על מינהל הנדסה, ממונה על החינוך הבלתי פורמלי (תנו"ס) ומרכזים קהילתיים, ממונה על שימור אתרים בעיר אשקלון, ממונה על קידום ומעמד האישה וממונה על הרשות לביטחון קהילתי; שי עמירה – ממונה על איכות הסביבה וממונה על הספורט; שרה זכריה – ממונה על ארגון הגמלאים העירוני.

כמו כן, אושרו מחזיקי התיקים הממונים על התחומים הבאים: עו"ד שי רובין – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על מסחר ותעשייה והתחדשות עירונית; מר אבשלום יעקובי – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החינוך החרדי ועל מורשת ישראל בתרבות התורנית; עוה"ד הגב' חן וישניה – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החינוך לגיל הרך; מר עזרא עוזר – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החופים; מר עמיחי סיבוני – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על חינוך דתי לאומי; הגב' לילי קידר – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על התיירות בעיר; מר גבריאל טיגבו – חבר המועצה וממונה על הקהילה האתיופית ועל האירועים; מר אושרי פדלון – חבר המועצה והממונה על תרבות תורנית ועל הנוער החרדי; מר משה אטיאס – חבר המועצה והממונה על תיק הצעירים.

בסיום הישיבה אמר חבר מועצת העיר איתי סהר: " מברך על השבעת מועצת העיר החדשה, תראו ענייניות ואומץ לב ויחד נראה שהספינה החשובה שנקראת אשקלון מפליגה בע"ה בכיוון הנכון

הערב הושבעה מועצת העיר החדשה. מודה לכ-16,000 תושבי אשקלון שיצאו להצביע וחיזקו אותנו בבחירות האחרונות, שותפתי אווה טוטאי ואני יושבים במועצת העיר כנציגי הסיעה השלישית בגודלה במועצה בזכותכם ואני מוכן לרוץ בשבילכם עוד מאה מערכות בחירות – שיתחילו מצידי גם עכשיו

מיהרה מועצת העיר וכבר בערב השבעתה העלתה על סדר היום סעיפים בעלי משמעות תקציבית מה שאילץ אותנו להתנגד, לא לשכר או ללזהות האנשים אלא לעובדה שיש חשיבות גדולה וגם חובה בחוק להסביר שהעירייה יכולה לעמוד בסעיפים הללו מבחינה כלכלית.

הרי רק לפני מספר שבועות שמענו את מהנדסת העיר בחוות דעת מחייבת (שהוגשה לוועדה המחוזית) חוזרת על מה שאנחנו אמרנו כבר הרבה מאד שנים באופוזיציה – פנינו לגירעון משמעותי ועל פי מהנדסת העיר – כבר בשנת 2024 יעמו הגירעון על 100 מליון ₪.

לכן – למרות החגיגיות – היה לי חשוב לעמוד על כך שאת אישור התקציב יש לעשות בהקדם, ויש להציג לציבור את מצבה הכלכלי האמיתי של הרשות. מהנדסת העיר לא נכחה בישיבה ולכן לא ניתן היה לשמוע את דעתה.

ציינתי בדברים את המטרה לשמה הם נאמרו ואני חוזר עליהם פה: אני מצפה מהקואליציה להביא לישיבת התקציב וצמוד לתקציב דו"ח כלכלי שמראה לאן פנינו מבחינה כלכלית. אם ישנו גירעון – יש להציג תכנית הבראה אם אין גירעון – יש להסביר מדוע נאמרו הדברים שנאמרו על ידי מהנדסת העיר ולמה כוונתה.

"אני מאחל לחברי המועצה בהצלחה, העיר אשקלון חשובה, כל אחד ואחת מכם המכובדים בקהל חשוב, מה אנחנו מציעים לילדינו חשוב, מה ההזדמנויות מה ההכנסה הפנויה – חשוב, אנחנו נקבע את גורל הדרום בעיר הזו ולכן אני מאחל לכם הצלחה – הצלחתכם הצלחתנו, וקחו טיפ שעבד טוב – תגלו אומץ לב ציבורי, תלכו עם האמת, תלכו עם השליחות הציבורית – ותראו ישועות. יושבת פה גם פאני שהראתה שהעצה הזו עובדת טוב. ההזדמנות להראות אומץ לב ציבורי בפעם הראשונה כבר הגיעה לפתחכם. את התקציב יש לאשר רק אם צמודה אליו תכנית הבראה או לחלופין – שינוחו את דעת המועצה שאין גירעון"

"מוכן לרוץ בשבילכם עוד 100 מערכות בחירות, שיתחילו מצידי גם עכשיו"

"ברכות על השבעת מועצת העיר החדשה. אני מבקש לפתוח בתודה, לכ-16,000 תושבי אשקלון שיצאו להצביע ביום הבחירות, קודם כל על שיצאו להצביע – אבל גם שחיזקו אותנו בבחירות האחרונות, בסופו של דבר יושבת פה שותפה שלי אווה טוטאי ואני, נציגי הסיעה השלישית בגודלה במועצת העיר.

אנחנו מודים לכם על זה, הכל בזכותכם ואני מוכן לרוץ בשבילכם עוד מאה מערכות בחירות – שיתחחילו מצידי גם עכשיו".

"אני מאמין בעיר הזו, אני מאמין בכם ובזכותכם אנחנו כאן – ואנחנו פה בשביל כולם. בשביל כל העיר אשקלון. אנחנו מאמינים שהדרך שלנו היא דרך נכונה ויש לנו את כל הסיבות להאמין ככה.

לאור האתגרים הגדולים שלפנינו, כמו שאמרתי המשימות גדולות. אם אני חושב שהצוות הזה הוא נכון – אתם יודעים את דעתי. אני מאחל לכם שתוכיחו שאני טועה. אני מאחל לחברי המועצה בהצלחה מהאופוזיציה ומהקואליציה אני מאחל לעיר אשקלון בהצלחה.

אני קורא לכם: בקדנציה הזו תנהגו בענייניות. גם אם הדברים באים מהאופוזציה תגלו אומץ לב ציבורי, תגלו יושרה, ויחד נראה שהספינה החשובה הזו שנקראת אשקלון מפליגה במסלול הנכון בע"ה"

"אני מבקש לאחר התודה לאנשי המטה ולמתנדבים הרבים שסייעו לנו בתקופת הבחירות, גם לסיים ברוח פורים איך אומרים – שהתקופה הזו תתאפיין בניצחון גדול, שהמזימה הרשעה של אויבנו תתהפך על ראשיהם, ובע"ה ניצחון גדול לחיילי צה"ל בצפון ובדרום שישובו כל חיילינו ושבויינו במהרה בריאים בגוף ובנפש ואני מאחל לנו עשיה פוריה לטובת העיר אשקלון והדרום ומדינת ישראל בכלל"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן