המאבק של אטדגי צלח – לאחר תשובת רשות החברות: רה"ע גלאם יצטרך להכריע – לעזוב את חברת החשמל או להישאר רה"ע אשקלון

לפני קצת יותר משנה חשפנו כאן בפורטל החדשות כי ראש העירייה תומר גלאם עדיין עובד של חברת החשמל, כשלמעשה הוא יצא לחל"ת מהחברה.

כזכור, בעיריית אשקלון הכחישו בזמנו שגלאם או בכיר כלשהו בעירייה נחשב לעובד חברת החשמל, גם בחל"ת, אולם מנגד חברת החשמל אישרה שגלאם לא עזב את החברה הממשלתית ולמעשה הוא נמצא בחל"ת עד שיחזור לעבודה בחברה.

לאחר התגובה, בעירייה כבר לא יכלו יותר להכחיש אולם סירבו בהתחלה לדון באם יש ניגוד עניינים והאם גלאם יכול להמשיך בחל"ת עם חברת החשמל עד שיחזור לשם כשבמקביל הוא עוסק בנושאים הקשורים לחברה בעיריית אשקלון עד שקם דיון ציבורי בנושא וחברי מועצה שהחלו לברר פרטים בנוגע להחלטה שלא לעזוב את חברת החשמל ולהישאר בחל"ת.

פעיל הציבור מייק אטדגי החליט לקחת את המושכות לידיים ובאמצעות עורכת הדין תמר קידר פנה לרשות החברות הממשלתיות, משם נמסר השבוע בתגובה לפניותיו כי אין העסקתו בחל"ת של גלאם בחברת החשמל כשבמקביל הוא ראש עיריית אשקלון, לא מאושרת.

במכתב שנשלח לעו"ד תמר קידר מרשות החברות הממשלתיות נאמר כי נעשו מאמצים לאתר אישור כלשהו להמשך העסקתו בחל"ת של גלאם , לרבות באמצעות חיפוש בארכיון אך ללא הצלחה.

בתשובת הרשות נמסר לעו"ד קידר: " הנדון: בקשה לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998

1 .בקשתך לקבלת מידע ("הבקשה"), בהתאם לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 ("חוק חופש המידע") בקשר למר תומר גלאם התקבלה ברשות החברות הממשלתיות ("הרשות") ביום .12.10.2021

2 .בבקשתך נתבקשנו להעביר את כל המידע, הבקשות, המסמכים, הפרוטוקולים, חוות הדעת המשפטיות ו/או כל מסמך אחר אשר אישר את החל"ת של מר גלאם, את הנהלים ו/או הנימוקים לחריגה מהנהלים לאישור החל"ת בעניינו של מר גלאם, וכל מידע לפי הארכת האישור נעשה כדין.

3 .לאחר בדיקה, עולה כי ביום 2016.11.3 רשות החברות אישרה לעובד מר תומר גלאם לשהות בחופשה ללא תשלום עד למועד 2018.10.31.

התשובה של רשות החברות הממשלתיות לעו"ד תמר קידר
התשובה של רשות החברות הממשלתיות לעו"ד תמר קידר

4 .מעבר לכך, יתר המידע המפורט בדרישתך אינו נמצא ברשות. הגורמים הרלוונטיים ברשות נקטו באמצעים סבירים ( ואף למעלה מכך ) בניסיון לאתר את המידע והחומרים המבוקשים בפנייתך. בין יתר האמצעים והפעולות שבוצעו כאמור, נערכה בדיקה של החומר המצוי במשרדי הרשות והוזמנו ארגזים בהם מצוי חומר הנוגע לחברה מושא פנייתך מארכיון הרשות".

כעת גלאם יצטרך להחליט אם הוא ממשיך עם חברת החשמל או עם עיריית אשקלון ובחברת החשמל הודו היום שהוא המשיך בחל"ת, למרות שלא קיבלו מענה של אישור מרשות החברות הממשלתיות.

מייק אטדגי שכאמור לקח את המושכות לידיים לאחר חשיפת מערכת אשקלנייעס אמר היום: " מדובר בפרשה מוזרה בה ככל הנראה רב הנסתר על הגלוי, כשבכל מקרה בנתונים הקיימים העניין למראית עין נראה גרוע. ההתחמקות של איל איזמן היועץ המשפטי של עיריית אשקלון שלא היה מוכן לחוות דעתו האם מדובר בניגוד עניינים או לא מוסיפה אש למדורה".

מייק אטדגי, "מדובר בפרשה מוזרה בה ככל הנראה רב הנסתר על הגלוי"
צילום: אדי ישראל, חשיפה בית הספר לצילום

מחברת החשמל נמסר בתגובה: " לאחר בחירתו מחדש של תומר גלאם לראשות עיריית אשקלון בבחירות שנערכו ביום 31.10.2018, פעלה החברה בהתאם לנהליה לאישור המשך תקופת החל"ת, והעבירה בקשה לאישור המשך החל"ת לרשות החברות הממשלתיות.

למרות מעקב ותזכורות שבוצעו מול הרשות, טרם התקבל מענה. מכל מקום, החברה פעלה בהתאם לנהלים באופן מלא והדוק".

למרות פניות המערכת, מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה לדברים.

תומר גלאם בסיור – צילום: דוברות עיריית אשקלון – צ/ אלדד עובדיה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן