אחרי חיפה, בית שמש וקרית ארבע – ניסיון הפיכה פוליטי גם באשקלון? I כל הפרטים

בניין עיריית אשקלון

אחרי שראו את ההצלחה הגדולה של חברי המועצה בערים בית שמש וחיפה, מסתבר שיש מי שמתכננים להרים מהלך דומה גם באשקלון.

תחילה אף אחד לא באמת האמין שיש סיכוי שמהלך כזה ייצא לפועל באשקלון, אך בכל זאת החליטו 2 חברי מועצה הנמצאים כיום בקואליציה בסיעות שונות, להריץ מהלך שבמידה ויצליח, עשוי לגרור הדים רבים בעיר בעוד ארבעה חודשים, רגע לפני העברת התקציב.

שני חברי הקואליציה החלו כבר בשיחות גם עם גורמים אחרים, קצת יותר משנתיים לבחירות לראשות העירייה, כחלק ממהלך שעשוי לקרוא תגר על השלטון של גלאם בעירייה, במועד שעשוי להיות שברירי עבור מי שירצו להמשיך ולאחוז במושכות בעירייה גם לאחר הבחירות הקרובות.

גורם ששוחח עם מערכת 'אשקלנייעס' סיפר בשבוע שעבר על המהלך שנועד להביא את המועמדים לראשות העירייה לעמדה טובה יותר רגע לפני הבחירות הבאות, כשעל פי התכנית הם מנסים לגייס רוב שיערוק לאופוזיציה או יפעל להערים קשיים על העברת התקציב הקרוב.

גורם בקואליציה ששוחח עימנו אמש אמר: " לא מאמין שדבר כזה יצליח, לא רואה איך יהיו 13 שיפעלו נגד", אולם גורמים אחרים מעריכים שגם אם הפעולה לא תצליח, הרי שכל אחד יוכל לבקש כמעט כל מה שהוא רוצה ולקבל, על מנת לאשר את העברת התקציב על ידי ראש העירייה תומר גלאם שלאחרונה צובר תאוצה ופופלאריות ברחבי העיר.

נציין גם שאם המצב הפוליטי במדינה יישאר כפי שהוא גם לקראת הבחירות המקומיות, למועמדים האחרים לראשות העיר יהיה קל יותר להגיע עם קמפיינים שיציבו אותם בקדמת הבמה.

בפוליטיקה המקומית כבר נערכים עם שמות חדשים שרוצים להכנס לפוליטיקה הפנימית, על חשבון הנציגים הקיימים כיום בחלק מהסיעות.

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

בחודשים הקרובים גם עשוי להיפתח המירוץ לתפקיד רב העיר אשקלון, כשרבים בעיר רוצים לראות בתפקיד את הרב יעקב אביטן, עד לא מזמן השר לשירותי דת וכיום רב המועצה האזורית חוף אשקלון אולם לא ברור אם השר הנוכחי, מתן כהנא, ינסה להכניס נציג מטעמו או שחבר מועצת העיר עמיחי סיבוני יצליח לשמור על הקשרים הטובים ויפעל בתוך מפלגת ימינה עבור הרב יעקב אביטן ותושבי העיר שתומכים בו.

בנוסף, במפלגת הליכוד פוקדים בימים אלו רבים לקראת הפריימריז וכמה פעילים מאשקלון עלו היום לכנסת לצורך פגישות עם גורמים בכירים במפלגה שמבינים שהם יצטרכו את האשקלונים על מנת להגיע להישגים פנים מפלגתיים.

רוצים לדעת כל מה שקורה באשקלון? לחצו כאן להצטרפות לעדכוני אשקלון

מוכנים? בקרוב: תשלום עבור חניה בחופי הים

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן