כמה יעלה להוציא דרכון פורטוגלי לבד?

הוצאת דרכון פורטוגלי כרוכה בהתנהלות מול מספר גורמים שונים, בינהם קהילת יהודית , נוטריון , משרד הפנים ועוד. כל אלו כרוכים בתשלום בנוסף לתשלומי מיסים ואגרות שונות.

לדרכון פורטוגלי יש יתרונות רבים מאד, הוא פותח דלתות במגוון תחומים ויכול לשפר את החיים גם לדורות הבאים. אנחנו במשרד ישראל מזרחי ושות, נשמח לסייע לכם בכל התהליך במחיר הוגן, אנחנו מזמינים אותכם לפנות אלינו ליעוץ ללא עלות, וסיוע בקבלת דרכון פורטוגלי עבורכם ועבור משפחתכם

כדי להעריך את העלות למי שמבקש להוציא דרכון פורטוגלי בעצמו נסקור את התהליך.

  1. לאחר בדיקה עצמאית של שם המשפחה וההתאמה הבסיסית יש לעביר מסמכים לקהילה היהודית בפורטוגל להם יש לשלם אגרה בסך של 250 אירו.
  2. יש להוציא מסמכים ממשרד הפנים כדוגמת תעודת לידה, מהמשטרה תעודת יושר ועוד. עלות ממוצעת של כל המסמכים הנדרשים כ 300 ש"ח.
  3. בשלב הגשת המסמכים המאושרים לממשלת פורטוגל יש לצרף תעודה מתורגמת שעלותה כ70 יורו ומס של 250 יורו, סך הכל כ 320 יורו.

אלו העלויות העיקריות, חשוב לדעת כי לדרכון פורטוגלי מחיר משתנה בהתאם למסמכים הנדרשים, אופן קבלת הדרכון (דרך הקונסוליה או בטיסה ישירה לפורטוגל ). מי שמתחיל בתהליך בעצמו, חייב להתעדכן כל הזמן כי חלים שינויים בירוקרטיים שיכולים לשנות את התנאים העלויות וכמות המסמכים הנדרשים. כדי שלא יתעכב המענה עליו לדעת בכל שלב עם מי יש להיות בקשר כדי לוודא שהתהליך בתזוזה. חשוב לעקוב אחרי התכתבויות ולענות עליהם בזמן כדי שהבקשה לא תידחה.

כמה יעלה להוציא דרכון פורטוגלי באמצעות עו"ד

את כל התהליך ניתן לבצע באמצעות עורך דין שמתמחה בהוצאת דרכון פורטולי. התהליך יעלה יותר אבל יחסוך המון זמן טרטור ובירוקרטיה, העורך דין מקושר עם כל הגורמים המעורבים, החל מהקהילה היהודית ועד עו"ד מקומיים שמסייעים בכל התהליך של אישור המסמכים מול גורמי הממשל, עורך דין טוב מכיר את הפרוצדורה על בוריה, הוא יכול לבצע את כל התהליך בצורה יעילה ומהירה.

העורך דין גובה שכר טרחה עבור כל התהליך, שכולל בדיקה של המועמד הנחיה על אופן מילוי המסמכים, איסוף המסמכים כדוגמת תעודת יושר שרטוט עץ משפחתי  ומילוי לפי ההנחיות. לאחר מכן העורך דין פונה באמצעות אנשי הקשר שלו לקהילה היהודית בפורטוגל, הקשרים שלו שם מאפשרים לו לבצע את התהליך מהר וללא עיכובים ולהקל על תהליך האישור. לאחר שהוא מקבל אישור סופי הוא פונה לעורך דין מקומי על מנת שיבצע ביעילות את המשך התהליך לקבלת הדרכון מול הרשויות המקומיות העורך דין המקומי גובה דמי טיפול שיכולים להגיע ל600 אירו, באמצעות העורך דין המקומי הוא מפקח על כל התהליך עד לקבלת הדרכון. כמובן שהתהליך הרבה יותר קצר כיוון שלא מעורבת פה קונסוליה, אך גם כאן יש הליכים בירוקרטיים רבים ויש להתאזר בסבלנות. העורך דין עוקב ומפקח על כל התהליך מול הרשויות עד לקבלת האישור המיוחל. לאחר מכן מוציא את הדרכון באמצעות העו"ד הפורטוגלי ולא מול הקונסוליה בישראל כדי לקצר את התהליך.

עורך דין יכול לגבות עבור השירות כולל כל ההוצאות בין 7000-9000 ש"ח . למי שמבקש לקבל את הדרכון בקלות יותר ללא דחיות טרטורים ובזבוז זמן, כמובן שעדיף לקחת עורך דין מיומן. קיימים משרדים רבים שמציעים סיוע בקבלת דרכון פורטוגלי. חשוב לבצע בדיקה ולפנות רק לעורך דין מנוסה ומקושר שמבין את הפרוצדורה ויש לו כבר רזומה ואנשים שנעזרו בו וקיבלו את הדרכון והאזרחות בצורה יעילה, לכן חשוב לקבל המלצות ולקרוא ביקורות.

.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן