תומר גלאם: " התחייבות חד משמעית שאין לסטות ממנה " הזיהום מתחנת הכח הפחמית ייעצר? I כל הפרטים

אחרי שהשבוע חשפנו כאן ב'אשקלנייעס' כי תיתכן דחיה נוספת במעבר מפחם לגז בתחנת הכח 'רוטנברג' של חברת החשמל, לפני שעות אחדות יצאה הודעה מטעם איגוד ערים לאיכות הסביבה וראש עיריית אשקלון.

כזכור, כבר לפני כעשור התקבלה תכנית הממשלה עם ההתחייבות לעצירת שימוש בפחם בתחנת הכח רוטנברג באופן מלא עד שנת 2022 למניינם, אולם למרות שלמדינת ישראל כבר יש את כל הכלים המתאמים ואת היכולת המיידית לעבור לשימוש בגז ובכך להפחית את הזיהום הדבר עדיין לא נעשה ויתרה מזאת, בעקבות סיבות שונות דעך המאבק של עיריית אשקלון בנושא מה שאיפשר להשתיק את התכנית כולה למשך זמן רב.

ערימות הפחם בתחנת הכח, צילום: עבור אשקלנייעס

לאחרונה החל הנושא לצוף מחדש, והשבוע חשפנו שכעת מתכננים להגיש בקשה נוספת לדחית התכנית, ללא סיבה מובנת למרות שהשימוש בפחם הוכח כמזהם ואשקלון מדורגת בפסגת הערים המזוהמות.

כאמור, בשעות האחרונות יצאה הודעה מטעם איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון וראש עיריית אשקלון תומר גלאם, לפיה הם יפעלו בכל אמצעי ודרך על מנת לוודא שהשימוש בפחם בתחנת הכח רוטנברג ייעצר לחלוטין עד שנת 2020 למניינם.

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מסרה בהודעה: "האיגוד מנהל מאבק עיקש וממושך לצמצום שימוש תחנות הכוח רוטנברג בפחם. אנו רואים בחומרה רבה כל עיכוב במעבר משימוש בפחם למקורות אנרגיה מזהמים פחות.

מיטל אמיתי, צילום: נטלי כהן קדוש

המשמעות של כל עיכוב היא המשך פגיעה בסביבה ובעיקר בבריאות התושבים. לשימוש בפחם יש השלכות חמורות, בין היתר גרימה למחלות נשימתיות ומחלות נוספות. אנו דורשים כי הגורמים המעורבים בעיכוב הנ"ל, יראו את טובת התושבים קודם כל לפני כל שיקול אחר ויפעלו למניעת העיכוב".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון הוסיף: " תוכנית הממשלה וההתחייבות שלה לעצירת שימוש בפחם בתחנת הכוח רוטנברג באופן מלא עד 2022, הינה התחייבות חד משמעית שאין לסטות ממנה.

כל עיכוב דינו פגיעה בחיי אדם, ואנו לא נשלים עם ההשלכות החמורות הללו. יש לפעול לבצע את התוכנית וההתחייבות בזמנים שנקבעו, ואם ניתן גם לפני. העירייה והאיגוד יפעילו בכל אמצעי ודרך העומדים לרשותם לוודא זאת".

תומר גלאם, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
לקריאה נוספת: עיריית אשקלון ואיגוד ערים נרדמו? במקום להקדים את המעבר לגז – צפי לעיכוב נוסף במעבר מפחם לגז תחנת הכח רוטנברג של חברת החשמל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן