תושבי אשקלון נקלעו לפיגוע בתוניס: "ממש נס, המחבל במדים של משטרה"

תושבים מאשקלון ששהו אמש בהילולת רשב"י המתקיימת כמידי שנה בחצי האי ג'רבה בטוניס, ניצו בנס מהפיגוע שהתקיים בבית הכנסת במקום.

איש ביטחון טוניסאי המזוהה עם אש"פ ירה בשוטר מהמשמר הלאומי של טוניס, לקח את נשקו ויצא למסע ההרג, בו נרצחו 4 אנשים, מהם 2 יהודים, ישראלי וצרפתי.

לפנות בוקר פרסם משרד הפנים הטוניסאי עוד פרטים מהאירוע ואישר כי שניים מהנרצחים הם יהודים.  בהודעה נכתב: "יום שלישי ה-09 במאי 2023, הרג שומר המרכז הימי של המשמר הלאומי באג'יר ג'רבה את עמיתו על ידי שימוש בנשקו, האישי ולקח לו את  התחמושת, לאחר מכן ניסה להגיע לסביבה של בית הכנסת אלגריבה, שם פתח באש ללא הבחנה לעבר יחידות האבטחה המוצבות במקום, משהגיבו לו בירי ומנעו ממנו להגיע למקדש והרגו אותו".

אבי וזאן, תושב ג'רבה מסר לאשקלנייעס: " המחבל היה במדים של משטרה. ממש נס במקום הפיגוע לפני חצי שעה היו מאות יהודים. היה יכול להיכנס למתחם בתור שוטר. ממש נס נס".

ממש אבל גדול היום לקהילה. שניים נרצחו בפיגוע אכזרי. היינו כולנו בבית הכנסת ובפונדק ליד הבית הכנסת היו שם מאות יהודים.

שוטר לשעבר שחט החבר שלו לקח ממנו נשק ומדים וישר הלך לבית הכנסת ליד החנייה מצא ארבעה יהודים ירה עליהם ורצח שתיים הי"ד. ומיד היו חילפי יריות בינו לבין השוטרים.
אנחנו היינו בפונדק שמענו היריות. השוטרים סגרו הבית הכנסת והפונדק נשארנו שם בערך 4 שעות.

הייתה פניקה גדולה צעקות צרחות כל אחד מחפש הילדים שלו.
רק בשעה 12 בלילה חזרנו לרובע תחת אבטחה כבדה ושם נתבשרנו על מות שני יקרינו הי"ד תנצבהא.
הקדושים עדיין אצל כוחות הביטחון עוד לא שחררו אותם. לזכותם של כוחות הביטחון יאמר שהם ממש דאגו והגנו עלינו".

האשקלונים שהיו בזירה סיפרו: "לקח לנו זמן להבין מה קרה. שמענו קולות ירי ולא הבנו עדיין שזה פיגוע.

כולם התחילו לרוץ בטירוף והירי לא פסק. באורח נס לא היו יותר נרצחים והלב כואב כי בסך הכל באנו להילולה של רבי שמעון בר יוחאי כמידי שנה במסורת שלנו. בג'רבה אנחנו מרגישים בבית ועכשיו הכל השתנה"

עוד נמסר: " הכניסו את כולם אחד על השני, מדובר ב 2 שהיו בחניה וירו להם בראש אחרי זה האבטחה נעלה את כולם בפנים עד 2 בלילה".

ממשרד החוץ נמסר: " הלילה אירעה תקרית ירי קטלנית באי ג'רבה בטוניסיה, על-פי מידע שהתקבל במשרד החוץ, בין ההרוגים שני בני דודים יהודים, אחד בעל אזרחות ישראלית והשני בעל אזרחות זרה.

משרד החוץ נמצא בקשר עם בני משפחת ההרוג ונערך לסייע לישראלים נוספים בהתאם לצורך. פרטים נוספים ימסרו בהמשך".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן