מכתב התמיכה לפני הבחירות, הגורמים והחלוקה של העירייה – איך הדברים מתנהלים בעיר אשקלון?

בניין עיריית אשקלון

טרם הבחירות יצא מכתב מרגש מטעם מספר גורמים להצביע לתומר גלאם לראשות עיריית אשקלון.

2 מהגורמים כבר קיבלו בית כנסת ללא הקצאה בשכונת אגמים וכעת העירייה מתעדפת גורם נוסף לקבלת בית כנסת בשכונת אגמים, למרות שתושבי המקום מעדיפים, רוצים, רגילים ומעוניינים להתפלל עם בית חב"ד אגמים שפועל בשכונה מזה שנים.

נציין, שגורמים נוספים החתומים על המכתב, שנמצא בידי המערכת, קיבלו גם הם בתי כנסת בעיר ומפעילים אותם ללא כל בעיה.

בחג השבועות, למרות הניסיונות של העירייה למנוע מחב"ד אגמים לפעול בבית הכנסת, הוחלט על ידי המתפללים שלא לוותר והם הקימו מניין תפילה בחוץ תחת כיפת השמיים.

המניין כלל את תושבי השכונה שאוהבים להתפלל עם חב"ד, ולמרות הודעות נילוזות מטעם גורמים המזוהים עם העירייה, לפיהן חב"ד "לא רוצה בשכונה מניין ספרדי" שקר גס והזוי, התושבים הגיעו והתפללו בנחת ושמחה בחג מתן תורה.

נציין שמרבית המתפללים בחב"ד בכל רחבי אשקלון מתפללים תושבים רבים באוירה רווית כיף עם סידורים ספרדים ולא עם סידור האר"י ( הסידור של חב"ד, שער ה-13 ) והם אוהבים את חב"ד ואף  חלקם זוכים שצאצאיהם יוצאים לשליחות מלאה באהבת ישראל ברחבי הארץ והעולם כחסידי ושליחי הרבי מלובביץ'.

משום מה, בעיריית אשקלון מסרבים עד לרגעים אלו להגיב לדברים שייתכן וגובלים בפלילים והערב ישיבת המועצה צפויה להיות סוערת במיוחד.

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

*עדכון: מעיריית אשקלון נשלחה לבסוף תגובה ובה נמסר: " בית הכנסת המדובר נמצא בהליך של ועדת הקצאות על פי נהלי משרד הפנים ועל פי כל דין. כל עמותה העומדת בקריטריונים מורשית להתמודד בהליך זה. עיריית אשקלון פועלת להשבת הסדר הציבורי למקום."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן